שתף קטע נבחר
 

פורמולה 1: פרננדו אלונסו ופרארי מנצחים בספרד

במירוץ המסמן מעשית את תחילת הקרב הגדול על האליפות, הוכיחה מרצדס כי היא הכי מהירה על פני הקפה אחת. פרארי לעומת זאת הפגינה עליונות במירוץ. וגם לוטוס במשחק, וחזק

האם תוכל קבוצת מרצדס לשמור על קצב גבוה כל-כך במהלך המירוץ? זו הייתה השאלה הגדולה עם סיום מקצה הדירוג הסנסציוני, לקראת מירוץ הפורמולה 1 הראשון העונה באירופה. שכן קבוצת מרצדס הוכיחה בו עליונות כמעט לא נתפסת, כששני נהגיה - ניקו רוזברג ולואיס המילטון - קבעו זמני הקפה מדהימים שהעניקו להם בקלות את השורה הראשונה לקראת המירוץ. התשובה הגיעה היום, ובמהירות.

 

אלונסו - מירוץ מעולה לספרדי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלונסו - מירוץ מעולה לספרדי(צילום: רויטרס)

 

והיא הייתה שלילית לחלוטין. לא רק מכיוון שניקו רוזברג שזינק ראשון סיים לבסוף שישי בפער של כ-70 שניות מהמנצח, אלא שלואיס המילטון הרואה עצמו מתמודד על התואר, סיים רק במקום ה-12, הרחק מאחור. וחמור מכל, הפיגור הזה לא היה כתוצאה של אירוע כלשהו, אלא פשוט קצב איטי באופן מביך לאורך המירוץ.

 

מי שלא סבל מבעיה כלשהי היה פרננדו אלונסו. הנהג הספרדי קבע אמנם רק את הזמן החמישי בטיבו, אך מצא עצמו בעמדה מעולה כבר בשלבים מוקדמים יחסית, כשכל שנותר לו הוא להחליף צמיגים ללא תקלות ולשייט ללא דאגה לניצחון ביתי חשוב מאד, כזה שמחזיר אותו לקרב על האליפות במרחק סביר ממוביל האליפות, סבסטיאן ווטל. אלונסו זינק אגרסיבי כדרכו, עקף, הפעיל לחץ ללא הרף, וזכה בניצחון מוצדק.

 

רייקונן - הפער בינו לבין המקום הראשון באליפות הצטמצם ל-4 נקודות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רייקונן - הפער בינו לבין המקום הראשון באליפות הצטמצם ל-4 נקודות(צילום: AFP)

 

אחריו סיים קימי רייקונן בלוטוס המרשימה. הפיני, אלוף העולם לשעבר, שומר על רצף מדהים של מירוצים "בנקודות", בין היתר תודות לזינוקים זהירים יחסית השומרים אותו מצרות. למירוץ הוא זינק רביעי, אפשר לאלונסו לעקוף וסבל גם מעצירה איטית להחלפת צמיגים, אשר אפשרה לפליפה מאסה בפרארי השניה לעבור. אך עצירה אחת פחות מקבוצת החוד ושימוש ב-3 סטים של צמיגים בלבד, העניקו לו מקום שני ואפשרו לו לסגור את הפער על מוביל הטבלה, סבסטיאן וטל ברד-בול, לארבע נקודות בלבד.

 

אחרי קימי סיים מאסה בתצוגה מרשימה נוספת עבור פרארי, כשהוא מקדים את אלוף העולם בשנים האחרונות, סבסטיאן וטל ברד-בול. הנהג הגרמני לא הצליח להתמודד עם המהירות של פרארי ואלונסו, או עם הכיול המשובח והנהיגה החסכנית של רייקונן בלוטוס, והסתפק ב-12 נקודות אליפות בלבד. כדי לדעת האם רד-בול באמת מאבדים גובה מול פרארי, והאם הלוטוס מסוגלת להשאר תחרותית, ניאלץ להמתין עוד שבועיים עד המירוץ הבא שיערך במונטה קרלו.

 


פורמולה 1, ספרד, 2013

פורמולה 1, ספרד, 2013
נהג קבוצה נקודות
1. פרננדו אלונסו פרארי 25
2. קימי רייקונן לוטוס 18
3. פליפה מאסה פרארי 15
4. סבסטיאן ווטל רד בול 12
5. מארק וובר רד בול 10
6. ניקו רוזברג מרצדס 8
7. פול די רסטה פורס אינדיה 6
8. ג'נסון באטן מקלארן 4
9. סרחיו פרז מקלארן 2
10. דניאל ריקארדו טורו רוסו 1

 


אליפות הנהגים - 2013

אליפות הנהגים - 2013
נהג קבוצה נקודות
1. סבסטיאן וטל רד-בול 347
2. פרננדו אלונסו פרארי 217
3. קימי רייקונן לוטוס 183
4. לואיס המילטון מרצדס 175
5. מארק וובר רד בול 166
6. ניקו רוזברג מרצדס 159
7. רומיין גרושיאן לוטוס 114
8. פליפה מאסה פרארי 106
9. ג'נסן באטן מקלארן 60
10. פול די רסטה פורס אינדיה 48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פרננדו אלונסו - ניצחון חשוב במיוחד במסלול הספרדי
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים