שתף קטע נבחר
 

פורשה מציגה 911 טורבו חדשה

40 שנה אחרי שהציגה את גרסת הטורבו הראשונה של ה-911 המיתולוגית, חושפת פורשה את הדור השישי של האייקון המוטורי. פרארי, מקלארן ולמבורגיני - היזהרו

בשנת 1973 הציגה פורשה לראשונה גרסת טורבו למכונית הספורט שלה, ה-911. עם מנוע בנפח 3.0 ליטרים, הציעה הטורבו הראשונה 260 כ"ס וביצועים שנחשבו באותם עת מסמרי שיער - מהירות מרבית של יותר מ-250 קמ"ש, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות משש שניות. 40 שנה אחרי, מציגה פורשה את הדור השישי של גרסת הטורבו. ואלה הנתונים: 520 או 560 כ"ס, 3.1 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 315 קמ"ש.

 

 

אבל הנתונים הם רק חלק אחד בסיפור של מכונית הספורט המיתולוגית הזו. כל מי שנהג בה לאורך השנים, יודע שהדבר החשוב ביותר בגרסת הפורשה הוא היכולת שלה להיות מהירה בכל תנאי דרך ומזג אוויר. דורות של עיתונאים כינו אותה "מכונית העל ליום-יום", או "המכונית המהירה בעולם ביותר מנקודה א' לב'". ונראה שהדור השישי ינסה לשמור על תארים אלה.

 

הנעה כפולה מתוחכמת הפכה זה מכבר לחלק מהמתכון המצליח של הטורבו, אבל המכונית החדשה מצוידת גם בהיגוי אחורי אקטיבי. לטענת היצרנית, ההיגוי האחורי מאפשר להשיג שתי מטרות נפרדות - שיפור הזריזות במהירויות נמוכות, והגברת היציבות במהירות גבוהה. וכמו שנתוני הביצועים כבר ודאי רמזו לכם, מהירות גבוהה היא עניין מאוד רציני ב-911 טורבו.

 

 

מנוע הבוקסר בנפח 3.8 ליטרים מצויד בשני מגדשי-טורבו, בעלי גיאומטריה משתנה. זה אולי לא אומר לכם הרבה, אבל זה בדיוק מה שפותר את אחת הבעיות המיתולוגיות של הטורבו המקורית: "השהיית טורבו" - מעט מאוד כוח בסל"ד נמוך, ואז לפתע זינוק דמרטי בסל"ד גבוה. תופעה זו אמנם כבר כמעט נעלמה, הודות לטכנולגיית מגדשים מתקדמת מאי-פעם, אך בעבר זה היה חלק טבעי מהחיים עם מכונית בעלת מגדש טורבו.

 

שתי גרסאות יוצעו לטורבו: האחת עם 520 כ"ס "בלבד", והאחרת - "טורבו S" - עם 560 כ"ס. הביצועים משתנים בהתאם. הגרסה הרגילה (עם חבילת "ספורט-כרונו" אופציונאלית) תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, וה-S תגיע לאותה מהירות בעשירית שניה פחות (3.1 שניות). שתי הגרסאות של הטורבו מצוידות בתיבה הרובוטית כפולת המצמדים של פורשה (PDK), בעלת שבעה יחסי העברה.

 

 

בשנים האחרונות נוסף לרשימת נתוני הביצועים של מכוניות ספורט מדד חשוב ליכולת הדינמית - זמן ההקפה במסלול הנורדשלייפה בגרמניה, ממסלולי המירוץ התובעניים בעולם, המשמש יצרניות רבות לבחינת המכוניות החדשות שלהן בזמן הפיתוח. על-פי פורשה, גרסת ה-S מבצעת הקפה אחת של המסלול, שאורכו כ-21 ק"מ, בזמן "נמוך משמעותית" מ-7 דקות ו-30 שניות.

 

הטורבו החדשה תוצג לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט, בחודש ספטמבר הקרוב, ולאחר מכן יחל שיווקה. אגב, לטענת היצרנית, הטורבו החדשה טובה מקודמתה לא רק בביצועים ויכולת דינמית כוללת, אלא גם בכל הנוגע לצריכת דלק ופליטת מזהמים. שתי הגרסאות של הטורבו, כך מבטיחים שם, מצליחות לחסוך עד 16% בצריכת הדלק לעומת קודמותיהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מ-0 ל-100 ב-3.1 שניות
ועד מהירות מרבית של 315 קמ"ש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים