תגמול סוכני הביטוח – לאישור ועדת הכספים
אחרי 3 טיוטות ושלל דיונים, התקנות שיקבעו את נהלי התגמול לסוכנים בענף הביטוח יובאו בשבועות הקרובים לאישור ועדת הכספים. המפקח על הביטוח: בקרוב העובדים יוכלו גם לבחור את סוכן הביטוח
אחרי שהצהיר מספר פעמים כי אין בכוונתו להפחית את עמלות סוכני הביטוח, הודיע היום (ב') המפקח על הביטוח, עודד שריג, כי התקנות שגובשו בנושא כללי התגמול של סוכני הביטוח, יועברו כבר בשבועות הקרובים לאישור ועדת הכספים.
- לכתבות נוספות, הכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet
"המטרה שלנו היא להביא למבנה תגמול מאוזן יותר. לאחר שפרסמנו שלוש טיוטות ולאחר דיון מקיף וארוך עם לשכת סוכני הביטוח, הגענו להסכמות, ואנחנו מתכוונים להביא את התקנות לאישור ועדת הכספים בשבועות הקרובים".
שריג, שדיבר בכנס לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת, ציין עוד כי בכוונתו להביא גם לאישור הכנסת את תיקון חוק הייעוץ והשיווק הפנסיוני, כדי לאפשר לעובדים לבחור את המתווכים הפנסיוניים (סוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני) אותם הם מעדיפים. נכון להיום ניתנת האפשרות לעובד לבחור את המוצר הפנסיוני שבו הוא חפץ אולם אין באפשרותו לקבוע מי יהיה הסכון או היועץ - כל עוד המעביד קבע אחרת.
המפקח הוסיף כי נבחנת פעילות סוכנויות ההסדרים (סוכנויות ביטוח גדולות הנמצאות בבעלות חברות הביטוח), "שמצד אחד נותנות שירותים למעסיקים ומצד שני משווקות מוצרי חיסכון פנסיוני לעובדי המעסיקים. אנחנו מוטרדים מכפל התפקידים ומהפוטנציאל לניגוד עניינים".
לדברי שריג, חזון אגף שוק ההון הוא להגיע לשוק ביטוח דיגיטלי לחלוטי ולכן הוא פועל במלוא המרץ לקדם את המסלקה הפנסיונית – ממשק שירכז את כל הנתונים על החסכונות השונים".
אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, התייחס בנאומו לפעילות המכירה והישווק הישירה של חברות הביטוח הנעשית במקביל לעבודת הסוכנים והאשים את החברות בפגיעה בסוכנים ובפעילותם. "ללשכה הגיעו בחודשים האחרונים מספר רב של מקרים מוקלטים או כתובים, על שיווק ישיר אגרסיבי של חברות, המנצלות לכאורה את מאגרי המידע של הסוכנים ופועלות כדי לעקוף אותם. אנו מדברים על סוכנים בחברות שמוצאים עצמם נבגדים על ידי החברות וחסרי אונים מול הלקוחות. התופעה הפסולה הזו היא אות קלון לענף".