מבצע החלפת דודי חשמל; חיסכון של 900 שקל
במשרד האנרגיה והמים מציעים לאזרחי ישראל להחליף דודי חשמל בדודי שמש מסובסדים, במטרה לחסוך בעלויות החשמל. המחירים לדוד השמש, התקנתו, פירוק הדוד החשמלי הישן והעברתו לאתר גריטה - 2,800-2,300 שקל. שימו לב לאותיות הקטנות: לא כולם יוכלו להחליף את הדוד
האם תחליפו את הדוד החשמלי בדוד שמש תמורת הנחה של 900 שקל ואפשרות לחיסכון ארוך טווח בחשבון החשמל? משרד האנרגיה והמים פתח השבוע במבצע החלפת דודי חשמל ישנים המותקנים בבניינים ובבתים ברחבי הארץ, בדודי שמש חדשים, עם גיבוי חשמלי. זאת אחרי שהמשרד יזם מבצעים דומים להחלפת נורות, מקררים ומזגנים ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך.
- מבצע החלפת המקררים - לא מה שחשבתם
- החלפת המקררים: תלונות על עיכוב באספקה
- מחליפים את המזגן הישן בסיוע המדינה
- לחדשות נוספות היכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet
לפי המשרד, יש בארץ 14,500 דודים חשמליים שרצוי להחליפם כדי לעודד חיסכון בחשמל. דודים חשמליים משמשים לחימום חשמלי של מים, בעוד שדודי שמש מחממים את המים בלי להשתמש בחשמל, למעט בימים שאינם שטופי שמש. תקציב הפרויקט עומד על כ-13 מיליון שקל ומשכו: עד גמר המלאי או 18 חודשים.
את הדודים יספקו ארבע חברות מסחריות שזכו במכרז שערך משרד האנרגיה: אור הטבע, אידיאל, אמקור וכרומגן. ארבע החברות ימכרו מערכות שמש לחימום המים בנפח של 150 ליטר, באחריות כוללת על המערכות והתקנתן למשך 8 שנים. המחיר כולל את הדוד החדש, התקנתו, פירוק הדוד החשמלי הישן והעברתו לאתר גריטה.
לטענת משרד האנרגיה, "החלפת כל הדודים צפויה להוביל לחיסכון של כ-26 מיליון קוט"ש בשנה למשק האנרגיה בישראל, לאורך חיי המוצרים שנאמד בכ-8-10 שנים. כ-1,000 שקל בשנה למשק בית".
שם החברה
דגם קולט
מחיר לצרכן אחרי הסבסוד (כולל מע"מ)
טלפון מוקד מידע
אור הטבע
מנהטן 6500
2,329.20
1-800-556-444 או 03-5564444
אידיאל דודי שמש
IDEAL C11L
2,317.50
1-800-345-500
אמקור
AM-0123-PS
2,364.30
1-700-700-970
כרומגן
CR12LO
2,767.95
9944 * או 04-9538888
האותיות הקטנות - לא כולם יכולים להשתתף
שימו לב לאותיות הקטנות: המבצע לא מתאים לכל מי שיש לו דוד ישן ואפילו לא לכל מי שיש לו דוד חשמלי ישן. ממשרד האנרגיה המים נמסר כי הפרויקט מיועד לדירות בהן קיים דוד חשמלי בלבד, וההשתתפות בו מותנית בהעברת הדוד הישן לגריטה.
בנוסף, מי שגר בבניין רב-קומות לא בהכרח יוכל לקנות את הדוד בהנחה במסגרת המבצע. דירתו של הצרכן צריכה להיות במרחק של עד 4 קומות מהגג, כלומר מי שגר בקומה הראשונה בבניין בן 6 קומות למשל ורוצה להחליף את הדוד החשמלי בדוד שמש - לא יוכל להחליפו.
מגבלה נוספת: על הלקוח לוודא מראש כי קיימת בביתו/בבניין שלו תשתית תקינה ומאושרת להתקנה. כלומר, עליו לוודא שאין מניעה משפטית או תכנונית להתקנת מערכת עבור דוד השמש - צריך לוודא שיש מקום על הגג הן לדוד והן לקולטים, ועליו לחתום על תצהיר שמעיד על כך. שימו לב שלא ניתן לבטל את העסקה לאחר התקנת הדוד.
כך תקנו את הדוד במסגרת המבצע
איך קונים? בוחרים אחת מארבע החברות ומתקשרים למוקד השירות שלהן. אם דוד החשמל של המתקשר עומד בתנאי המבצע, יתואם עבורו מועד אספקה של דוד השמש החדש (תוך כ-21 ימי עבודה). כשיגיע המתקין, הוא יפרק את הדוד החשמלי הישן, יתקין את מערכת דוד השמש החדשה, יוודא את תקינותה ויאסוף את הדוד החשמלי לגריטה.
מוקד המידע הטלפוני של המשרד עבור הפרויקטים להתייעלות אנרגטית נותן גם הוא מענה לפניות בנוגע לפרויקט זה במספר: *2307 או 073-2547832. המענה ניתן בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, בימים א'-ה', בין השעות 08:00-22:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-13:00. התקשרנו למוקד - עונים שם תוך כ-3 דקות.
כדאי לזכור שכל איחור ממועד האספקה, התקנה לא תקינה, מתקין שלא עומד בטווח שעות ההתקנה שנקבע וקבלת מוצר לא תקין או כזה שלא הוזמן - אלה עבירות על חוק הגנת הצרכן, למרות שמדובר במבצע מיוחד.
בלגנים במבצע המקררים
שימו לב שלא כל מבצעים של משרד האנרגיה והמים התנהלו ללא בעיות. מבצע החלפת המקררים לא הלך חלק. אחד הדגמים היה חסר וצרכנים התלוננו על עיכובים במשלוח, על בעיות בטופס הגריטה שמנע מהם להוציא את המקרר הישן מהבית, המשווקים התנערו מאחריות והפנו אותם לספקים, שהפנו אותם לחברות ההובלה השונות. בנוסף התלוננו כי החיסכון באנרגיה לא היה כה משמעותי כפי שהבטיחו במשרד.
אם יש לכם תלונות על המבצעים הישנים ועל המבצע החדש, אם נתקלתם בהטעייה צרכנית - פנו לדואר האדום של ynet.