פורד אסקורט חוזרת (בערך) בתערוכת שנחאי
אחד השמות היותר-מזוהים עם מותג כלשהו בעולם הרכב, מתכנן קאמבק יוצא דופן. האסקורט לא תשווק אמנם מחוץ לסין כאשר תגיע לייצור סדרתי, אך עם פוטנציאל המכירות המקומי, כלל לא בטוח שהיא זקוקה לשווקים נוספים
שוק הרכב הסיני, הגדול בעולם, מציג מספרים עצומים בכל קטגוריה. קחו למשל את המשפחתיות הקומפקטיות (C) הנמכרות במדינה העצומה במספר הלא-ממש נתפס של כחמש מיליון יחידות מדי שנה. ולכן, כשקונצרן הרכב פורד מסביר שאינו מתכוון לשווק את הפורד אסקורט הכמעט-מוכנה-לייצור גם מחוץ לסין, אפשר להבין מדוע. כמובן, בפורד לא ממש מעוניינים בתחרות מבית עם הפוקוס הסופר-מצליחה בעולם, או אף עם הפיאסטה. וחוץ מזה, לא בטוח שמחוץ לסין יעריכו את החזרה למקורות, העלולה להיתפס במקרה של פורד לפחות, כלא מודרנית דיה.
בסין לעומת זאת, זכתה הפורד אסקורט קונספט שהוצגה בתערוכת שנחאי, לקבלת פנים חיובית מאוד. לא מפתיע במיוחד, שכן השוק המקומי מעריך מאוד מוצרים אירופאים, גם אם הם מיוצרים על אדמת סין. ולא מפתיע, שכן הקטגוריה אליה מכוונת האסקורט, היא זו שצומחת במיוחד בשנים האחרונות, עם צפי לזינוק גדול במכירות בשנים הקרובות. וכן, גם פורד - כמו כמעט כל יצרנית מקומית או מערבית - לוטשת עיניים לצעירים בעלי יכולת.
המראה החיצוני של האסקורט, היחיד ממנו ניתן היה להתרשם, מציג את החזית העכשווית של המותג, עם חרטום בולט וקימורים מוכרים. אי אפשר לומר שצבע חום הוא המחמיא לה ביותר, אבל אין כל ספק שהיא נראית לא רק טוב, אלא גם מוכנה לחלוטין לייצור.
פורד, אשר הבטיחה אשתקד להרחיב את הארסנל בשוק הסיני עם לא פחות מ-15 דגמים עד 2015, טוענת כי האסקורט החדשה תציע חווית נהיגה, עם רמה גבוהה של טכנולוגיה עכשווית, מרחב פנים ושימושיות יומיומית יוצאי דופן, ואיך אפשר בלי "עיצוב מתוחכם".
ואם זה לא ברור, הם מדגישים שוב. האסקורט לא תגיע לשווקים אחרים, לפחות לא בשם זה. נכון, גם לא לישראל.