"באים בכפכפים ועם הכלבים לעבודה"
חברת wix הישראלית מציעה ל-33 מיליון המשתמשים שלה ברחבי העולם להקים לעצמם אתר בחינם. איך מגיעים לזה? עובדים שלא למדו, שיעורי יוגה על הגג והרבה יצירתיות. סיפורו של סטארט-אפ ישראלי
"הבנו שאף אחד לא רוצה להקים אתר כי זו עבודה מעייפת ואז עלה לנו הרעיון של wix", כך מספר מנכ"ל החברה אבישי אברהמי, על הרגע שבו הסטארט-אפ שלו נולד. לאחר למעלה משש שנות פעילות, הפכה wix לפלטפורמת בניית האתרים של כ-33 מיליון משתמשים בכל רחבי העולם. השיטה פשוטה: החברה מציעה מאות תבניות מעוצבות לאתרים, מהם ניתן לבחור ללא כל תשלום ובלי ידע מוקדם.
מי מנסה לנצח את הרעב בעולם? – הכנסו לעמוד המיוחד
החברה הוקמה בשנת 2006 על ידי גיורא קפלן והאחים נדב ואבישי אברהמי, ומונה למעלה מ-400 עובדים בארבעה מרכזים (ניו יורק, תל אביב, סן פרנסיסקו ודנייפרופטרובסק). שירותיה של wix ניתנים ב-9 שפות ויש לה לקוחות בכ-190 מדינות ברחבי העולם.
מעניין לגלות ש-wix שונה מהתדמית של חברת הייטק קלאסית: "זה לא צבא, בכל בוקר יש פה ארוחת בוקר ופעם בשבוע יש פה אפילו שיעורי יוגה על הגג", מספר אברהמי. שלי מאיר, סמנכ"לית משאבי האנוש בחברה, הוסיפה: "בקיץ אנשים הולכים פה עם כפכפים ומכנסיים קצרים, אנשים מרגישים בבית ואפילו מביאים את הכלבים שלהם".
לדברי מאיר, גם האופן שבו מועסקים עובדי החברה שונה מאוד מאשר אצל המתחרים: "הרבה אנשים שאנחנו מזמנים לראיונות לא יזומנו לשום חברה אחרת, כי הרזומה שלהם פשוט לא נראה טוב. השכלה היא לא קריטריון מחייב, יש פה אנשים שלמדו וכאלה שלא למדו".
במסגרת פרויקט "עולם בכחול לבן", נחשוף את מאחורי הקלעים של החברות הישראליות הגדולות שכבשו את השווקים בכל רחבי העולם. בין החברות שייחשפו ניתן יהיה למצוא את נטפים, טבע, אמדוקס וכיל.