שתף קטע נבחר
 

yellow: רוצים למכור 15 מיליון כוסות קפה בשנה

בפז משיקים מכונת קפה חדשה שתימכר ב-yellow ב-699 שקל וב-2 שקלים לקפסולה - מחיר נמוך יחסית בחנויות הנוחות, שם מוכרים מצרכים ביוקר. "מכרנו 65 אלף מכונות קפה ונמכור עוד 30-20 אלף תוך שנה. בעוד שצריכת הדלק תהיה במגמת ירידה, הצמיחה בחנויות הנוחות היא בלתי מוגבלת"

יקר לקנות בחנויות הנוחות? לא אם מדובר במכונת קפה: yellow החלה למכור מכונת קפה חדשה של לוואצה, Lavazza Favola Cappuccino שמה, ב-699 שקל, כולל מקציף חלב אינטגרלי, כשמכונת הקפה הוותיקה שלה תימכר ב-399 שקל. חבילה של 16 קפסולות תימכר ב-32 שקל (2 שקלים לקפסולה), או במבצע לחברי מועדון (ההצטרפות חינם): 4 ב-110 שקל, כלומר 1.7 שקלים לקפסולה. 

 

  • יקר בדרכים: המחירים שלא יאומנו בחנויות הנוחות

  • האם תקנו קפסולות קפה עלית למכונת הנספרסו?

  • נספרסו ייקרו ב-5% את הקפסולות

 

זה לא המחיר הכי נמוך בשוק למכונה חדשה, ניתן למצוא באר ההשוואות זאפ מכונות במחירים נמוכים יותר, אך הן לא כוללות מקציף בדרך כלל והן לא חדשות בשוק. ברשתות השיווק מכרו לא מזמן מכונת קפה ב-700-600 שקל + קפסולות חינם בשווי 200 שקל. קחו בחשבון שהמבצע לחב

רי מועדון על הקפסולות - מוגבל בזמן ובמלאי של 500 יחידות שהוקצו למבצע. התשלום על המכונה: עד 10 תשלומים.

 

Lavazza Favola Cappuccino תימכר ב-237 חנויות yellow והיא מיוצרת על-ידי חברת חברת Electrolux בידע איטלקי. במכונה קיימות 2 תוכניות להקצפת חלב שמאפשרות להכין קפוצ'ינו ולאטה, ניתן להקציף בה חלב קר והיא נכבית לגמרי באופן אוטומטי לאחר 30 דקות. כמות הקפה בקפסולה - 7 גרם. ניתן להכניס את כל החלקים לשטיפה במדיח, כולל המקציף.  

  

לפי מנכ"ל פז יונה פוגל, אחרי 3 שנים מכניסתה לשוק הקפה, yellow מוכרת כ-13 מיליון כוסות קפה בשנה. "נגדל ל-15 מיליון", אמר במסיבת עיתונאים שערך.

 

"הגדלנו את מכירות הקפה והמאפה ב-50%, אנחנו מוכרים 13 מיליון כוסות קפה בשנה ואנחנו היבואן מספר 2 של מכונות קפה אחרי נספרסו"

 

הקפה זול? שימו לב למחירים של שאר המוצרים ב-yellow

סמנכ"ל קמעונאות בפז יורם איל, אמר ל-ynet שהחברה מכרה כבר 65 אלף מכונות קפה. "נמכור 30-20 אלף מכונות נוספות השנה ונגיע ל-2 מיליון קפסולות בחודש. כיום אנחנו מוכרים 1 מיליון כוסות קפה בחודש - 750 אלף מהן - הן קפסולות שנמכרות לבעלי מכונות קפה",

 

כל זאת בעוד שברשתות שופרסל ומגה - שיווק מכונות קפה הוכתר ככישלון צורב. לאחרונה נכנסה שטראוס לתחום קפסולות הקפה המתאימות למכונות נספרסו. לא ברור כמה נתח שוק הצליחה לכבוש, אך לא נראה שהיא מהווה כרגע סכנה לנספרסו או ללוואצה.

 

ברשת מוכרים כוס אספרסו ב-8 שקלים, קפוצ'ינו רגיל ב-11 שקלים, קפוצ'ינו גדול וקפה קר ב-13 שקלים. אלה מחירים נוחים אך צריך לקחת בחשבון שבחנויות הנוחות של yellow כמו גם בחנויות הנוחות של מתחריה, שאר המוצרים נמכרים במחירים גבוהים באופן מיוחד. למשל: חטיף שוקולד פשוט שנמכר ברשתותה שיווק ב-6-4 שקלים נמכר בחנויות הנוחות ב-9-10 שקלים ויש דוגמאות רבות נוספות. ברשת yellow אף העלו לאחרונה מחירים.

 

חנויות הנוחות: "בצמיחה בלתי מוגבלת"

חנויות הנוחות הן מקור רווח פורה עבור רשתות תחנות הדלק. "שמנו לב שבעבר, צרכנים שותים אצלנו קפה כי הם חייבים, לא כי הם רוצים", הסביר פוגל. "הקפה שלנו סבל מתדמית לא טובה בגלל הקשר לתחנת הדלק. לכן פתחנו בתי קפה בסניפי הרשת, מה שהוביל לגידול של 50% ממכירות הקפה בחנויות. בשלב השני התחלנו למכור מכונות קפה והפכנו לשחקן השני בשוק אחרי נספרסו.

 

"הצמיחה שלנו היא על בסיס חנויות זהות. בתחנות שלנו נערכות 6.2 מיליון עסקאות. 4 מיליון עסקאות בדלק והשאר ב-yellow. פז מוכרת 380 אלף ליטר דלק לתחנה המתחרים מוכרים 310-30 אלף ליטר לתחנה אך מגמת מכירת דלק פר תחנות נמצאת בירידה כי יש מספיק או יותר מדי תחנות דלק ויש פיקוח על המחירים. תחנות דלק שמוכרות פחות מ-250-200 אלף ליטר לא מחזירות את ההשקעה.

 

יורם איל: "בישראל יש עדיין צמיחה שנתית של 1%-2% בצריכת דלק, אבל בקמעונאות - הצמיחה מבחינתנו היא בלתי מוגבלת. אנשים אוהבים לקנות. תחנות הדלק יהיו במגמת ירידה כמותית בעוד שהגרף בחנויות הנוחות ימשיך להשתפר כלפי מעלה. גם בעולם רשת חנויות הנוחות בצמיחה והן מנוע צמיחה של תחנות דלק. זו הסיבה שאנחנו משקיעים ברשת ובמתחמים שליד החנויות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דנה פולק
פז yellow: מכונת הקפה החדשה
צילום: דנה פולק
צילום: רמי זרנגר
מכונת הקפה הישנה - תמשיך להימכר ברשת
צילום: רמי זרנגר
מומלצים