הונדה CBR500 חדשים - החל מ-51 אלף שקלים
שלושת האחים למשפחת ה-CBR500 החדשה של הונדה מגיעים ארצה. המחירים נוחים, אך דרגת הרישוי הלא מוגבלת שהם דורשים, מרחיקים אותם מקהל יעד גדול
לפני כמעט חצי שנה סיפרנו לכם על משפחת אופנועי 500 סמ"ק חדשה שתשווק הונדה. משפחה עם שלושה אחים החולקים בסיס זהה - דגם עירום, הרפתקה וספורטיבי - בהתאם לתקנות רישוי אירופיות חדשות, המגבילות את דרגת רישיון A1 ל-47.5 כ"ס במקום 34. אגב, מהלך לא חדש עבור היצרנית היפנית, אשר חשפה לפני כשנתיים משפחת NC700 במספר גרסאות.
הבסיס הוא מנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ"ק עם גל-זיזים עילי כפול והזרקת דלק, והספק מרבי של 47 כ"ס. לשלדה צינורות הפלדה מחובר מלפנים מזלג רגיל בקוטר 41 מ"מ, ומאחור בולם מונושוק עם תשעה מצבי כיוון עומס קפיץ. גם מערכת הבלימה זהה וכוללת דיסק בודד מלפנים ומאחור ו-ABS, וכך גם לוח המחוונים הדיגיטלי.
הבדלים? ל-X בסיס גלגלים ארוך בס"מ, זווית היגוי מתונה במעלה ומפסע ארוך במעט, מתלים בעלי מהלך ארוך יותר ומושב שונה ומעט גבוה, מיכל דלק המכיל עוד 1.5 ליטר (17.3 בסך הכל) ומרווח גחון גדול יותר. השוני הבולט הוא כמובן עיצובי. ה-R כולל פרינג ומסיכת חזית בצביעת הונדה טיפוסית. ה-F מצוייד במסיכת חזית בלבד ואילו ה-X מזכיר את דגמי האדוונצ'ר בנפח בינוני של הונדה קרוסראנר ו-NC700X. למרות השוני העיצובי, גם בסעיף חלקי הגוף יש לא מעט מהמשותף.
מחיר ה-R שכבר נמצא בישראל ומשווק עומד על 53 אלף שקלים, זהה למחיר ה-X אשר יגיע ארצה במהלך מאי, בדיוק כמו ה-F הזול משניהם ב-2,000 שקלים (51 אלף שקל). מדובר בתג-מחיר נוח יחסית לקטגוריות. כך למשל ה-F זול ב-10,000 שקלים מקאוואסאקי ER6. עם זאת, סיווגם בדרגת רישוי בלתי-מוגבלת פוגמת באטרקטיביות שלהם עבור רוכבים צעירים.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי