שתף קטע נבחר
 

יוטיוב: הצופים עברו אלינו

אתר שיתוף הווידאו הגדול בעולם מנסה למשוך מפרסמים מהטלוויזיה ואומר שהצופים, ובמיוחד הצעירים, כבר עברו אליו ורואים שישה מיליארד שעות של וידאו מדי חודש באתר

לפי אריק שמידט, יושב ראש גוגל, הבעלים של יוטיוב, הקהל כבר עבר לאתר שיתוף הוידאו והטלוויזיה הפסידה במערכה. מידט ובכירי יוטיוב נוספים היללו את האתר באירוע שנערך למפרסמים, כך מדווחת AP.

 

"זה לא תחליף למה שאנחנו מכירים", אמר שמדיט, "זה משהו חדש שעלינו לחשוב עליו, לתכנן ולבנות פלטפורמות חדשות". מנהל התוכן של יוטיוב אמר שבניגוד לטלוויזיה, האתר שלו "מדבר בחזרה". בכירי יוטיוב הציגו נתונים שלפיהם קהל צעיר (18-34) צופה יותר ביוטיוב מאשר מתוכניות ברשתות הכבלים. הגולשים צופים בסך הכל, בשש מיליארד שעות של וידאו מדי חודש, לפי האתר.

 

 

ולמרות התחרות על כיסם של המפרסמים מול גופי הטלוויזיה, לגוגל יש שיתפוי פעולה עם עשרות גופי הפקה מהוליווד, ובתוכם רוב ערוצי הטלוויזיה הגדולים בארצות הברית, שמנצלים את הפלטפורמה בעיקר בשביל להעלות קטעים מהתוכניות וטריילרים לפרקים הבאים. ערוצי השידור מרוויחים עוד מקום לפרסם את עצמם, ובמקביל יכולים לחלוק את ההכנסות מפרסום עם יוטיוב. למרות זאת, חלקם מתלוננים כי ההכנסות הללו נמוכות מדי

 

במקביל, ערוצי הטלוויזיה המסורתיים ניצבים בתחרות עם גופי אינטרנט נוספים. הבולטת שבהם היא נטפליקס, שאצלה שודרה (או הועלתה לצפיה, כי לא מדובר בדיוק בשידור) סדרה כמו "בית הקלפים", ובהמשך סדרות נוספות כמו עונה חדשה ל"משפחה בהפרעה". לאחרונה גם יאהו ו-AOL הודיעו כי ישודרו אצלן מספר סדרות-רשת, עם כוכבים שאנחנו מכירים מהטלוויזיה. אך יוטיוב טרם הציגה תוכניות לתכנים מקוריים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים