שתף קטע נבחר
 

פורשה פנאמרה - מתדלקת גם משקע החשמל

מכונית ה-GT הגדולה שמציעה מקום לארבעה נוסעים מאוד ממהרים, עברה עדכון. כעת היא לא רק גדולה ומודרנית יותר, אלא גם מציעה גרסה הנטענת מרשת החשמל

יצרנית מכוניות הספורט פורשה תציג בתערוכת שנחאי את הפנאמרה פלאג-אין - היברידית-נטענת משקע החשמל. פורשה משווקת מאז תחילת 2011 גרסה היברידית של מכונית ה-GT המאוד מהירה ומפוארת, תחת השם המפורש "S-הייבריד", וכעת מעדכנת את שמה בתוספת E, כאשר המשמעות פשוטה - אפשרות טעינה מרשת החשמל. שינוי הגרסה ההיברידית לנטענת, מגיע במקביל לעדכון שעוברת משפחת הפנאמרה כולה, הכולל מתיחת פנים קלה, ותוספת של גרסת "אקזקיוטיב" עם בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ.

 

  • עוד חדשות בעמוד הפייסבוק של ynet

 

 

מבחינת מראה עברה הפנאמרה עדכון מינוי למדי. שינויים קלים בפגושים ויחידות תאורה קדמיות ואחוריות, ושינויים גדולים יותר בחרטום. גרסאות ה-4S וה-S מוותרות על ה-V8 הגדול בנפח 4.8 ליטר, לטובת V6 בנפח 3.0 ליטר "בלבד", אך כזה שמצויד בשני מגדשי טורבו. ההספק המרבי יעמוד מעתה על 420 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס למנוע הגדול) והמומנט המרבי על 52 קג"מ - תוספת של 2 קג"מ למנוע הקודם. ומה הרוויחה פורשה מהקטנת מנוע? כמובן, חסכון של 18% בתצרוכת הדלק הממוצעת. דגם הטורבו ישמור על מבנה ה-V8, עם נפח והספק זהים.

 

 

הפנאמרה הנטענת היא למעשה עדכון לגרסת ההייבריד הקיימת, שבה מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר (380 כ"ס) נתמך במנוע חשמלי צנוע עם 47 כ"ס. המהירות המרבית החשמלית עמדה על 85 קמ"ש. הגרסה הנטענת החדשה, מלמדת על הכיוון המאוד ברור שבו מתקדמת תעשיית הרכב בכל הנוגע לשימוש בחשמל. המכונית החדשה תייצר 416 כ"ס, בין היתר תודות להכפלת כוח המנוע החשמלי ל-95 כ"ס. בהתאם, טווח הנסיעה החשמלי שעמד על כ-2 ק"מ, יהיה לדברי היצרנית "בין 16 ל-32 ק"מ", והמהירות החשמלית המרבית עולה ל-135 קמ"ש.

 

 

הרחבה נוספת של המשפחה מתבצעת בעזרת גרסת אקזקיוטיב, אשר תציע בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ לעומת הגרסאות הרגילות. המשמעות - והסיבה לשינוי - היא בעיקר מרווח רגליים משופר דרמטית לנוסעים בצמד מושבי הספורט מאחור.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה פנאמרה - גם על חשמל
וגם כדי שיהיה יותר מקום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים