שתף קטע נבחר
 

טויוטה פריוס דור 3 למוסך עקב בעיות בבלמים

מאות מכוניות מדגם טויוטה פריוס ההיברידית נדרשות להגיע למוסך לצורך בדיקת תקינות מערכת הבלימה. בימים הקרובים ישלחו הזמנות לבעלי הרכב

יצרנית הרכב היפנית טויוטה מזמינה את בעלי הפריוס ההיברידית דור 3 למוסך. הסיבה: בעיה במערכת הבלימה עלולה לגרום למרחקי בלימה ארוכים מהרגיל. ברחבי העולם מדובר בכרבע מיליון כלי רכב, בישראל - כך דוברי יוניון מוטורס, היבואנית - יוזמנו 650 בעלי מכוניות להגיע עם רכבם למוסכים המורשים.

 

טויוטה אומרת כי המכוניות בהן עלולה מערכת הבלימה שלא לתפקד כראוי, יוצרו בין החודשים מרץ ואוקטובר 2009. בכל המקרים הבעיה - שנוצרה עקב תכנון לקוי - עלולה לגרום לעוצמת בלימה נמוכה ועל-כן למרחקי בלימה ארוכים מהמקובל.

 

לדברי היצרנית, רעידות רגילות בזמן נסיעה עלולות לגרום לסדקים במגבר הבלימה כתוצאה מכך עלול לחדור גז לנוזל הבלימה, ולכן תרד היעילות של הנוזל ויגדל מרחק הבלימה כתוצאה מכך. "נורית אזהרה תופעל בלוח המחוונים, ותדווח לנהג על הבעיה", אומרים דוברי החברה באירופה. במקרה שכזה, כך ממליצים שם, יש לעצור את הרכב באופן מיידי ולדווח על הבעיה למוסך הקרוב ביותר.

 

ביוניון מוטורס מסבירים כי בימים הקרובים תשלח הודעה ללקוחות החברה הכלולים בקריאה לתיקון. בדיקת תקינות המשאבה אמורה לארוך כחצי שעה, ואם יתגלה צורך להחליף את משאבת תגבור הבלם, יתארך התהליך לכדי שלוש שעות.

 

יש להזכיר כי בעל רכב שהוזמן לקריאת תיקון (ריקול) מחויב לבצע אותה על פי חוק. אם לא יבצע, לא ניתן יהיה לחדש את רישיון הרכב בעת ביצוע מבחן הכשירות השנתי (טסט), ולא ניתן יהיה להעביר בעלות על הרכב האמור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים