שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 2008 קופצת על העגלה - נהיגה ראשונה

גם פיז'ו החליטה לייצר רכב פנאי קומפקטי, על בסיס סופר-מיני חדשה. וה-2008 בה נהגנו לראשונה מוכיחה שההימור על הצטרפות מאוחרת יחסית לטרנד, בהחלט הצליח

מכוניות סופר-מיני תמיד היו חשובות עבור פיז'ו, ובמהלך העשורים האחרונים מצאה עצמה היצרנית מובילה את הקטגוריה פעמים רבות. אלא שהפעם, נראה שפיז'ו מוצאת עצמה דווקא בתפקיד המצטרפת לטרנד. שכן ה-2008 החדשה בה נהגנו לאחרונה, מכוונת לקטגוריה פורחת, ריווחית, ומאד עדכנית.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

זה אריה, או אולי חתול?

ה-2008 מנצלת בסיס מכאני של סופר-מיני קיימת (208), בדיוק כמו מתחרותיה הישירות. למשל רנו קפצ'ור החדשה, ניסן ג'וק ודומיהן. אפילו בסיס הגלגלים (254 ס"מ) נותר ללא שינוי. התוצאה היא מכונית קומפקטית-שימושית בעלת אורך כולל של 416 ס"מ, רוחב של 182 וגובה של 156 ס"מ. כדי שלא לחטוא לגמרי לתדמית, גדל מרווח הגחון ל-16.5 ס"מ, פועל יוצא - בין היתר - של חישוקי סגסוגת בקוטר "17 וצמיגים המיועדים (גם) לירידה לשטח קל.

 

המתכון די מוכר לנו. מכונית קומפקטית צנועת מידות שהוארכה אה-לה סטיישן, הוגבהה מעט וזכתה בעיקר ל"איפור קרבי". למשל פגושים בולטים יותר, הגנה מסוימת על המרכב התחתון, עזרי נשיאה על הגג. יש כאן בתי גלגלים וחלק אחורי שמזכיר את פולקסווגן טיגואן, וקו חלונות לנד-רוברי. יש גם הברקות כמו פינת השמשה הקדמית המדורגת ויחידות התאורה מאחור. בסך הכל, מדובר במכונית מושכת עין, כזו שעושה חשק. הצליח להם.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

תא הנוסעים שומר על הקו, ומציע סביבה נעימה מאד למראה, בכל שילובי הצבעים-חומרים (לפחות חמישה במספר) שפגשתי.  אזור הנהג מציג את הפילוסופיה החדשה של פיז'ו, בה גלגל הגה קטן-קוטר ועב-בשר ממוקם נמוך יחסית, עם לוח מחוונים עילי הרחק לפנים וצג מידע ותפעול מעל. במפתיע, התחושה כאן אפילו טובה מזו שב-208 בה נהגתי בעבר.

 

המושב האחורי נעים ומרווח למדי ועם תמיכה סבירה, שכן לא מדובר במעין-ספסל שטוח-מינימלי, אלא מושב נעים ומזמין. אפילו הראות החוצה טובה. עם זאת, הכניסה למושב האחורי בעייתית: המפתן צר בתחתיתו, רצפת הרכב עמוקה מאחור והתקרה מעט נמוכה מדי. תא המטען לעומת זאת מרווח למדי, מציע 370 ליטר ויכול לגדול עם קיפול המושב האחורי בחלקו או מלואו.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

היצע המנועים כולל 1.2 (שלושה צילינדרים) ו-1.6 ליטר בנזין, עם 82 כ"ס ו-120 כ"ס בהתאמה. המנוע הראשון משודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית (חד-מצמד) השני לידנית או אוטומטית "רגילה". בתחום הדיזל תציע פיז'ו 1.4 ליטר (68 כ"ס), 1.6 ליטר (92 או 115 כ"ס). אלינו צפויים להגיע מנועי הבנזין (אוטומטי) והדיזל 1.6 ליטר רובוטי או ידני.

 

נוע תנוע

מסלול הנהיגה ב-2008 היה פתלתל ודינמי במפתיע, ורמז על כך שפיז'ו לא רק שאינם חוששים מעיתונאים צמאי מצערת, אלא אפילו גאים בתוצרת. והם צודקים. היכן שערפל וגשם לא הפכו את הכביש לבלתי נראה, אפשר היה להתרשם מתכונות ניהוג משובחות ושלדה ראויה למדי. המתלים מעט רכים לעיתים, אבל הרכינה המעט-מוגזמת בכניסה לפניה, רק מסייעת כאן לתקשורת עם הנהג והעברת משקל לגלגל הנכון.

 

אז נכון, ההגה החשמלי אינו מהמשובחים, פה ושם התגלו מרווחים שניתן לוותר עליהם בין ההילוכים, ומנוע ה-1.6ליטר מתפקד באופן מעט מחוספס, אבל החבילה הכוללת ראויה ויותר מכך. שכן בסופו של יום, ה-2008 אינה מיועדת לנהיגה נמרצת, אלא לבילוי של זמן פנאי. שם תגלו חבילה נעימה מאד, כולל בעיר, כולל בכבישים משובשים ואפילו רחובות "בלגים" מרוצפים. ובאמת שלא משנה אם כיול מתלים מעולה עושה כאן את העבודה, אם אלה הצמיגים בחתך הגיוני שאינו מקובל עוד, או שילוב ביניהם. זה עובד.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

על הבנזין בנפח 1.2 ליטר יש לי מעט דברים טובים לומר, שכן הוא בפירוש מרגיש חלש מדי, בנוסף להיותו מחוספס. לעומת זאת, הדיזל 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-28 קג"מ, היה המנוע המרשים שבחבורה. שישה הילוכים ידניים וכמות מכובדת מאד של מומנט, מאפשרים לו להיות לא רק נמרץ, אלא גם חסכוני. תענוג.

 

החתול ששאג

פיז'ו 2008 תתפוס את מקום ה-SW בקו המוצרים הצרפתי, ותעשה זאת עם מכונית שמרגישה איכותית ונוחה מאד. ויש לי הרגשה שהחבילה תהיה טובה עוד יותר כשתגיע גרסת 130 כ"ס למנוע 1.2 ליטר, עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה, לקראת סוף השנה הקלנדרית. עבורנו עוד לא נקבע מפרט אבזור וכמובן מחיר, אבל ההבטחה היא לתג-מחיר "תחרותי ביחס לקטגוריה". במילים אחרות, תכננו על "עד 130 אלף שקלים", בערך. החל מסוף אוקטובר באולמות התצוגה הקרובים לביתכם.

 

 (צילום: רוני נאק) (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

הכותב היה אורח חברת פיז'ו


פורסם לראשונה 08/06/2013 22:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני נאק
שווה מבט נוסף - 2008
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים