מרצדס S קלאס - צעד טכנולוגי מרשים
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית חושפת את ה-S קלאס החדשה, עם ארסנל טכנולוגי מרשים מאי פעם, וכזה שעשוי לאפשר לה להתהדר שוב בתואר "מכונית הנוסעים המתקדמת בעולם"
מרצדס S קלאס - מתמודדת חדשה-ישנה על תואר המכונית המתקדמת בעולם. מרצדס שחררה סוף סוף לעיני הציבור את הגרסה העדכנית לספינת הדגל מתוצרתה, ה-S קלאס, דגם המאכלס את פסגת ההיצע של היצרנית כבר כמעט 60 שנה. וכמו תמיד, מרצדס עושה את כל שביכולתה כדי להפוך S חדשה למובילת התעשייה בכל הנוגע לאבזור, יכולת וקדמה.
ה-S החדשה (שם קוד W222), ש-700 יחידות מקודמתה (221) נמכרו בישראל במהלך השנים, צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית. הדגמים הצפויים להגיע בשלב ראשון יהיו ה-400, ה-500 ובשלב מאוחר יותר גם גרסאות AMG שונות. במרבית הגרסאות תיאלצו לשלם סכומים שיתקרבו למיליון שקלים, אך יהיו בכל מקרה גם יקרים יותר.
מרצדס תשים הפעם דגש-יתר על גרסאות ארוכות של הלימוזינה, והסיבה לכך פשוטה. כדי להיות מסוגלת לחזור למקומה כמובילת קטגוריית היוקרה, ולנצח מתחרות ותיקות ואיכותיות כאודי וב.מ.וו, חייבת מרצדס למכור יותר. את זה היא יכולה לעשות בעיקר בשווקים שצומחים במהירות, בעלי דרישה גבוהה - באופן מספרי - למכוניות יוקרה. למשל השוק הסיני, שם גם יש דרישה למכוניות ארוכות יותר, המתאימות לשועי הארץ העצומה.
ה-S קלאס שסבלה במשך כמה דורות ממראה מגושם במיוחד, נראית כעת קלילה יותר. החרטום מיישר קו עם הסגנון העכשווי של הבנות למשפחה, הצללית עברה מתיחה נדרשת והאחוריים הכבדים-לשעבר עברו שאיבת שומן יעילה. בסך הכל מדובר כמובן במכונית מאד גדולה, אך השינויים בהחלט עושים עמה טוב לטעמנו.
אם להתייחס לגרסאות הראשונות להגיע אלינו (כולן עם מנועי בנזין כמובן), הרי שה-S400 הייבריד תשכן בחרטומה את ה-V6 בנפח 3.5 ליטר, הנתמך במנוע חשמלי צנוע בעל הספק מרבי של 306 כ"ס. ה-S500 תצויד במנוע V8 בנפח 4.7 ליטרים עם 455 כ"ס. בכל הנוגע לפלטפורמה, ממדים ומשקל, השינויים ממש קלים. מרצדס אמנם טוענת כי גוף המכונית קשיח כעת משמעותית, אך גם היא יודעת כי לא זה מה שישכנע את הרוכש העתידי להוציא מאות אלפים - אפילו ביורו - עבור היצירה החדשה.
מה שכן יעזור ליצרנית היוקרה לשחרר את חשבון הבנק מסכומי עתק, הוא מערך אבזור שנדמה כי מעולם לא נראה במכונית סדרתית כלשהי. שכן החברה משטוטגרט החליטה להציף את המכונית הגדולה בכל טוב אפשרי. החל ממנגנוני כיוון ופינוק מכל סוג לכל המושבים (כן, גם מאחור), דרך מספר גרסאות אבזור מקורי מתקדם ליושבים מאחור. התאורה (כל-Led) בפנים ובחוץ, צמד מסכי ענק מלפנים ("12.3 לנהג ולנוסע) ומסכים מאחור, בקרת אקלים סופר-מפורטת ומה בעצם לא.
בתחום הבטיחות אין כמעט צורך לפרט, כך שנזכיר רק את המערכות היותר-מיוחדות שנראו מעולם ברכב. שכן כל בקרה אלקטרונית אפשרית על יציבותה של המכונית קיימת כמובן, הן בהאצה אך כמובן שגם בבלימה. מערכות הכנה-לקראת-תאונה מתקדמות אותן ראינו כבר במרצדס בעבר, עברו שדרוגים כמובן, וסוללת מצלמות מסביב לרכב יאפשרו אף הן שליטה ותמיכה מרבית בהגנה על הנוסע - בעיקר בעת סכנה.