שתף קטע נבחר
 

מגע בטר פלייס? שותפה לשעבר פשטה רגל

בשנה הבאה אמורה הייתה בטר פלייס להתחיל בסן פרנסיסקו ניסוי רחב היקף, במסגרתו יוסבו עשרות מכוניות סיניות חשמליות למוניות עם סוללה מתחלפת. בינתיים הודיעה בטר פלייס על הפסקת פעילותה שם, החברה המקומית פשטה היום רגל

בטר פלייס בצרות? גם השותפות שלה לשעבר בחו"ל. מיזם הטענת הרכב החשמלי בטר פלייס, אשר נראה כמתקשה להתאושש מהדחתו של היוזם שי אגסי, ספג בחודשים האחרונים מכה אחר מכה. לפני כחודשיים הודיעה בטר פלייס כי תמכור את רשת עמדות הטעינה שהקימה בהוואי לחברת התשתיות האמריקאית OpConnect עקב מיעוט מנויים. היום מדווחים כלי התקשורת בארה"ב כי חברת קודה (Coda), עמה אמורה היתה בטר פלייס לקיים מיזם החלפת סוללות במוניות חשמליות, פשטה את הרגל.

 

  • בטר פלייס בצרות. הפסידה 1.6 מיליארד ב-2012

 

ומי יחליף סוללות בסן פרנסיסקו? (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
ומי יחליף סוללות בסן פרנסיסקו?(צילום: רונן טופלברג)

 

לפני כחמישה חודשים דווח בפורבס הוחלט כי קודה תסב ארבעה כלי רכב חשמליים בעלי סוללה קבועה, לבעלי יכולת החלפת סוללה במתקני בטר פלייס. כלי רכב אלה אמורים היו לתפקד כמוניות באזור סן פרנסיסקו. את הסבה אמורה היית לממן הרשות לאנרגיה בקליפורניה. בשלב מאוחר יותר של שיתוף הפעולה אמורה הייתה בטר פלייס להסב 60 מכוניות דומות, כולן מוניות בין ובסביבת סן פרנסיסקו וסאן חוזה, להחלפת סוללה בשש תחנות שיוקמו באזור.

 

באוטומוטיב ניוז מדווחים כי קודה הגישה היום בקשה להגנה מפני נושים, לאחר שהצליחה למכור עד עתה 100 מכוניות חשמליות בלבד, "והוכיחה בכך עד כמה מתקשה הרכב החשמלי להשתלב בשוק הרכב העולמי". עוד אומרים שם כי הגנה מפני נושים תאפשר לחברה - שבסיסה בלוס אנג'לס - לעזוב את שוק הרכב ולהתמקד במתקני אגירת אנרגיה, תחום שדורש השקעה קטנה בהרבה.

 

עוד מזכירים שם כי רק לפני שלוש שנים מצאה עצמה קודה בחברה (חשמלית) טובה עם שתי חברות צעירות בשם פיסקר  וטסלה. השתיים האחרות, מיותר לציין, הצליחו הרבה יותר. טסלה נחשבת לפורצת דרך של ממש, פיסקר נאבקת עם קשיים כלכליים אך הציגה בעבר את הקארמה המרשימה והסופר-יקרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחליפים סוללה - בטר פלייס
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים