"מד מן": דרוש טוויסט בעלילה
שבוע שני לעונה השישית של "מד מן", ולמרות שנדמה שהיא צועדת בכיוון הנכון - יובל מן חושב שמת'יו וויינר יצטרך לעבוד קשה כדי להוכיח שמדובר ביצירת מופת ולא רק טלוויזיה מצוינת
- עוד כתבות ועדכונים, לפני כולם - בעמוד הפייסבוק של ynet
דון, כמו בעונה שעברה, לא מוצא עניין בעבודה או בחיי הנישואים עם מייגן. חוסר העניין שלו בולט בסוף הפרק, כשהיא שואלת אותו אם ירצה לעשות איתה ילדים, והוא משיב: "מה שאת רוצה". הרי גם ככה, כשדון דרייפר עושה ילדים, לא הוא זה שמטפל בהם.
צפו: הפרומו לפרק השלישי בעונה השישית של "מד מן"
אבל ההבדל הוא שאם בעונה שעברה דון עוד היה נאמן לאשתו, בעונה הזאת - אחרי ש"שיחרר" את מייגן לדרכה ונתן לה דחיפה כשחקנית למרות התנגדותו הראשונית - הוא מתנחם בזרועותיה של סילביה רוזן, השכנה מלמטה. זה
המצב ב"סטרלינג, קופר, דרייפר ופרייס" לא יותר טוב. אחרי שבפרק הקודם הוא הציע קמפיין הזוי למלון בהוואי, שעורר אצל כולם אסוציאציות התאבדותיות, דון מסרב לרדוף אחרי קטשופ היינץ ("הקוקה קולה של הרטבים", כפי שהגדיר זאת קן) ומקבל בקושי את דרישותיו של הרבּ, הלקוח החשוב מיגואר. האם הוא יצליח להתעשת בזמן כמו תמיד ולתפקד כמו שצריך במשרד שמסתמך כמעט אך ורק על כישרונו? הפלאשבקים לילדותו בבית הזונות של הדוד מק מרמזים שנלמד משהו חדש על ילדותו כדיק וויטמן, ואולי גם על האיש שהפך להיות.
תמרור אזהרה לדון
בפרק הראשון בעונה, הדמות של רוג'ר סטרלינג תפקדה כמעין תמרור אזהרה עבור דון. כמוהו, הוא עזב את אשתו בגיל מבוגר והתחתן עם מזכירה שצעירה ממנו בעשרות שנים. כמו דון, גם אצלו זה לא עלה יפה. אלא שבניגוד לדון, הוא התגרש בפעם השנייה, הוא כבר לא נחוץ במשרד ועכשיו הוא אומלל, בודד ומפחד למות. דון לא רוצה להגיע למצב הזה, אבל הוא בדרך לשם.
בפרק השני משמשות שתי דמויות כגרסאות צעירות של דון - פגי אולסן ופיטר קמפבל. פגי היא גרסה נשית ומוצלחת של דון. מזכירה שהתגלתה ככישרון והפכה למנהלת במשרד פרסום מצליח (כמו דון, שנשלף על-ידי רוג'ר מחנות המעילים והפך לכוכב של עולם הפרסום). אבל האם היא תתמודד עם הלחץ במשרד החדש? האם תתעקש על הנאמנות למעסיק הקודם? המשך יבוא.
פיטר, לעומת זאת, צועד במסלול המסוכן שבו פוסעים דון ורוג'ר. משועמם מהבית בפרברים, מהאשה ומהילדה, פיטר שוכר דירה במנהטן כדי שיוכל לבגוד באשתו. כמו דון, הוא אומלל. גם אותו העבודה כבר לא מספקת כמו פעם. זהירות, פיטר, זה מסוכן. לי אישית, אגב, דבר אחד לא ברור - איך פיטר, שבעונה הקודמת נדחה על-ידי שתי הנשים שבהן חשק, הפך בעונה הזאת לדון ז'ואן א-לה דרייפר?
תתעוררי, אשה
ומה עם מייגן? אשתו הצעירה של דון מרוכזת בעצמה באופן מרגיז. היא משחקת באופרת סבון בטלוויזיה ולא שמה לב לאופרת הסבון שמתחוללת אצלה בבית - בעלה מנצל כל רגע פנוי כדי לבלות עם השכנה מלמטה, שבאה מדי פעם לארוחת ערב נחמדה עם בעלה. אתם כבר לא בהוואי, מייגן. שימו לב גם לבחור החדש, בוב בנסון התחמן, שמסתובב במשרד מדושן עונג. משהו בטח יקרה עם הדמות שלו במהלך העונה - הרי אקדח שמופיע במערכה הראשונה וכו'.
מובן שמעניין לראות גם מה יקרה עם המשפחה שדון השאיר מאחור. סאלי הבעייתית ממשיכה להתבגר ונותר רק לנחש מה היא תעולל העונה, ואולי חברנו משכבר הימים גלן בישופ יקפוץ לביקור. ומה עם אמא שלה, שמשתעממת ממשפחתה החדשה ומחמותה המציקה ומפתחת אובססיה מוזרה לסנדי, החברה המתבגרת של בתה, ויוצאת בעקבותיה למסע בביבים של מנהטן (ואף מציעה בצחוק לבעלה הנרי לבצע בה את זממו)?
כל קווי העלילה האלה יכולים להיות נקודת פתיחה לעוד עונה נפלאה של "מד מן", אבל בשביל עונה בלתי נשכחת, וויינר יצטרך להותיר אותנו פעורי פה עם איזה טוויסט עסיסי בעלילה.
יש מי שטוענים בתוקף ש"מד מן" היא יצירת מופת. לא בטוח שזה נכון. "מד מן" היא סדרה מרתקת ועשויה היטב באופן יוצא דופן, אבל אמירה ומסר שיהפכו אותה ליצירת מופת אמיתית אין שם, לפחות בינתיים. וויינר יצטרך לעבוד קשה בעונה הנוכחית ובזאת הבאה, שתהיה האחרונה ככל הנראה, כדי להוכיח לנו שהוא עושה יותר מטלוויזיה מצוינת. עד אז, בשביל להשאיר אותנו מרותקים למסך, הוא יצטרך לשלוף שפן מהכובע עד סוף העונה. שלא יהיה לנו משעמם בשדרות מדיסון.