ב"ביג בן" לא מסתכנים: מתקשרים לשעון הדובר
מתברר שמפעיליו של השעון המפורסם בעולם לא ממש סומכים עליו. המהנדסים ממגדל אליזבת התקשרו השנה יותר מ-2,000 פעם לשירות השעון הדובר, כדי לבדוק את הדיוק של ה"ביג בן"
מפעילי השעון המפורסם ביותר בעולם לא סומכים על המחוגים: צוות ה"ביג בן" שבמגדל השעון בלונדון משתמש בשירות השעון הדובר האוטומטי כדי לבדוק את הדיוק של המחוגים, כך מדווח אתר האינטרנט של העיתון הבריטי ה"דיילי מייל".
עוד חדשות בעמוד הפייסבוק של ynet
השעון הגדול והוותיק המוצב על ארמון ווסטמינסטר (בתי הפרלמנט הבריטיים), הוא אחד הסמלים המזוהים ביותר עם בריטניה. לקול נקישותיו נערכת הספירה לאחור לקראת השנה החדשה, והוא גם זה שנותן את האות לחדשות הערב בטלוויזיה הבריטית.
אבל מסתבר שהצוות המפעיל את הביג בן לא ממש סומך על השעון בן ה-150 שנה, ואימץ שיטה חדשה כדי לוודא שהוא מראה את השעה הנכונה. מסתבר שעובדים בארמון ווסטמינסטר התקשרו לשירות "השעון הדובר" יותר מ-2,000 פעמים בשנה החולפת על מנת לבדוק את הדיוק של הביג בן.
עלות שיחות הטלפון לשירות השעון הדובר של המהנדסים ממגדל השעון (ששמו הרשמי החל מהשנה שעברה הוא מגדל אליזבת, על שם מלכת בריטניה), עמדה על כ-1,000 דולר בשנה החולפת. שיחה לשעון הדובר עולה 31 פני, והשירות זמין בחינם באינטרנט.
שרה מנדז דה-קוסטה (46), הקול שמאחורי השעון הדובר, דווקא חושבת שב"ביג בן" עושים את הדבר הנכון: "אם אתה מחפש את הדיוק האבסולוטי, השעון הדובר הוא מה שאתה צריך".