שתף קטע נבחר

 

דאגה ומבט לעתיד: עובדי בטר פלייס בצל הפירוק

שעות לאחר פנייתה לבית המשפט, ביקרו עובדי החברה את התנהלות המדינה והחלו לחשוב על העבודה הבאה. ספקים ולקוחות הגיעו למתחם והביעו אופטימיות זהירה. "העסק חייב להמשיך, אין סיבה לזרוק מיליארד דולר לפח", אמר אחד מהם

עצב, חוסר ודאות ודאגה ליוו הבוקר (יום א') את עובדי חברת "בטר פלייס" בצל פנייתה לבית המשפט בבקשה לפתוח בתהליך פירוק. פנים נפולות נראו בכל עבר במתחם משרדי החברה בראש העין. "כולנו עצובים, ואני התחלתי לחפש עבודה אחרת", אמרה אחת העובדות.

 

רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו , ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

 

בעוד רוב העובדים סירבו להתייחס למצב החברה ולהשלכותיו עליהם, העריכו חלקם כי התנהלות שונה לאורך השנים עשויה הייתה לשנות את השורה התחתונה ולהציל את החברה שמספקת תשתית טעינה והחלפת סוללות למכוניות חשמליות. "מה שקורה פה זה כואב. אני שלוש שנים בחברה, היה לה עתיד אך המצב היום לא טוב", הודה אחד מהם תוך שהוא מבקר את הרשויות. "מי שאשם זו המדינה שהייתה צריכה להוריד את המיסוי על כלי רכב חשמליים. אם היא הייתה עושה זאת לא היינו במצב הזה", הוסיף.

 

צילום: אביעד נלביצקי

צילום: אביעד נלביצקי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

משרדי בטר פלייס, הבוקר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
משרדי בטר פלייס, הבוקר(צילום: עידו ארז)

 

עובד אחר נכנס לבניין עם שני ילדיו והביע דאגה חמורה פחות. "אני מרגיש טוב, נוסע לאילת, נראה מה יהיה כשאחזור. אם צריך, נחפש מקום עבודה אחר". שני עובדים נוספים הצטרפו לרוח הדברים ואמרו כי "מי שרוצה למצוא עבודה ימצא. אנחנו אנשי אופרציה, נותנים שירות לקוחות. היום אנחנו חושבים על הלקוחות".

 

על פי הודעה רשמית שפרסמה החברה, בקשה לפירוק ומינוי מפרק זמני הוגשה עם בוקר לבית המשפט, לאחר שהתברר כי דירקטוריון החברה לישראל החליט לא להשקיע הון נוסף בחברה. "הפנייה נועדה להבטיח לעובדים, ללקוחות ולבעלי החוב את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו", נכתב.

 

מאז הוקמה "בטר פלייס" ב-2007 צברה החברה הפסדים של יותר מ-3 מיליארד שקלים, ומכרה בישראל כ-950 מכוניות בלבד מאז אמצע 2012. בחודשים האחרונים כבר פיטרה החברה מאות מעובדיה, וכעת צפויים גם העובדים שנשארו לאבד את מקום עבודתם.

 

"רק בערב העצמאות קיבלתי מהם שני כלי רכב שרכשתי", סיפר ניסו מהרצליה, שהגיע למתחם. "מדובר בחוויית נהיגה אחרת. לדעתי כל המהלך הוא טקטיקה להגנה כנגד הנושים. העסק חייב להמשיך, אין סיבה שיזרקו את כל המיליארד דולר שהשקיעו פה לפח. הגעתי לפה כדי לסדר רכישה של 40 מכוניות לחברה, אבל אין מה לסדר".

 

קבלנים וספקי שירות חיצוניים ששמעו על המתרחש הגיעו אף הם למקום, הביעו תקווה לשיפור המצב, אך הסבירו כי הם דואגים בעיקר לעובדיהם. "באתי לראות מה קורה עם הכסף שהם חייבים לי", אמר קבלן לציוד משרדי, בעוד קבלן הניקיון הדגיש כי עובדיו "לחוצים ומודאגים בקשר למשכורות שמגיעות להם. הבטחתי להם שהם לא ייפגעו ושימשיכו לעבוד בינתיים כרגיל. אני מאמין בחברה הזאת ומאמין שאקבל את הכסף שמגיע לי", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
משרדי בטר פלייס, היום
צילום: עידו ארז
מומלצים