זיכתה נהגת מהריגת אופנוען: "לחצים על החוקר"
ב-2009 נהרג יוסי סוויסה בראש פינה כשפגע במכוניתה של טלי אילני. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות החקירה והדגישה שכתב האישום הוגש בניגוד לחוות דעתו המקורית של חוקר התאונה. גורם במשטרה: "אנחנו צריכים לעשות בדק בית"
משפטה של נהגת שהתנגשה לפני כארבע שנים ברוכב האופנוע יוסי סוויסה, והואשמה בגרימת מוות ברשלנות, הסתיים בזיכוי ובביקורת קשה שמתחה השופטת הן על התנהלות החקירה והן על לחצים שהופעלו על החוקר הראשי בפרשה.
- עדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet
על פי השופטת עדי במביליה-איינשטיין מבית המשפט לתעבורה בנצרת, גורמי משטרה ופרקליטות לחצו על חוקר תאונות הדרכים להמליץ על הגשת כתב אישום אף שהוא כגורם המקצועי הבכיר סבר אחרת. בעקבות זאת אמר היום (ב') גורם במשטרה ל-ynet: "צריך לעשות בדק בית כדי לוודא שלא יוגשו עוד כתבי אישום בגלל לחצים".
כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:
- לפיד: מקווה לרשת את נתניהו, אבל לא ממהר
- אבדות כבדות לחיזבאללה בסוריה; שוב ירי לגולן
- בלי לסכן חיים: פרוטקטור משופר בחיל הים. צפו
נגד טלי אילני מראש פינה הוגש כתב אישום המייחס לה את גרימת מותו ברשלנות של סוויסה ביולי 2009. בכתב האישום נטען שהיא לא נתנה זכות קדימה לרוכב והוא פגע ברכבה ונהרג. באמצעות סנגוריה, עורכי הדין נחמי פיינבלט וכרמית תירם, הכחישה אילני את המיוחס לה וכאמור היא זוכתה אחרי שהשופטת קבעה שהאחריות לתאונה לא שלה.
בהכרעת הדין, שנמסרה בשבוע שעבר, קבעה השופטת שדעתה אינה נוחה מנסיבות גביית עדותה של אילני, שבהוראת הבוחנים המתינה להם לא פחות משש שעות בתחנת המשטרה, ''מבלי שהיה בידי הבוחנים אישור לעיכובה שעות כה רבות". עוד קבעה השופטת כי ניסוי שדה הראייה לא נעשה במכונית זהה לזו של הנאשמת אלא ברכב משטרתי. השופטת הוסיפה שבמהלך החקירה המליצה מהנדסת מטעם המשטרה לבצע השלמת חקירה על אודות כיוון הגעת האופנוע, אך השלמה כזו לא בוצעה.
אך הביקורת העיקרית הייתה על חוות הדעת המקורית של חוקר תאונות הדרכים, שהתבררה במהלך חקירתו על ידי הסנגורים. בתחילת החקירה הוא השתכנע שדווקא רוכב האופנוע אשם בתאונה, אולם שינה את דעתו אחרי שלכאורה הופעלו עליו לחצים מצד קצין התנועה המחוזי ונרשמה מעורבות של מדור תאונות דרכים בפרקליטות.