שתף קטע נבחר

בקרוב: לא נצטרך קוד סודי בכניסה לחשבון

ל-ynet נודע כי לאומי ישיק בתוך חודשיים מערכת חדשנית לזיהוי קולי בטלפון, לצורך כניסה לחשבון וביצוע פעולות. גם פועלים החל כבר בפיילוט דומה

לא זוכרים את שלל הסיסמאות הנדרשות כדי להיכנס לחשבון הבנק שלכם באמצעים הישירים? בקרוב תוכלו לשכוח מהם באמת, ולהשתמש בקול שלכם כאמצעי הזיהוי שיאפשר לכם קבלת מידע וביצוע פעולות.

 

 

ל ynet נודע כי בנק לאומי ישיק בעוד חודשיים מערכת ייחודית שתזהה את קולו של הלקוח ותאפשר כניסה לחשבון וביצוע פעולות ללא צורך בקוד או סיסמא.

 

בחודשים האחרונים הופעלה המערכת כפיילוט ב"ישיר לאומי". כעת, לאור הצלחת הפיילוט, יורחב השימוש בה לכלל לקוחות לאומי, המתקשרים אל לאומי Call ואל הסניפים, ובעוד חודשיים יהנו מכך כל לקוחות הבנק.

 

זיהוי קולי נחשב בעולם לאמצעי אבטחה מהימן והמתקדם ביותר. זאת, בשל היותה של חתימת הקול ייחודית ללקוח ובלתי ניתנת להעתקה או גניבה – בשונה מאמצעי זיהוי כמו סיסמא או נתונים אישיים. ייחודה של המערכת שהותקנה בלאומי הוא בשילובם של שני מרכיבים: בדיקה ביומטרית של מאפייני הקול של הלקוחות, ואימות של התוכן הנמסר.

 

במסגרת השירות החדש, הלקוח מתבקש לומר את מספר הזיהוי שלו ולענות על שאלה אחת, שתשובתה ידועה רק לו. המערכת מזהה את תוכן התשובה ואת קולו ומעבירה אותו לקבלת שירות מלא אצל בנקאי או במענה הקולי.

 

יש לציין כי גם בנק הפועלים נמצא בשלבים מתקדמים להטמעת מערכת כזו. הבנק החל בפיילוט כבר בנובמבר 2012, ובשלב זה המערכת החדשנית משרתת אלפי לקוחות. בין יתר המאפיינים הייחודיים של המערכת הושם דגש על "האנשה" של המענה הממוחשב, הכוללת הערות ידידותיות במסגרת תהליך הזדהות הלקוח.

 

זיהוי הלקוח נעשה הן על ידי זיהוי הקול והן על ידי מספר הטלפון ממנו הוא מתקשר - המוגדר מראש במערכת.

 

ההערכה היא כי השירות ייכנס באופן מלא בפועלים, לקראת סוף השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים