שתף קטע נבחר
 

חרם צרכנים? מרצדס מתחילה לשווק את ה-E

24 שעות לאחר ששר התחבורה קרא לציבור שלא לרכוש רכב חדש מהיבואנים, פותחת כלמוביל, יבואנית מרצדס, את פנקסי ההזמנות ל-E קלאס היוקרתית. המחיר: החל מ-390 אלף שקל

השר קורא לחרם צרכנים, כלמוביל מתחילה לשווק מכונית יוקרה. חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס (כמו-גם יונדאי ומיצובישי) לישראל, הודיעה היום (ד') כי היא מתחילה בשיווק ה-E קלאס המעודכנת. מכונית הסלון תשווק תחילה בשלוש גרסאות מנוע, ועם תגי-מחיר שינועו בין 390 אלף שקלים ל-200 הבסיסית, ועד 470 אלף שקלים ל-300 שתהיה בינתיים הבכירה בהיצע.

 

משפחת ה-E ()
משפחת ה-E

 

אריאל פינטו, מנכ"ל חטיבת היוקרה בכלמוביל, אמר כי הוא צופה ביקוש ער ל-E, אשר זוכה לתג-מחיר אטרקטיבי. עוד אמר כי הבעיה הגדולה ביותר של היבואנית, תהיה להבטיח כי כל מי שמעוניין ברכב יוקרה, אכן יוכל לקבל אותו. "לא בטוח שנוכל להשיג מספיק מכוניות יוקרה כדי לענות על הדרישה", אמר, כשהוא חושף כי כבר מכרה מרצדס בישראל כמות המתקרבת לסך המכוניות ששיווקה במהלך כל 2012.

 

בתגובה לקריאתו של שר התחבורה ישראל כץ, להחרמת יבואני הרכב המקומיים, אמר פינטו כי אינו מוכן להגיב. בכך הוא מיישר קו עם כל יבואני הרכב האחרים, אשר העדיפו שלא להתייחס לדברי השר בשום צורה.

 

ה-E קלאס הנוכחית מגיעה לארץ כארבע שנים לאחר שהושקה לראשונה, עם מתיחת פנים מתוכננת ושורת שינויים קלים בעיצוב, באבזור ויחידות המנוע. צללית המכונית דומה לדגם המקורי, אך החרטום זכה לעיצוב מחודש המיישר קו - כנהוג בתעשייה - עם מראה הפנים החדש של היצרנית. יחידות תאורה חדשות ומקוריות, פגוש חדש, סבכה קדמית בולטת - עם או בלי סמל מרצדס ענקי - ומכסה מנוע חדש.

 

סביבת הנהג המעודכנת ()
סביבת הנהג המעודכנת

 

תא הנוסעים אמור להיות משופר מבחינת איכות, והקונסולה הקדמית זכתה לעיצוב חדש. רשימת התוספות אותן ניתן להזמין עם ה-E העדכנית, הפכה ארוכה מבעבר. בהן מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין היתר זיהוי תנועת רכב חוצה, זיהוי הולכי רגל לצד הדרך ומלפנים, שמירה אקטיבית על הנתיב (גם בסימון כביש לא סטנדרטי), מערכת נגד סינוור בלילה ועוד.

 

שלוש גרסאות יגיעו ארצה בתחילת הדרך. ה-E200 תציע מנוע 2.0 ליטר מודרני עם 184 כ"ס. ה-E250 תציע נפח זהה, אך עם מנוע שמייצר 211 כ"ס. ה-E300 תשווק עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר ו-252 כ"ס. אותו מנוע מוצב גם ב-E350 (עם 306 כ"ס) וב-E400 כפולת המגדשים (333 כ"ס). שתי הגרסאות האחרונות צפויות להגיע ארצה רק בשלב מאוחר יותר השנה. כל המנועים כוללים מערכת עצור-סע לחסכון בדלק.

 

גם ה-E500 (עם V8, נפח של 4.7 ליטר ו-408 כ"ס) עשוי להגיע בשלב מאוחר יותר, כמו גם ה-E63 AMG הסופר-חזקה וביצועיסטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים