שתף קטע נבחר
 

המצרך המבוקש ביותר בסוריה: מקום על טיסה

המלחמה עושה טוב לחברת התעופה הסורית, הנמצאת בבעלות ממשלתית: דיווחה על שיא בטיסות, עקב חשש הנוסעים מתנועה בדרכי היבשה. מה היא מובילה עוד מלבד נוסעים?

המשק הסורי אמנם סופג מכה אחרי מכה במהלך השנתיים האחרונות אולם דומה כי חברה אחת אינה מושפעת כלל מהאירועים. מדובר בחברת התעופה הלאומית של סוריה, הנמצאת בבעלות ממשלתית מלאה, ושדיווחה באחרונה על נתוני שיא מבחינת תנועת הנוסעים.

 

לכתבות נוספות במדור הירוקים של השכן

רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו  ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

 

החברה רושמת תפוסה מלאה בטיסות הפנימיות ולחו"ל, בעיקר כיוון שהתנועה היבשתית אינה בטוחה והנוסעים מעדיפים את דרך האוויר. הסורים חוששים לנוע בדרכים שהפכו ברובן אזורי הפקר, ושנשלטות בידי כנופיות חמושות שנוהגות לממן את פעילותן באמצעות חטיפה ודרישת כופר. בנוסף, בשל הסנקציות הבינלאומיות, האפשרות היחידה לצאת או לחזור מחו"ל בדרך האוויר היא באמצעות חברת התעופה הלאומית הסורית.

 

טארק והיבה, מבכירי חברת התעופה הסורית הצהיר באחרונה כי החברה מבצעת בכל יום כ-20 טיסות פנימיות ולחו"ל ומובילה בהן כ-3,000 נוסעים. לדבריו, "אין מקום פנוי". לא בכדי הודיעה החברה בחודש מרס, כי תתגבר את צי המטוסים שלה בעוד 10 מטוסי אנטונוב מאוקראינה.

 

הטיסות הפנימיות של החברה הסורית הן ליעדים כמו חלב (אם כי באחרונה הקרבות באזור נמל התעופה מונעים הגעה), דיר א-זור, קמישלי (שתיהן במזרח המדינה) ועיר החוף לאד'קיה. מחיר טיסה בין קאמישלי לבין לאד'קיה עולה לנוסע כ-50,000 אלף לירות סוריות (כ-50 דולר).

 

אבל לצד השירות הניתן לאזרחים הסורים נראה כי חברת התעופה משמשת ככלי חשוב בידי המשטר. לפי משרד האוצר האמריקאי, שהכליל את החברה בשבוע שעבר ברשימת השחורה של גופים עליהם חלות הסנקציות, מטוסי החברה מובילים בשנתיים האחרונות אמצעי לחימה ונשק בטיסות מאיראן.

 

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

פורסם לראשונה 26/05/2013 20:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשיא סוריה, בשאר אסד
צילום: AP
מומלצים