פרסומת התינוק ל"מיני כריות" הוסרה בגלל מחאה
הרשות השנייה הורתה שלא לשדר יותר את הפרסומת לדגני הבוקר "מיני כריות", אחרי שעשרות צרכנים התלוננו שהיא "שוביניסטית ופדופילית". בפרסומת נראה תינוק שמשוויץ שבנות מתות עליו כי הוא מפוצץ בקרם. הרשות: "הילד הוצג כאובייקט מיני". תלמה: "אם מישהו נפגע אנו מתנצלים"
הומר תמים או פוגעני? הרשות השנייה לשידורי טלוויזיה ורדיו הסירה את תשדיר הפרסומת ל"מיני כריות" - מוצר חדש של מותג דגני הבוקר של תלמה (יוניליוור), אחרי שעשרות צרכנים התלוננו שהתשדיר מעורר בהם אי נוחות במקרה הטוב ו"גועל" במקרה הפחות טוב. רק אתמול פורסם ב-ynet שאסם הסירה דובונת מחטיף דובונים והורים ראו בכך צעד שפוגע בנשים.
בסרטון למיני כריות, נראה תינוק חמוד שמספר ואף מדגים איך בנות רודפות אחריו משום שהוא מפוצץ בקרם. התינוק אמור לדמות את המוצר - מיני כריות - באמצעות עלילה של גבר עשיר שנשים נמשכות אליו בשל כספו. התינוק מוצג כמושא תשוקתן של הדוגמניות שמופיעות בפרסומת בעיניים מצועפות ובתנועות גוף מפתות. הוא מלקק שוקולד מהשפתיים - הן בתגובה מלקקות את השפתיים בלי להיעזר בשוקולד.
הסאבטקסט הוא כמובן הומוריסטי, בסגנון סרטוני הפרסומת ל-ETRADE שמציגים תינוקות שמדברים כמבוגרים אינפנטיליים, אבל רבים מהצופים מצאו אותו מעורר דחייה.
הצופים: "תורידו בבקשה את הפרסומת הזאת"!
עשרות גולשים התלוננו על הפרסומת בעמוד הפייסבוק של תלמה ובעמוד הפייסבוק של כריות, כמו גם ביוטיוב ובאתר מזבלה ודרשו את הסרתה. אבשלום כתב: " תלמה שלום, האם אתם בהכרה? האם נחנקתם מכריות המין(י)? מה זו הפרסומת השובניטסית-סקסיסטית-פדופילית והמזעזעת הזו? שימוש ציני, נדוש ונמוך בילדים ונשים כאובייקט (כריות) מיני! אם אתם צריכים טלפון של תסריטאים/קופירייטרים צרו עימי קשר. עד אז, עשו לכולם טובה ותורידו את הפרסומת הזו!".
ענבל כתבה: "תורידו בבקשה את הפרסומת למיני כריות. אין כל סיבה לשדר פדופיליה ושוביניזם של תינוק כלפי אשה. הפרסומת פוגענית, מזעזעת ומטנפת את המסך. קחו אחריות על העיוות הזה. מחאות אישיות, של לא מעט אנשים, יצאו לדרך. בדקו את דף הפייסבוק של המוצר. הוא מפוצץ בתלונות, שאת חלקן אתם מוחקים. אני בחרתי להתלונן על הקיר שלי, בתקווה שישתפו ויצטרפו אלי ואל חבריי".
דנה כתבה: "זה הסטטוס שלי בנוגע לפרסומת שלכם- סטטוס שכבר שותף אצל חבריי- 'אחת הפרסומות הדוחות שנתקלתי בהן בעת האחרונה. פרסומת עם מילוי פדופילי ותיבול שובניסטי לקחו ילד חמוד (מה שבתודעה נתפס ובצדק כסמל הטוהר והתום) והפכו אותו ליצור דוחה ובזוי, כשמסביבו נשים שמשרתות אותו ומרמזות למיניות כלפי אותו פעוט, איך לא- גם הולבש על ידן בחלוק סאטן כיאה למיני יו הפנר שהוא. רמיזות מיניות מכל עבר, מליקוק השפתיים של אותו פעוט ועד ההצהרה שהוא מפוצץ בקרם ושהן 'מתות על זה'. להקיא".
תלמה: "המטרה היתה להעביר מסך בהומור"
מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה הורתה לזכייני הטלוויזיה בערוצים 2 ו 10 להסיר משידור את תשדיר הפרסומת 'מיני כריות' החל מהיום (ב') בשעה 16:00.
"הצגת הילד כאובייקט מיני תוך שילוב גינונים הלקוחים מעולם המבוגרים באופן מיני הינה פסולה ואינה ראויה. הדבר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. כללי הרשות קובעים לגבי השתתפות קטינים בפרסומות כי 'לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים או תשדיר כאמור שיש בו משום פגיעה בקטינים, או תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים'.
"בנוסף לכך, הרשות קבעה כי התשדיר עומד בניגוד לכללי אתיקה נוספים של הרשות, לפיהם לא ישודר תשדיר פרסומת שיש בו פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב וברגשות הציבור, ובכלל זה לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת הכולל הצגה של רמיזות מיניות".
מתלמה נמסר: "מטרת הסרטון היא להעביר מסר בחיוך ובהומור. התינוק בסרטון בא לבטא גרסה מוקטנת של המוצר כריות ולא מעבר לכך. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהסרטון אנו מתנצלים על כך".
סרטוני תינוקות "מבוגרים" מחו"ל לעומת הסרטון הישראלי
לשם השוואה, הנה הסרטון הישראלי של יוניליוור, לעומת סרטוני פרסומת של "ילדים-מבוגרים" מבית ETRADE ומי אוויאן. איזו מהפרסומות פוגענית ומביכה ואיזו מצחיקה ולא מזיקה? ואולי כל שימוש כזה בתינוקות בסרטונים שמפרסמים מוצרי צריכה למבוגרים, מעורר אי נוחות?