נינטנדו רוצה כסף על סרטוני משחקים של מעריצים
החברה החלה לשלוח דרישות שותפות לערוצי "בואו נשחק" ביוטיוב שכוללים תיעוד של משחקי נינטנדו שנעשה על ידי השחקנים
מנהלי ערוצי Let's Play ביו-טיוב, שמוקדשים למשחק מלא דרך כותרים שונים, מלווה בקריינות, דיווחו שהסרטונים שלהם המבוססים על משחקי נינטנדו סומנו על ידי החברה בחודש האחרון כתואמים לתוכן ששמור בזכויות יוצרים שלה.
המשמעות היא שאם יו-טיוב מקבלת את הסימון, והיא מקבלת אותו, יוצר הסרטון צריך להתחלק בהכנסות מפרסום עם נינטנדו; אם הסרטונים היו עד עתה ללא פרסומות, נינטנדו מקבלת את הזכות להגדיר אותם מחדש כסרטונים עם פרסומות, כדי שתוכל להרוויח מהם כסף.
בעקבות הדיווחים הודתה נינטנדו שאכן נקטה בצעדים המתוארים מאז הרשמותה כ"שותפת יו-טיוב" בפברואר האחרון. "אנחנו לא רוצים להוריד סרטונים שמשתמשים בדמויות או משחקים שלנו", מסר דובר החברה לתקשורת, "אבל סרטונים עם כמות מסויימת של תיעוד משחק יסומנו מעתה כבעלי תוכן השייך לנינטנדו, ויוצגו בהם פרסומות".
עוד ב-Games
משחק הוא לא סרט
זק סקוט, בעל ערוץ LP שדיווח לראשונה על העניין, מחה בעמוד הפייסבוק שלו על הידחפותה של נינטנדו לערוץ שלו, בטענו שיש הבדל חשוב בין הקלטת משחק, שהיא יצירה אינדיבידואלית שמשתנה בהתאם לשחקן ולסגנונו, לבין הקלטת קטע מסרט. לדעתו, משחק דרך כותר, של נינטנדו או של כל חברה אחרת, הוא מספיק אישי ויצירתי כדי להיכלל כשימוש Fair Use במשחק. סקוט לא מתכוון לנקוט בצעדים משפטיים - ובכל מקרה אין לו סיכוי בארה"ב בתביעה מסוג כזה, אולי בגרמניה - אבל מסר שהוא לא יפרסם יותר סרטונים המוקדשים למשחקי נינטנדו.
יוצר משחק האינדי Thomas Was Alone מייק ביטהל הצטרף לביקורת על נינטנדו מזוית אחרת, בטענו ששחקני LPs למעשה מפרסמים את משחקי החברה, ושצעדיה יקשו עליהם לשרוד כלכלית ויהיה להם אפקט מצנן על נוכחות משחקיה ביו-טיוב. הוא נתן כדוגמה את הגידול (פי שמונה) במכירות המשחק שלו לאחר שהופיע בסרטון של היו-טיובר הידוע Total Biscuit, למרות שיש לציין שערוצי יו-טיוב בלתי רשמיים משחקים חלק חשוב הרבה פחות בקידום משחקי נינטנדו מאשר בקידום משחקים עצמאיים כמו Thomas Was Alone.