מבחני ריסוק - הצלחות וכשלונות לארבעה דגמים
ארגון הבטיחות האירופי העביר ארבעה דגמים חדשים במערך מבחני הריסוק המקובל. רנו ושברולט קבעו תוצאות נאות, ניסאן ודצ'יה כשלו בניסיון להשיג ציון מירבי
ארבע מכוניות חדשות רוסקו במבחנים של יורו-נ'-קאפ, שלוש מהן לבטח רלוונטיות לשוק המקומי. שברולט טראקס ורנו קפצ'ור שישווקו אצלנו בעתיד, ניסאן אבאליה המשווקת כבר תחת השם NV200 וד'ציה סנדרו שרק עשויה להגיע תחת השם לוגאן. התוצאות מחמיאות לרנו ושברולט, ומאכזבות במקרה של ניסאן וד'ציה. בעיקר מפתיעה התוצאה הנמוכה שהשיגה ניסאן, אשר נבחרה להיות בעתיד המונית הרשמית של העיר ניו יורק. שכן דווקא בתחום ההגנה על נוסעים השיגה היפנית תוצאה נמוכה למדי.
שברולט טראקס - חמישה כוכבי בטיחות
94% לבטיחות נוסעים, 85% לבטיחות ילדים ברכב, 64% בהגנה על הולכי רגל, 81% לעזרי בטיחותב-ncap מזכירים כי הטראקס של שברולט זהה במובנים רבים לאופל מוקה, ומציינים כי תא הנוסעים נותר שלם במבחן המדמה תאונה חזיתית, והעניקה הגנה מירבית בהדמיית תאונת צד. גם ילדים במושבי בטיחות זכו להגנה טובה בכל מיקום במכונית. ההערה בעלת המשמעות היחידה במבחן של המכונית - חלקו הקדמי של מכסה המנוע אינו מגן מספיק על הולכי רגל בעת תאונה.
רנו קאפצ'ור - חמישה כוכבי בטיחות
88% לבטיחות נוסעים, 79% לבטיחות ילדים ברכב, 61% בהגנה על הולכי רגל, 81% לעזרי בטיחות
כל נוסעי הרכב זכו להגנה טובה בתאונה חזיתית, למעט אזר חזה הנוסע שלצד הנהג, אשר זכה להגנה סבירה, כך גם במקרה של תאונת צד. בתאונה המדמה פגיעה בעמוד, העניקה הקפצ'ור הגנה פחות טובה לאזור החזה בכלל והצלעות בפרט.גם נגד פגיעה מסוג צליפת שוט לא הצליחה הרנו להשיג ציון של יותר מ"מספק". הגנה על ילדים במושבי בטיחות הייתה טובה, למעט ראשו של ילד בן 3 שפגע בקורה C מאחור, ולכן מנע מרנו לצבור נקודות בתחום זה. בעת תאונה עם הולך רגל השיגה המכונית ציון מרבי בתחום הפגושים, אך לא הצליחה למנוע פגיעה בראשי הולכי רגל.
דצ'יה סנדרו - ארבעה כוכבי בטיחות
80% לבטיחות נוסעים, 79% לבטיחות ילדים ברכב, 57% בהגנה על הולכי רגל, 55% לעזרי בטיחות
תאונה חזיתית הותירה את מבנה תא הנוסעים שלם ומגן על יושביו, אך בתאונת צד התגלה כי ההגנה על החזה אינה יותר ממספקת - זאת בעוד ששאר חלקי הגוף זכו להגנה ראויה. חזה הנוסעים והנהג זכו להגנה עוד פחות טובה בעת מבחן המדמה תאונה עם עמוד. במבחן המדמה תאונה מאחור העניקו רצועות הבטיחות ומשענות הראש הגנה גבולית מפני צליפת שוט. גם ילדים בגילאי 18 חודשים (פנים לאחור) או שלוש שנים (פנים לפנים) זכו להגנה טובה. בהדמיית תאונה עם הולכי רגל העניקו הפגושים הגנה טובה, אך מכסה המנוע עלול לגרום לפגיעה חריפה.
ניסאן אבאליה - שלושה כוכבי בטיחות
68% לבטיחות נוסעים, 81% לבטיחות ילדים ברכב, 67% בהגנה על הולכי רגל, 55% לעזרי בטיחות
המכונית המסחרית שנבחרה להיות המונית הניו-יורקית בעתיד, הייתה המפסידה הגדולה של מבחן הבטיחות האחרון. ה-NV200 (כפי שהיא מכונה בארץ) כשלה בעיקר במבחן שלמות תא הנוסעים. שם הפגינה רצפת המכונית חולשה ונתלשה במקומות מסוימים ממקומה, תוך שריתוכים מתנתקים וגם תקרת המכונית סובלת. למעשה, בך איבדה הניסאן כל סיכוי להשיג תוצאה ראויה. פגיעות בנהג ובגוף הנוסעים במקרה של תאונות קשות יותר, לא עזור לציון הסופי הנמוך. במבחן ההגנה על ילדים ברכב, זכתה ניסאן בציון גבוה, וגם בהגנה על הולכי רגל שמרה היפנית על בטיחות ראויה.