התינוק המלכותי יכניס לבריטניה 380 מיליון דולר
4.8 מיליון אנשים צפויים להוציא 62 מיליון ליש"ט על אלכוהול ו-25 מיליון ליש"ט על מזון למסיבות לכבוד לידתו של יורש העצר החדש. 156 מיליון ליש"ט יבוזבזו על כלי חרסינה מיוחדים, פריטי אספנות, צעצועים, ספרים, חולצות ופיג'מות תינוק וכל זה עוד לפני ה"קייט-אפקט". כן, גם הכלכלה הבריטית מחכה לתינוק המלכותי
ממגפי תינוקות עם דגל בריטניה ועד פיג'מות עם הכיתוב "Born to rule" (נולד לשלוט), משפחת המלוכה הבריטית חברה לקמעונאים בשיווק מוצרי תינוקות לציון הגעתו של היורש המלכותי.
מאות כובעים וכתר אחד: 60 להכתרת אליזבת
המלך הבא: "הנסיך הארי חשף שקייט מצפה לבן"
קייט והמלכה נפגשו בתחתית: "יש תינוק ברכבת"
על פי הערכות האנליסטים, השיגעון סביב התינוק עשוי להגדיל את הכנסות המדינה ב-380 מיליון דולר.
פיג'מת תינוק בסגנון חליפה של שומר מלכותי היא אחת המתנות שמוצעות למכירה בחנויות הארמון על ידי קרן האיסוף המלכותי, שמשתמשת בכל ההכנסות שלה לתחזוקה של הארמונות המלכותיים.
הנסיך צ'רלס, הסבא-לעתיד, מוכר נעליים מלאכת יד דרך חנות באחוזת הכפר שלו הינגרוב, כשבמקביל הורי האם לעתיד, קרול ומייקל מידלטון, הוסיפו מגוון של מוצרי תינוקות לעסק המוצרים למסיבה שנמצא בבעלותם.
בונים על התיירים
ג'ושוע במפילד, מנהל המרכז למחקר קמעונאי (CRR), אמר כי "מדובר בחדשות טובות ואין כאן שום גורם שלילי לסיפור. עד הלידה הצפויה ביולי, לאנשים יהיה זמן להיות מעורבים, וזה אומר עוד הוצאות", אמר במפילד לאחר פרסום המחקר של המרכז השבוע.
"יש גם הרבה עניין מעבר לאוקיינוס, משום שבני המלוכה הצעירים פופלארים מאוד בארצות הברית, כך שאנחנו מצפים למכירות טובות של מזכרות".
ריצ'רד קופ, מנהל מגמות בחברת המחקר Mintel, צופה כי ללידה תהיה השפעה חיובית על ההוצאה הצרכנית, שעלתה ב-0.1% בלבד ברבעון הראשון של השנה.
"לדעתי ההזדמנות המסחרית הגדולה ביותר תהיה התיירים", אמר קופ, שמציין עלייה של 13% בתיירות באפריל.
במפילד צופה כי 4.8 מיליון אנשים יוציאו 62 מיליון ליש"ט על אלכוהול כדי לברך על הולדתו של המלך לעתיד, ויוציאו בנוסף 25 מיליון ליש"ט על מזון למסיבות לכבודו. הוא צופה כי 156 מיליון ליש"ט יבוזבזו על כלי חרסינה מיוחדים, פריטי אספנות, צעצועים, ספרים, וכותרי DVD לרגל לידתו.
במפילד אמר כי השפעה נוספת של הולדת התינוק תתבטא במכירות של מוצרים לתינוקות, משום שהורים יחקו את מה שתעשה קייט, הדוכסית והאם הטרייה.
"הקייט-אפקט" ידוע כגורם לזינוק במכירות של כל מה שהדוכסית לובשת או משתמשת בו. מעיל דלמטי אותו לבשה בשבוע שעבר להשקה של אונייה חדשה, אזל ממדפי החנויות תוך שעה.
"אחד המשפיעים הגדולים ביותר על הצריכה יהיה נתינת החסות של המותג המלכותי", אמר במפילד.
"ה'קייט-אפקט' כבר כבש את העולם בסערה והמגמה תמשיך כשהילד יגדל, ירעיש ברעשן וילמד לרכוב על אופניים".
קייט מידלטון
צילום: MCT
מומלצים