יגואר F טייפ - אם יש לכם 1.1 מיליון שקל מיותרים
מכונית הספורט הבריטית מגיעה ארצה, ותשווק במחיר שיתחיל ב-800 אלף שקל ויסתיים הרחק מעבר לרף המיליון. עד כמה היא רלוונטית עבורכם? כנראה שהיא לא
ביגואר לא הציגו דגמים חדשים מאז מכרו לקונצרן טאטא ההודי, אי שם ב-2008. ופרק זמן של חמש שנים ללא דגם עצמאי חדש כלשהו למותג בכיר בתעשיית הרכב, שקול פחות או יותר לנצח. זו גם הסיבה לכך שהשקת ה-F טייפ החדשה לפני כשמונה חודשים בתערוכת פריז, נחשבה לאירוע מסעיר - ובמידה רבה מאד משמח - עבור אוהדי המותג בפרט, וחובבי רכב בכלל. כעת היא מגיעה גם ארצה, עם תג-מחיר של 800 אלף עד 1.1 מיליון שקלים בהתאם לגרסה.
היורשת הרוחנית (בלבד) של ה-E טייפ המיתולוגית, שנחשפה לראשונה לפני למעלה מחצי מאה, היא מכונית ספורט דו-מושבית העושה שימוש באלומיניום ומצהירה על עצמה "קלת משקל", למרות שהיא מעמידה את המחט במד המשקל לפחות מול הספרות 1,600 ק"ג. בסיס הגלגלים נמתח לאורך 262 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ ואורכה 447 ס"מ. פחות או יותר משפחתית קומפקטית. גג הבד המתקפל שאמור להקטין את המשקל - אך לא ממש עושה זאת - נפתח ונסגר חשמלית תוך 12 שניות בלבד.
ה-F תשווק בשלוש גרסאות, וכולן צפויות להמכר (בהזמנה מיוחדת) גם כאן. הראשונה שבהן מצוידת במנוע V6 עם מגדש-על בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי של 340 כ"ס. 5.3 ל-100 קמ"ש ו-260 קמ"ש הם מספרי התאוצה מעמידה והמהירות המרבית. הגרסה הבאה בהיררכיה היא ה-S 3.0 המשחררת 380 כ"ס, מזנקת ל-100 תוך 4.9 שניות ומגיעה ל-275 קמ"ש. V8 בנפח 5.0 ליטר ו-495 כ"ס יעמוד בראש ההיצע, עם 4.3 שניות ל-100 ו-300 קמ"ש. לכל הגרסאות תשודך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם אפשרות לבחירת תכניות שונות.
מחיר שלוש הגרסאות מתחיל אצל חברת מאיר, היבואנית לישראל, ב-800 אלף שקל עבור ה-3.0 ליטר הבסיסית, 965 אלף עבור ה-3.0 S, ומגיע ל-1.1 מיליון שקלים עבור הגרסה הבכירה. בתמורת הכסף הגדול הזה אתם צפויים לקבל הרבה מאד אבזור נוחות מפנק, צמיגי 295-30-20 על הציר האחורי של המכונית, ומצד שני תא מטען עם פחות מ-200 ליטר. יספיק לכם?