זמן הניוד בסלולר יתקצר לחצי שעה
החל מ-9 ביוני, במשרד יחייבו את חברות התקשורת לקצר את זמן הניוד של מספר סלולרי בין חברות מ-3 שעות לחצי שעה. זמן הניוד בטלפון הקווי יתקצר מ-3 שעות לשעה. בנוסף כדי למנוע ניוד שגוי, המנוי המתנייד יקבל בקשה לזיהוי ב-SMS
- גולן טלקום מובילה בניודים ברבעון ה-1 של 2013
- אושרה ייצוגית נגד פרטנר על גבייה טרם ניוד
- לקוחות HOT מובייל: בעיות בניוד ובשירות
הדרישה לקיצור זמן הניוד, באה בעקבות תלונות על HOT מובייל וגולן טלקום שבראשית דרכן בשוק לפני כשנה, התקשו לנייד לקוחות, ואלה נתקעו ימים בלי מספר טלפון קבוע. בנוסף אירעו גם לא מעט טעויות בניוד. מאז, התקלות האלה פסקו כמעט לחלוטין. עם זאת לפי משרד התקשורת, לחברות הטלפונייה הסלולרית והקווית, יש יכולת הנדסית לקצר את זמן הניוד, לכן אין סיבה שלא יחוייבו לעשות כן. נציין רק שביוני 2012, במשרד התקשורת טענו שידרשו מהחברות לקצר את זמן הניוד לניוד מיידי. נראה שבסופו של דבר התפשרו על התניידות תוך חצי שעה.
בנוסף, משרד התקשורת יחייב את חברות הסלולר לוודא כי הן מניידות את הקו הנכון. מנוי שירצה לעבור מחברה אחת לשנייה, יקבל הודעת SMS בסיום הליך הניוד ויצטרך להשיב עליה במשלוח ססמא, אותה יקבל מהחברה אליה התנייד. המטרה: למנוע טעויות בניוד.
דובר משרד התקשורת יחיאל שבי אמר ל-ynet כי התיקון נולד בעקבות ניוד שגוי של מספרים - תופעה שהתרבה בעקבות התרבות התחרות בסלולר. יש לקוחות שהמספר שלהם נויד בלי רשותם, לעיתים בגלל תקלה טכנית, לעיתים אחרות - בגלל טעות בספרה אחת במספר הטלפון. את התיקון חשף הדובר, בעקבות פנייה של התוכנית "על המדף" ברדיו קול ברמה. מגיש התוכנית ומאזין התלוננו על בעיות בניוד שחוו.
2.8 מיליון קווים נויידו מאז 2007
תכנית ניידות המספרים נכנסה לתוקף ב-2007. עד אז - הצרכנים התבקשו לבחור מספר טלפון או מספר קו סלולרי חדש, עת עברו מחברה אחת לאחרת. ברבעון הראשון של 2013 חלה ירידה קלה של 6% בניוד המספרים כ-460,000 מספרים נוידו, לעומת כ-490,000 ברבעון האחרון של 2012. לעומת זאת, חלה עלייה של 4% בניידות לנייח כ-96,000 מספרים נוידו לעומת 92,000 ברבעון הקודם.
סה"כ מספר המתניידים מתחילת הפעלת הניידות בדצמבר 2007 ועד כה עומד על 2,841,121 מספרים בסלולר ו-1,378,196 מספרים בנייח. מספר המעברים בין חברות התקשורת השונות, מגיע לכ-4 מיליון מספרים, כך לפי משרד התקשורת.
לפי משרד התקשורת מספר הניודים השגויים, ירד לעשרות בחודש. בתחילת דרכן בשוק של גולן טלקום ו-HOT מובייל, מספר הניודים השגויים והבעייתיים עמד על מאות בחודש.