למבורגיני בת 50, וחוגגת במסע מוטורי צבעוני
יצרנית הרכב האיטלקית ציינה חצי מאה של ייצור מכוניות ספורט אקזוטיות, במסע שכלל 350 מכוניות מכל השנים ומ-29 מדינות ברחבי העולם. ויש לנו בשבילכם גלריה
למבורגיני, יצרנית מכוניות העל האיטלקית, חגגה 50 בענק. היצרנית, שמוכרת בזכות המכוניות המוחצנות שלה, כינסה 320 בעלי למבורגיני מ-29 מדינות, ו-30 מכוניות מהצי הפרטי שלה, למסע סובב איטליה.
המסע, שהחל במילאנו באמצע השבוע שעבר, הסתיים בסוף השבוע בסנטה אגתה בולונז שבבולוניה - במטה הניהול והייצור של היצרנית. השתתפו בו דגמים מכל השנים, בהם קלאסיקות דוגמת הקונטאש, חאלפה ומיורה, לצד הדגמים המודרניים.
המסע הרועם, שנע סביב אתרי מורשת וטבע ברחבי איטליה, ובכלל זה מגדל הפיזה המפורסם, כלל מכוניות עם הספק משולב של קרוב ל-190,000 כ"ס, כך על-פי הערכת למבורגיני. באירוע נכחו מלבד בעלי המכוניות גם אוהדים רבים של המותג, שידם אינה משגת לרכוש את אחת המכוניות היקרות.
המתחרה של פרארי
למבורגיני הוקמה בשנת 1963 על-ידי פרוצ'יו למבורגיני, איל הון איטלקי שעסק עד לאותה שנה בייצור טרקטורים. היצרנית, כך מספרת האגדה, הוקמה לאחר ששירות הלקוחות הרע של פרארי, הוביל את פרוצ'יו להחליט כי במקום להמשיך ולריב עם היצרנית בגלל התקלות בפרארי שלו, הוא ייצר בעצמו מכוניות ספורט.
היצרנית הצעירה זכתה להצלחה משמעותית ראשונה בשנת 1966, עם השקת המיורה (Miura) היפהפייה. מכונית זו, שצוידה במנוע V12 בנפח 3.9 ליטר עם 350 כ"ס, הייתה מהמכוניות המהירות והיקרות של ימיה. היא זכורה לא פחות בזכות עיצובה המרשים, ונחשבת למכונית אספנות רבת ערך - ולו רק מכיוון שרק 764 יחידות ממנה יוצרו בשש שנות השיווק.
לאחר משבר הנפט של 1973, למבורגיני - שסבלה כמו מתחרותיה מהפסדים כבדים - פשטה רגל ועברה מספר בעלויות, עד שנמכרה לקרייזלר בשנת 1987. גם זו לא הצליחה להבריא את היצרנית, ומכרה אותה ב-1994 לקבוצת משקיעים מלזית. למבורגיני המשיכה לדשדש, עד שבשנת 1998 השתלטה על המותג חברת פולקסווגן. זו ביצעה רה-ארגון ביצרנית והשיקה דגמים חדשים. כיום למבורגיני היא יצרנית מצליחה, ומציעה שתי משפחות דגמים - גייארדו ואוונטדור - לצד דגמים מיוחדים דוגמת הווננו האקסקלוסיבית.
ארגון אספני כלי הרכב הארצישראלים סייע בהכנת הכתבה