שתף קטע נבחר
 

עידן עופר רוצה להתחרות בב.מ.וו ואודי

בראיון בתערוכת הרכב בשנחאי מדבר עופר על קורוס, יצרנית הרכב הסינית שהקים. "אני מעדיף להשוות עצמנו למותגים שלא איבדו את הדרך כמו מרצדס, אלא יותר ב.מ.וו ואודי", הוא מצהיר. ומה עם בטר פלייס? אל המיזם של שי אגסי הוא מתייחס בקצרה, ואומר כי "שביעות רצון הלקוחות מרשימה"

עידן עופר והחברה לישראל מכוונים הכי גבוה שאפשר. דוכן יצרנית הרכב הצעירה קורוס, פרי שיתוף פעולה בין החברה לישראל וצ'רי הסינית, ממוקם שלא במפתיע בביתן שבו שולט קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן על שלל מותגיו המוכרים. עידן עופר, האיש החזק בחברה לישראל, נהנה לספר עד כמה מתפעלים הגרמנים מהאיכות אותה מציג המותג הסיני-ישראלי.

 

עידן עופר: "אני רואה עצמי כמותג יוקרה סיני" (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
עידן עופר: "אני רואה עצמי כמותג יוקרה סיני"(צילום: הלל פוסק)

 

"אנחנו מתכוונים למכור מכוניות סיניות בסין, אבל לא ברמה המוכרת כאן של מותגי רכב מקומיים אחרים", הוא אומר בראיון ל-ynet בתערוכת הרכב של שנחאי. "המטרה שלנו היא להציע תחרות מקומית לאיכות הגבוהה יותר של דגמים אירופיים, במחיר נמוך מהם", עונה עופר בתשובה לשאלה עם מי מתכוונת קורוס להתמודד בשוק הרכב הגדול בעולם.

 

ועד כמה איכותי אמור המותג החדש להיות? "אני רואה עצמי כמותג יוקרה סיני, בין סינים", הוא מסביר. בתשובה לשאלה האם היה משווה את קורוס לאחד ממותגי היוקרה הגרמנים המוכרים, עופר לא מהסס לענות בחיוב. ולא, לדבריו קורוס לא תהיה מרצדס-סינית. "אני מעדיף להשוות עצמנו למותגים שלא איבדו את הדרך כמו מרצדס, אלא יותר ב.מ.וו ואודי", הוא מבהיר.

 

 

"אנחנו מייצרית מכונית ברמה גבוהה"

בשיחה עם עופר, ניכרת גאווה של ממש ביצרנית הסינית החדשה. "הצלחנו להיות מיוחדים, מקוריים, וקיבלנו הרבה מאוד פידבקים חיוביים מהתקשורת הסינית, אבל גם מהדילרים שמשווקים", הוא מספר. "(הם) מכירים בכך שאנחנו מייצרים מכונית מקומית ברמה גבוהה מאוד, עם רמת איכות והקפדה יוצאת דופן על פרטים". ראוי לציין כי לפני כחודשיים חשפה קורוס את ה-3 בתערוכת ז'נבה, וזכתה לביקורות חיוביות מצד רבים בעיתונות הרכב העולמית.

  

ולעופר גם יש הסבר לאותה התייחסות חיובית שלה זוכה קורוס. "ההנהלה שלנו מורכבת מהטובים בתחומם", הוא מצהיר. "התקופה הקשה שעברה על שוק הרכב ב-2007, גרמה למספר רב של בעלי מקצוע מוכשרים למצוא עצמם ללא עבודה, ולכן היא הועילה לנו מאוד. פשוט בחרנו את הטובים שבהם".

 

עיון קצר ברשימת הבכירים של יצרנית הרכב הסינית החדשה, מלמד שעופר אינו מגזים. למשל, מנהל העיצוב של היצרנית, גרט הילדרברנד, הגיע ממיני, ומקונצרן ב.מ.וו הגיע גם מנהל פיתוח שלדות וביצועים לשעבר, קלאוס שמידט. סגן נשיא קורוס, וולקר שטיינוושר, הגיע ליצרנית לאחר שכיהן כסגן-נשיא פולקסווגן אמריקה.

 

ואף מילה על אגסי ובטר פלייס, כמעט

עופר לא יכול להיות נחרץ יותר כשהוא מתבקש לדבר על שוק הרכב הישראלי בהקשר של קורוס. "אין לנו שום כוונה למכור מכוניות בישראל, ממש לא", הוא מצהיר. "השוק קטן מדי ואינו מעניין. קח את שוק הרכב ההודי למשל. שם הייתי רוצה לעשות עסקים, ואני מאמין שגם אעשה. עם או בלי שיתוף פעולה של מותגים אחרים".

 

ומה עם אירופה וארה"ב? "לא מעניין אותי למכור שם," הוא עונה. ומתי יהפוך קורוס בכל זאת למותג גלובלי? "אני מאמין שתוך חמש עד שבע שנים נהיה שם מוכר מאוד בתעשיית הרכב, בכל העולם, ונמשיך להיות מיוחדים. השנים האלה נדרשות כדי לבנות את עצמנו כמותג-איכות. גם לגרמנים לקח לא מעט זמן להגיע להיכן שהם כיום".

 

ומה עם אגסי ובטר פלייס? עופר: "יש לנו תשתית מצוינת בישראל" (צילום: AP) (צילום: AP)
ומה עם אגסי ובטר פלייס? עופר: "יש לנו תשתית מצוינת בישראל"(צילום: AP)

 

עופר אינו מעוניין לדבר על בטר פלייס, ולא על שום נושא אחר הקשור בעסקיו או ברכילות הנוגעת לענייניו, כמו למשל דיווחים על מעבר אפשרי ללונדון. אבל בעיקר את "פרויקט אגסי" - הס מלהזכיר. ראוי רק להזכיר כי רק לאחרונה צירפה החברה לישראל אזהרה לדו"ח השנתי שפרסמה, ולפיה עולה חשש כי בטר פלייס לא תוכל להמשיך להתקיים כעסק "חי".

 

עם זאת, עופר מוכן לומר שבטר פלייס מהווה פרויקט מצוין, עם מספר בעיות שכבר נפתרו בינתיים. "יש לנו תשתית מצוינת בישראל, ושביעות רצון הלקוחות מרשימה", הוא אומר. הוא גם מבטיח שבעתיד יהיה שיתוף פעולה בין שני פרויקטי הרכב שבהם הוא מעורב ומושקע. וכן, תהיה גם קורוס ספורטיבית, הוא מאשר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
"הצלחנו להיות מיוחדים, מקוריים"
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים