שתף קטע נבחר

תיעוד החקירה: נהג שמחק משפחה מנסה להסביר

ב-2010 גרם נהג המשאית מוחמד אלגבור למות 5 בני משפחה, אך התעקש: "נפלה עליי מגירה, הייתי מסוחרר". לידי ynet הגיע תיעוד השחזור והחקירה הקשה שבה הודה הנהג: "אם הייתי סוטה לשוליים, לא הייתי גומר אנשים. לא הייתי ער"

שעות ספורות לאחר שגרם למותם של חמישה בני משפחת דהן בתאונה ליד צומת הערבה, נהג המשאית מוחמד אלגבור נלקח לחקירה. בחדר מול השוטרים שהטיחו בו ש"גמר משפחה", הוא נראה נסער. "אם הייתי סוטה לשוליים, הייתי גומר על המשאית ולא גומר על האנשים", הוא נראה מודה בתיעוד אחת מחקירותיו, שהותר לפרסום לבקשת ynet. "למה לא עשיתי את זה? לא הייתי ער לעצמי".

 

סיקור התאונה הקשה ב-ynet:

נהג משאית הורשע בגרימת מותם של החמישה

משפחה נמחקה: "איך נספיק את כל ההלוויות"

הזוועה בערבה: "הרכב בער, לא יכולנו להתקרב"

החתונה והריקודים: "החלטנו לא לספר על האבל"

 

קורבנות התאונה (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
קורבנות התאונה(צילום: הרצל יוסף)

 

בפברואר 2010 היו בני משפחת דהן - יאור (30), אמו רות (57), אשתו טלי (33), אחותו שרית כהן (19), ושילת, תינוקת בת חמישה חודשים - בדרכם לחתונה בצפון. כקילומטר לפני צומת הערבה, בירידות מדימונה, הם פגשו במשאית של אלגבור שסטתה שמאלה, דחפה את רכב המשפחה לשטח סלעי וגרמה לה להתהפך ולהתלקח. כל בני המשפחה נלכדו ונהרגו, נהג המשאית יצא בפגיעות קלות בלבד.

 

באחת מחקירותיו במשטרה, שנערכה רק שלוש שעות לאחר התאונה הקטלנית, עימת החוקר שי רצון את אלגבור עם הטענה כי נהג ברשלנות ויכול היה למנוע את התאונה. אלגבור נראה נסער, כאילו בכה, והוא מחזיק בידו נייר ומקנח את אפו מדי פעם.

 

זירת התאונה (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
זירת התאונה(צילום: הרצל יוסף)
 

 

חוקר: אני אומר לך, האם זה דבר נכון לעשות, את מה שעשית, שמשפחה נהרגה ואתה מספר לנו שמגירה נפלה לך על הראש ואתה כנהג מקצועי, במקום להשתלט על המשאית, עוזב אותה והורג חמישה בני אדם. ככה לגמור משפחה, זה דבר נכון לעשות?

 

אלגבור: לא, לא דבר נכון.

 

חוקר: זה דבר נכון להרוג משפחה?

 

אלגבור: לא, לא נכון.

 

חוקר: אז מה, מה נכון? מה נכון תגיד לי, מה נכון לעשות?

 

אלגבור: להשתלט על המשאית, אפילו לסטות לכיוון השוליים ולא להרוג אנשים.

 

חוקר: נו, אז למה לא עשית את זה? למה לא סטית ימינה, למה לא סטית ימינה? אני שואל אותך - היה בנאדם, למה לא לקחת את ההגה ימינה? אז מגירה נפלה לך על הראש, אז תיקח את ההגה ימינה. למה לקחת משפחה שלמה? למה הרגת משפחה שלמה?

 

אלגבור: לא הייתי ער, לא הייתי ער.

 

חוקר: ככה למחוק משפחה, ככה למחוק משפחה, אתה מספר לי 'מגירה', זה דבר נכון מה שעשית?

 

אלגבור: לא, לא. אם הייתי סוטה לשוליים, הייתי גומר על המשאית ולא גומר על האנשים.

 

חוקר: אז אני שואל אותך למה לא עשית את זה.

 

אלגבור: למה לא עשיתי את זה? לא הייתי ער לעצמי.

 

החקירה הראשונית הזו היא שבסופו של דבר הובילה את השופט דוד לנדסמן לקבוע בחודש שעבר כי אלגבור ככל הנראה נרדם על ההגה ולהרשיע בחמש עבירות של גרימת מוות ברשלנות. "עולה מדבריו של הנאשם, כי ככל הנראה הוא נרדם בשעת הנהיגה וזה מה שגרם לסטיית המשאית לנתיב הנגדי ופגיעה ברכב הפרטי עד גרימת התוצאה הקטלנית", נכתב בהכרעת הדין. יש לציין, כי בכתב האישום לא טענה הפרקליטות כי הנאשם נרדם על ההגה, אולם השופט קבע כי הדברים שאמר בחקירה מבססים את טענת הפרקליטות, לפיה הסטייה שלו מהנתיב נגרמה עקב רשלנות.

 

לבקשת ynet, שיוצג על-ידי עו"ד ירון שלמי ממשרד ליבליך מוזר, הותר לפרסום גם התיעוד של שחזור התאונה שערך אלגבור, ובו הוא דבק בגרסתו לפיה דבר מה נפל עליו, וכתוצאה מכך היה "מסוחרר".

החוקרים לקחו אותו לזירת התאונה, ובסרטון הוא נראה מתאר להם היכן היא אירעה, מבלי לציין כל הירדמות. "למה קרתה תאונה? אמרתי לכם. נפל עליי משהו, ניסיתי לבלום, הייתי מסוחרר. לא ידעתי...", אמר לחוקרים. "נהגתי במהירות רגילה".

 

סנגורו עו"ד אבי אזולאי הצהיר על רקע תיעוד החקירות, כי "למרות התוצאה הטרגית יש לבחון את התיק לפי דיני הראיות, ואם עושים זאת - אין ראיות לרשלנות". לדבריו, הכרעת הדין עומדת על כרעי תרנגולת, שכן מעולם לא נטען כי אלגבור נרדם על ההגה. "הצלחנו להוכיח שכתוצאה מקשיים מכניים המשאית סטתה שמאלה. לא ניתן לייחס לו רשלנות, למרות הטרגדיה הגדולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך סרטון החקירה
מוחמד אלגבור בבית המשפט
צילום: הרצל יוסף
זירת התאונה ב-2010
צילום: הרצל יוסף
הסנגור אבי אזולאי
צילום: הרצל יוסף
מומלצים