פלאפון תפצה לקוח בגלל חיוב יתר ושירות מזלזל
בית המשפט לתביעות קטנות קבע פיצוי בסך למעלה מ-7,000 שקל ללקוח של חברת פלאפון, ששילם יותר מהנדרש וקיבל יחס מזלזל
לקוח של חברת פלאפון לא נכנע לחיובי יתר בסך של כ-1,800 שקל שגבתה ממנו החברה, וביטל את הוראת החיוב באשראי. בתגובה החלה פלאפון בפעולות גבייה, אך גם מול זה הלקוח לא ויתר - הגיש נגדה תביעה, וזכה. בדרך, בית המשפט ביקר את השירות המזלזל של החברה.
התובע קשר את עצמו בפברואר 2011 עם חברת פלאפון ורכש ממנה מספר מכשירים, שירותי תקשורת ואינטרנט סלולרי. לטענתו, כחודש לאחר ביצוע העסקה נדהם לגלות שהחיובים שפלאפון מחייבת אותו, גבוהים בעשרות מונים מהחיוב עליו סוכם.
לפיכך, פנה למוקד השירות של החברה. אלא שלטענתו עד שקיבל מענה נאלץ להמתין שעות על גבי שעות, ולאחר שכבר שוחח עם נציג קיבל תשובות מעליבות, לא ענייניות ומתחמקות. לטענתו, הובטח לו שוב ושוב כי יחזרו אליו עם תשובה בהקדם - אך לא קיבל מענה.
לבסוף, אחרי מסכת תלאות, פלאפון התנערה מהתחייבויותיה כלפיו, ואילו הוא בתגובה ביטל את הוראת חיוב האשראי ועבר לחברה אחרת. לפיכך, פתחה נגדו פלאפון בהליכים לגביית החוב.
התובע לא נבהל, והגיש נגד פלאפון תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב. בתביעתו ביקש בין היתר את השבת הכספים ששילם בגין החיובים המיותרים, וכן פיצוי בגין התייעצות עם עו"ד, אובדן יום עבודה, שיחות טלפון ומשלוח הודעות פקס, וכן פיצוי בגין שעות ההמתנה לנציגי שירות הלקוחות. בסך הכל, דרש כ-30 אלף שקל.
פלאפון טענה מנגד שהנתבע הפר את התחייבויותיו כלפיה, כאשר ביטל את הוראת החיוב. בכתב ההגנה היא הוסיפה כי טענותיו של התובע הן "טענות סרק אשר נועדו לשם מטרה אחת ויחידה - לזרות חול בעיני בית-המשפט הנכבד".
הפיצוי - גם על השירות הגרוע
השופט יגאל נמרודי תמה כיצד פלאפון טוענת שהתובע זורה חול בעיני בית המשפט, בעוד שבמסגרת התביעה היא אישרה את החיובים העודפים ואף הציעה לתובע זיכוי של 1,800 שקל, לאחר שהתברר לטענתה שמקורם בטעות. השופט ציין כי הוא מוצא דופי בהתנהלות החברה, אשר למרות הודאתה בחיובים לא סיפקה כל מענה ענייני לסיבה שבגינה אירעה ה"טעות" - לא לתובע ולא לבית המשפט.
"התובע הקדיש מזמנו לטיפול בסוגיה, הוא פנה אל הנתבעת, נאלץ להקדיש זמן יקר בהמתנה למענה טלפוני אנושי ובסופו של יום נדרש להעלות את טענותיו בבית המשפט", כתב השופט והוסיף, כי מעבר להחזר החיובים, זכאי התובע לפיצוי גם על השירות הקלוקל שקיבל.
לבסוף, הוא חייב את פלאפון לשלם לתובע 1,876 שקלים בגין חיוב ביתר, 240 שקל בגין חיוב החזר הטבה, וכן פיצוי כללי של 5,000 שקל. בנוסף, חויבה החברה בהוצאות של 720 שקל.
- לעיון בפסק הדין
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
מומלצים