עיצוב נוזלי: משדרגים את הבית בהשראת חג המים
טוש צבעוני, מנגן או כזה שמעניק תחושה של ספא ושל ממטרי גשם, אסלות בצבע ברונזה וכסף ואפילו שטיחים עם מראה מימי. כך תעצבו את הבית בהשראת חג המים, הלוא הוא חג השבועות
חג השבועות שחל היום (ד'), המתקיים בתחילת הקיץ, נחשב ל"חג המים" הרשמי. אדריכלים ומעצבי רבים רבים רואים במים השראה לפרי עיצובם, שבאה לידי ביטוי בעיצוב, בצורה, בטקסטורה ובצבע. עיצובים מרעננים, שבדרך זו או אחרת משלבים את עולם המים, מספקים נגיעות קרירות שיכולות לעזור לכם לעבור את ימי הקיץ החמים.
- 50 גוונים של לבן: עיצוב הבית לחג השבועות
- הבית הלבן: עיצוב הבית ברוח חג השבועות
- לכתבות נוספות היכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet
עיקר החלק הקשור למים בבית הוא חדר האמבטיה. חלק זה עבר, עם השנים, לקדמת הבמה והשתדרג פלאים אפילו לרמה של ספא. מחדר קטן וצפוף עם אביזרים סניטריים מסורתיים ואריחים משעממים, הפך חדר הרחצה למקום המפנק ביותר בבית - גדול יותר, שלו יותר ומשופע באביזרי נוחות.
לדברי אלעד כהן, מנכ"ל חברת MAKE OVER, "ישראל הקייצית והים תיכונית מזוהה עם עולם המים. בהתאם לכך העיצוב נותן במה למים בפנים כמו בחוץ הבית על ידי שימוש בחומרים, טקסטורות, חיפויים וצבעים מרעננים שמזכירים בדרך יצירתית את המים, ופסיכולוגית אף משפיעים לטובה על דיירי הבית".
דיסקוטק בחדר האמבטיה
טרנד משמעותי ומוביל כיום הוא תפיסת חלל האמבטיה כחדר מגורים, והתייחסות לכל פריט בחלל זה כאל רהיט סלוני מושקע ומשמעותי. גם החלל עצמו מאובזר כחלל מגורים וכולל שנדלירים, שזלונגים, כורסאות ופינות רגיעה וישיבה. זאת, בהשפעת תרבות הספא שהפכה להיות הבריחה האולטימטיבית מחיי היומיום. בחברת HeziBank, למשל, קיימת קולקציית של ראשי טוש המדמים ממטרי גשם, וכאלה שנותנים תחושה של ספא.
כיאה למקום מושקע, כך גם השתדרגו הפריטים הבסיסיים והמוכרים. "על מנת לשדרג ולהפוך את הרחצה היומיומית והשגרתית לחוויה מהנה, חברות ומותגים רבים מקנים לברזים באמבט ערך מוסף, כאשר בולטים במיוחד פטנטים וחידושים בתחום הסאונד והתאורה", מסבירה הילית פרויד, מנהלת רשת חנויות חרש.
כך, לדוגמא, המותג KOHLER השיק באחרונה את ה-Moxie, ראש-מקלחת מנגן עמיד במים. במרכז ראשו הסיליקוני מותקנים שני רמקולים מגנטיים ונשלפים שמתחילים לפעול עם פתיחת המים, ואותם ניתן לסנכרן עם הפלייליסט בסלולרי, בנגן המדיה ואף מהמחשב באמצעות טכנולוגיית בלוטות' עד 32 מטרים.
את אווירת הדיסקוטק אפשר להשלים עם המותג Signori, שמביא את קולקציית ראשי טוש אשר הופכים את חדר הרחצה לספא ביתי מואר בשלל צבעים מתחלפים, כמו גם קולקציית ראשי טוש צבעוניים של חברת HeziBank.
בהמשך לאווירה הססגונית, מותג הקרמיקה האיטלקי Olympia מביא כלים סניטרים עם אסלות בצבעוניות מטאלית של זהב וכסף.
עוד מציג המותג את קולקציית UKIYO-E, המביאה אל חלל האמבט את הסגנון היפני בדמות מגוון כיורים בקווים מעוגלים דמויי קערה, שנראים כמרחפים וצפים בחלל.
גם מותג הכלים הסניטריים הצרפתי Jacob Delafon מרענן את נוף הכיורים, עם קולקציה שבה כל פריט נראה כמו יצירת אמנות מברונזה, שיש או זכוכית ובעיצוב גיאומטרי.
מתקלחים בדוש, התחושה אוקיינוס
עוד מגמה עיצובית היא ליצור תחושה שעוטפת אותנו במים. כך, לדוגמא, ב-HeziBank משווקים סדרת פסיפסים של חברת ביזצה מאיטליה, עם שילובים של טונים בצבעי כחול ותכלת אשר יוצרים עומק על חלל הקיר ומדמים קיר תלת-ממד חי ונושם, בדומה לגלים בים. חברת SIMAS מציעה אריחים לחלל האמבט בגווני כחול ולבן שמדמים חדר מלא מים, צף קריר וזורם.
העיצובים הרטובים לא שמורים רק לחלל האמבטיה. בקמחי תאורה תוכלו למצוא קולקציה של מעצב העל ROSS LOVEGROVE, של תאורה העושה רושם שהיא צפה במים, באמצעות חלוקי אבן עשויים מאלומיניום, בעיצוב המזכיר דיסק בעל צורה אמורפית המתעופפת בחלל. הדיסקים מחזירים אור טבעי אחד על השני, ומייצגים אובייקטיים פיסוליים דינמיים ומיוחדים.
בחברת פיטרו, המתמחה בריהוט משרדי, נמצא ספות של המותג ההולנדי ARTIFORT המעוצבות בצורה של גלים. בחברה ניתן למצוא גם הדומים ופופים בעיצוב מיוחד בהשראת עולם המים, הנראים כאילו יצאו מתוך המים.
לדברי אורה פיטרו-בלכמן, מנהלת תחום שיווק וקונספט ומבעלי פיטרו, "המים הם רכיב מרכזי בקיומנו, מרבית העולם מורכב ממים וכ-70% מגוף האדם הם מים. לכן אין זה מפתיע שאנו רואים יותר ויותר עיצובים בהשראתם".
גם ברשת צמר שטיחים יפים ניתן למצוא פרטים בהשראת מים. ברשת מבחר שטיחים מעוצבים בעלי מראה מיימי, הנותן תחושה של רטיבות וריחוף מימי.
המים בבית הם רק חלק ממכלול שלם של כניסת החוץ אל הפנים. "השפעת הטבע על האדם הולכת וצוברת תאוצה", אומר המעצב יפרח בן צבי, "אין ספק שטרנד זה אינו בר חלוף והוא יישאר כאן שנים רבות בשל החשיבות שהוא מייצג".