גארט הדלונד: 'משפחתי לא ידעה כמה נועז אהיה'
בעיבוד הקולנועי ל"בדרכים" של ג'ק קרואק, נדרש גארט הדלונד להתערטל ולהשתתף בסצנות סקס עם קריסטן סטיוארט. כדי להקל על ההלם של קרובים, ביקש מהם לקרוא את הספר לפני הצפייה בסרט. בדרך הוא גם מצא אהבה: קירסטן דאנסט. ראיון
כשהשחקן ההוליוודי יפה התואר והבלורית גארט הדלונד קיבל את אחד התפקידים הראשיים בסרט "בדרכים" (המסתמך על רב המכר של הסופר ג'ק קרואק), הוא הבין שעליו להכין את משפחתו לתפקיד שדרש ממנו להתערטל, לבלות במיטה עם קריסטן סטיוארט, לעשות סצנות שלישייה, ואפילו לשגל את סטיב בושמי.
עוד ראיונות, כתבות ומבצעים מיוחדים - בעמוד הפייסבוק של ynet
הטריילר של "בדרכים"
"המשפחה שלי לא קוראת ספרים, אז לא היה לה שום מושג בהתחלה כמה 'בדרכים' הולך להיות נועז ופרוע", סיפר הדלונד בן ה-28, כשראיון שנערך בפסטיבל קאן האחרון. "לכן, כדי להכין את בני משפחתי למה שצפוי להם, ביקשתי מהם לקרוא את 'בדרכים', כדי שלא יהיו להם שום הפתעות כשהם יבואו לצפות בסרט".
כמו קיד וקאסידי
"בדרכים" שהשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, הוא עיבוד לספר הפולחן מ-1957 שהפך לתנ"ך של הביטניקים בשנות ה-50 וה-60. קרואק ביסס את עלילתו על סמך החוויות וההרפתקאות שהוא צבר במהלך מסעותיו כאיש צעיר. בעוד השחקן סם ריילי מגלם בסרט את בן דמותו של קרואק, הדלונד מופיע בתפקיד דין מוריארטי, המבוסס על דמותו של ניל קאסידי - הסופר והמשורר החרמן, הפרוע, חובב הסמים וההסתבכויות, חברו הטוב של קרואק ושותפו למסע.
קרואק העריץ את קאסידי, ואלן גינצברג היה מאוהב בו. קאסידי לימד את קרואק ואת חבריו איך לכתוב וגם איך לגנוב מכוניות. קאסידי שנמנה על נביאי ומעודדי תרבות האל.אס.די בסיקסטיז מת ב-1968 במהלך ביקור במקסיקו והוא רק בן 41.
"הייתי מאוד גאה כשהתקבלתי ל'בדרכים', בגלל שאני מעריץ של הספר, אותו קראתי בגיל 17", מספר הדלונד. "בדיוק למדתי כתיבה יוצרת וצילום עיתונאי, הערכתי את הכתיבה של קרואק, וספגתי ממנו השראה. הוא דיבר על פתיחות מחשבה, חופש והתנסויות - כולל לנסות סמים ולעשות אהבה. אז גם אני רציתי לצאת לדרכים. אמרתי לאמא שלי: 'אם אקנה כרטיס טיסה להוואיי, את תעצרי אותי?', והיא אמרה: 'אתה לא נוסע לשום הוואיי'.
"הושפעתי גם מהדרך בה חי קאסידי. הוא היה איש יפה, וחבל שהוא עזב את עולמנו בגיל כל כך מוקדם. לכן כשהתקבלתי לפרויקט של 'בדרכים' זה היה הדבר הכי פנטסטי שקרה לי".
הביט ונפגע
הדלונד מתוודה שעידן הביטנקים קוסם לו. "אם יש תקופה שאליה הייתי יכול לחזור, אפילו ליום אחד, זאת התקופה בין שנות ה-40 וה-50, ופתאום צילומי 'בדרכים' אפשרו לי לעשות זאת. אני לא יודע אם היה אז יותר חופש מאשר היום. לא היו להם הרבה דברים, ולא הרבה מכוניות. אנשים חושבים שכיום יש הרבה יותר חופש. הם סבורים שבגלל שיש להם אייפוד, מאק ולואי ויטון הם חופשיים. בתקופת הביטניקים, כשלא הייתה לך מכונית, היית קופץ על רכבת ומרגיש חופשי. היית יכול לרכוש גם מכונית במאה דולר".
לצורך התפקיד, ערך הדלונד תחקיר מקיף על דור הביט והחבורה של קרואק. "השיא של התחקיר היה כשביקרתי את אלמנתו של ניל, קרולין קאסידי, בביתה בלונדון. שתינו יין ועישנו סיגריות, ודיברנו על עצמנו ועל הזיכרונות שלה. התבוננו בתמונות ובציורים מהתקופה ההיא. בשבילי, מעריץ נלהב של דור הביט, להיכנס לבית של מי שהייתה הסנדקית של הדור הזה, זה היה רגע מרגש מסעיר והגשמת חלום. היא היתה אישה כה חזקה ונפלאה, ואם היא היתה יכולה לרסן ולשלוט בקאסידי, היא היתה יכולה לעשות זאת עם כל העולם".
בסרט אגב, מגלמת קירסטן דאנסט ("ספיידרמן", "מלנכוליה"), שמגלמת בסרט את קרולין קאסידי, ובחיים האמיתיים הפכה בעקבות הצילומים לבת זוגו של הדלונד. "בדייט הראשון שלנו, לקחתי את קירסטן לשייט בקאנו בשלוש לפנות בוקר, והתהפכנו. היינו צריכים לחזור בשחייה, והמים היו פאקינג קפואים", הוא משחזר. "בכלל, אני משתדל לעשות את הכי טוב שלי בתחום הרומנטי".
איך הייתה העבודה עם וולטר סאלאס, הבמאי של "בדרכים"?
"אני כל כך אוהב אותו. הוא ליהק אותי לסרט כבר ב-2007, והעניק לי הרבה בטחון ועידוד. ומאז הוא מהווה השראה גדולה בחיי. וולטר לא הצליח באותה תקופה להרים את הפרויקט, וכל הזמן ניסה להשיג מימון. בינתיים, נהגנו להתכתב, ואחרי שחוויתי לפעמים לילות פרועים, שלחתי לו מיילים ארוכים ומפורטים על מה שעוללתי. ואז הוא ענה: 'או, מיי בוי'. הוא תמיד עודד אותי, וטען שלא משנה מה אחרים אומרים, אנחנו עוד נצליח להרים את הפרויקט הזה. העבודה איתו הייתה נפלאה, והלוואי שאוכל להופיע בכל סרט שהוא יעשה בעתיד".
חלום מינסוטה
הדלונד גדל במינסוטה וחווה ילדות כפרית תמימה. "גרנו בחוות בקר מרוחקת, באזור בלי קניונים ומרכזי קניות, בלי שוטרים ופושעים", הוא נזכר, "אף פעם לא עזבנו את החווה, ורק ראינו מכוניות חולפות ומעלות אבק בדרכים לידינו. הוריי התגרשו, ובגיל 14 עברנו עם אמא לאריזונה, ופתאום מצאתי את עצמי במדבר מוקף בהרים. לא הייתי רגיל לזה, בגלל במינסוטה אין בכלל הרים".
באריזונה, הדלונד הוחתם לסוכנות טאלנטים, ואחרי שסיים את התיכון הוא מיהר לעקור ללוס אנג'לס כדי לקדם את חלומות קרירת המשחק שלו. הסרט הראשון בו הוא הופיע היה האפוס "טרויה", לצידו של בראד פיט. "אני, שלא היה לי בכלל דרכון בילדותי, מצאתי את עצמי, כבר בסרט הראשון שלי טס ללונדון. ומאז אני משוטט בדרכים. ואחרי שאתה רואה את מקסיקו, אתה רוצה לראות את פראג, ואחרי שאתה רואה את לונדון, אתה רוצה להגיע לניו זילנד".
"טרויה" היה הספתח לשורה של סרטים עתירי תקציב כמו "אראגון", "ארבעה אחים" ו"טרון: המורשת". במקביל הדלונד התחבב על יוצרים עצמאיים,כולל האחים איתן ג'ואל כהן, והשנה נחזה בו בסרטם החדש "Inside Llewyn Davis", העוסק בזמר-יוצר המתערה בסצנת הפולק של ניו יורק בשנות ה-60.
"זה הולך להיות סרט מעניין, ואני סקרן איך הוא יצא", מעיד הדלונד. "אני מגלם את חברו הטוב של גיבור הסרט, אותו מגלם אוסקר אייזיק. ג'ון גודמן מופיע בתפקיד האבא שלי, והיה לנו הרבה פאן יחד. האחים כהן הם גאונים. לעבוד עם האחים כהן, שגם הם גדלו כבמינסוטה, היה עבורי חלום מינסוטה שהתגשם". וחלום אריזונה זה כבר משהו אחר.