שתף קטע נבחר
 

תקציב התחבורה יקוצץ, פרויקטים גדולים לא יפגעו

שרי האוצר והתחבורה סיכמו כי פרויקטי תשתית גדולים שביצועם כבר החל לא יפגעו. מנגד, פרויקטים עתידיים שעוד לא הוחל בביצועם, יעוכבו לתקופה של עד שנתיים

תקציב משרד התחבורה יקוצץ כמתוכנן, אבל פרויקטי תחבורה גדולים לא יפגעו. שר האוצר, יאיר לפיד, ושר התחבורה, ישראל כץ, סיכמו כי הקיצוץ המוצע בתקציב משרד התחבורה ישפיע על פרויקטים שביצועם טרם החל, אך לא יפגע בפרויקטים שכבר מבוצעים.

 

לא תיפגע: רכבת העמק, בין חיפה ובית שאן (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
לא תיפגע: רכבת העמק, בין חיפה ובית שאן(צילום: יואב גלזנר)
 

 

לפי הודעת משרד התחבורה, עם פרויקטי התחבורה שלא יפגעו נמנים קו רכבת בין חיפה ובית שאן ("רכבת העמק"), קו רכבת בין עכו וכרמיאל, וקו נוסף בין אשקלון ובאר שבע. פרויקטים אלה, כך מבטיחים היום (ג') במשרד התחבורה, "לא יוקפאו ויימשכו במלוא התנופה, במטרה להשלימם במועד שנקבע".

 

עם זאת, במשרד התחבורה סירבו למסור פרטים אודות פרויקטים שהוחלט לעכב את ביצועם. ראוי לציין כי במשרד האוצר אמרו כבר לפני כשבועיים כי אין בכוונתם לפגוע בפרויקטי תחבורה גדולים, שביצועם כבר החל. מנגד, כך הבהירו גורמים באוצר, עיכוב של עד שנתיים בביצוע פרויקטים עתידיים אינו צפוי להשפיע לרעה על פיתוח תשתיות התחבורה.

 

לדברי השר כץ, הפשרה שהושגה תאפשר לאוצר לצמצם את הגירעון בתקציב המדינה, הנאמד ביותר מ-40 מיליארד שקל. מנגד, כך הבטיח השר, הקיצוץ לא ייפגע בפרויקט הדגל של משרד התחבורה, "נתיבי ישראל", הכולל את הרחבת רשת המסילות והכבישים בגליל ובנגב.

 

השר כץ גם אמר כי הסיכום שהושג עם משרד האוצר הוא "הישג גדול וחשוב, שיסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור כל תושבי המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם קו הרכבת בין באר שבע ואשקלון לא יפגע
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים