שתף קטע נבחר

כץ קרא לחרם צרכנים על מכוניות - הציבור התעלם

נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום, מלמדים כי הציבור לא נענה לקריאת שר התחבורה שלא לרכוש מכוניות חדשות. מתחילת השנה נמכרו 94 אלף מכוניות חדשות

כנגד כל ההערכות, למרות המצב הכלכלי, ותוך התעלמות מקריאת שר התחבורה שלא לרכוש מכוניות חדשות עד הורדת מחירים - שוק הרכב הישראלי חי ובועט, ומציג מספרים שמפתיעים גם את האופטימיים שביבואנים. 19,420 מכוניות חדשות נמכרו במהלך חודש מאי, ומתחילת השנה עלו על הכביש כמעט 94 אלף מכוניות חדשות - מספר גבוה במעט מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

  • "ישראל כץ רוצה להיות משה כחלון, וזה מביך"

 

למרות הקריאה לחרם - קונים מכוניות, והרבה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
למרות הקריאה לחרם - קונים מכוניות, והרבה(צילום: רועי צוקרמן)

 

כדאי לציין כי נתונים אלה אינם עולים בקנה אחד עם טענות יבואנים שונים, אש דיווחו במהלך החודש החולף כי דבריו מעוררי המחלוקת של כץ אכן מתבטאים באולמות מכירה שוממים. כץ פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי "אני קורא לכם: אל תיקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו. דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם. עם השלמת החקיקה, תיפתח תחרות כוללת בין היבואנים הקיימים שנהנים מזכויות של מונופול ובלעדיות, לבין יבואנים חדשים, וכולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים".

 

מחירים לא הוזלו, החקיקה לא הושלמה, התחרות נותרה כשהייתה ובכל זאת מכוניות המשיכו להמכר בקצב מרשים. המנצחת הגדולה של החודש האחרון ולמעשה התקופה האחרונה, היא יונדאי הקוריאנית. זו מכרה רק בחודש החולף יותר מ-3,000 מכוניות חדשות, כמעט כמו שני המותגים הממוקמים אחריה בטבלת המכירות יחד - קיה וטויוטה, אשר מכרו כ-1,600 מכוניות כל אחת. הראשונה מסרה השנה פחות מהתקופה המקבילה אשתקד (8,472 לעומת 9,234), בעוד השניה מציגה יציבות עם כ-8,000 מכוניות בכל שנה.

 

במקום הרביעי פורד עם ירידה חדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובחמישי סקודה עם עליה נאה. מאזדה, ניסאן וסוזוקי מציגות על אחת עליה קלה, ובמקרה של רנו (9) מדובר בשיפור נאה ביותר - 4,160 השנה לעומת 2,895 אשתקד. את העשיריה הראשונה סוגרת פולקסווגן הגרמנית עם ירידה לעומת התקופה המקבילה ב-2012.

 


מכירות רכב חדש, 1-5.2013

מכירות רכב חדש, 1-5.2013
מותג (מיקום אשתקד) 2013 2012
1. יונדאי (1) 15,547 14,852
2. קיה (3) 8,472 9,234
3. טויוטה (4) 7,972 7,950
4. פורד (2) 7,083 9,507
5. סקודה (5) 5,478 4,772
6. מאזדה (6) 5,305 4,760
7. ניסאן (7) 5,217 4,472
8. סוזוקי (9) 4,445 3,988
9. רנו (13) 4,160 2,895
10. פולקסווגן (8) 3,963 4,469
     
סך הכל מכירות בשוק הרכב 93,945 92,151

 

באופן מפתיע, קטגוריית מותגי היוקרה מציגה זינוק חד, בעיקר בדגמי המותגים הגרמניים, וללא ספק כפועל יוצא מהשקת דגמים קומפקטיים הנושאים תגי-מחיר זולים יחסית למקובל במותג. אודי ממשיכה להוביל עם 1,357 מכוניות חדשות מתחילת השנה, עליה של כ-30% לעומת חמשת החודשים הראשונים ב-2012. מרצדס שניה, אך מציגה עליה חדה של יותר מ-100% לעומת אשתקד - 885 מול 438. ב.מ.וו שלישית עם 816 מכוניות חדשות מתחילת השנה, עליה מרשימה לעומת 571 אשתקד. וולוו מציגה עליה (298 לעומת 250), וכך גם לקסוס (279 מול 211).

 

מותגים נוספים הראויים לציון הם אופל עם 2,483 מכוניות חדשות השנה לעומת 1,609 אשתקד, טנדרי איסוזו עם 646 מסירות לעומת 91 בלבד בחמשת החודשים הראשונים של 2012, מיני (של ב.מ.וו) עם עליה של 100% (242 מול 122) ו-SAIC הסינית עם 207 מכוניות לעומת 0 אשתקד.

 

נתונים פחות מעודדים ניתן למצוא אצל קרייזלר (ירידה ל-384 מ-455), ביואיק שרשמה צניחה חדה (127 השנה לעומת 394 אשתקד), אינפיניטי (81 השנה, 124 ב-2012) ודודג' עם 47 מכוניות מתחילת השנה לעומת 165 בתקופה המקבילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבישג שאר-ישוב
ממשיכים לקנות, והרבה
צילום: אבישג שאר-ישוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים