חברה בבעלות חסן עתרה לבג"ץ נגד נמל אשדוד
חברת בן עידן הובלות, בבעלות יו"ר ועד נמל אשדוד, עתרה לבג"צ נגד ההחלטה להפסיק את פעילותה בנמל. השופט סלים ג'ובראן דחה את בקשתה של בן עידן הובלות להוצאת צו על-תנאי וצו ביניים. תגובת הנמל לעתירה עצמה תימסר בתוך 30 יום
קראו עוד בנושא:
דירקטוריון הנמל: ינותק הקשר עם חברות של חסן
יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד השעה את עצמו
"כץ ועיני גמרו את אדרעי, עכשיו יגמרו את חסן"
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ערוץ הכלכלה והצרכנות
בעתירה שהגישה היום חברת בן עידן הובלות לבג"ץ, נטען כי ההחלטה לבטל את רישיון הכניסה של משאיותיה לשטח הנמל היא "החלטה אומללה, בלתי חוקית, פסולה ובטלה". עורכי דינה של החברה אף אומרים כי ההחלטה נגועה בחוסר תום לב מצד הנהלת הנמל, שכן בתגובה לכתבות בעניינו של חסן טענה החברה עצמה כי "היא דוחה את כל הטענות שהושמעו והוצגו נגד מר חסן ועסקיו". כל מטרת ההחלטה, כך נטען בעתירה, היא "להשביע את רצון העיתונות וההמונים".
השופט סלים ג'ובראן דחה היום את בקשת עורכי דינה של חברת בן עידן הובלות, להוצאת צו על-תנאי וצו ביניים. עם זאת, השופט ג'ובראן הורה לחברת נמל אשדוד להגיש את תגובתה לבקשה לצו ביניים בתוך 7 ימים. תגובת הנמל לעתירה עצמה תימסר בתוך 30 יום.
חסן הגיש בעבר תצהיר בעניין בעלותו על החברה
טענה נוספת העולה בעתירה נוגעת לבדיקה שערך בעבר מבקר הפנים של החברה, בעניין עסקיו של חסן. מבדיקה זו, כך מסבירים עורכי דינה של חברת בן עידן, עלה כי "אין בטענות נגד מר חסן כל ממש". על-פי העתירה, כבר בפברואר 2012 הגיש חסן תצהיר בעניין בעלותו על חברת ההובלות, ומכאן שכל טענה כי הנהלת נמל אשדוד לא ידעה על עסקיו - אינה יכולה לעמוד במבחן המציאות.
יו"ר הדירקטוריון סיטרמן אף מצוטט בהמשך, בהתייחסות לעניין זה - "קיבלתי דו"ח ממבקר הפנים שבדק אחד לאחד את כל הטענות... ערכתי דיון עם מבקר הפנים בארבע עיניים, והגעתי למסקנה שהמסקנה שהוא הגיע אליה היא נכונה, שאין יחסים ואינטרסים של 4 החברות האלה באופן ישיר, או הסכמים חתומים מול הנמל". על-פי העתירה, דברים אלה נאמרו בספטמבר 2012.
בהמשך גם נטען כי הדירקטוריון נקט הליך בזק להפסקת פעילות החברה, וזאת מבלי לקיים דיון ואף מבלי לזמן את החברה לשימוע. "אם לעולם חייבת רשות מינהלית לקיים שימוע טרם קבלת החלטה בעניינו של אדם, הרי ככל שהפגיעה באדם צפויה להיות קשה יותר, כך גדולה יותר חובתה של הרשות", לשון העתירה.
על-פי העתירה, לאחר ההודעה שיצאה לתקשורת, בעניין הפסקת פעילות חברותיו, פנה חסן למנכ"ל הנמל, שוקי סגיס. בעתירה נטען כי כך ענה לו סגיס: "אכן הייתה זו החלטת הדירקטוריון, אתמול אמרתי לך שתהיה מוכן לזה לאור הבנתי בשיחה גם גדעון (סיטרמן, יו"ר הנמל) שכוונתו לחתוך מיד את החברות שלך ויהיה מה שיהיה".
המבקר החיצוני מוצא ניגודי עניינים
דו"ח מבקר חיצוני שהוגש לנמל, מצא ניגודי עניינים בין תפקידו של חסן ופעילותן של כמה מהחברות הנמצאות בבעלותו. הדו"ח עסק בשתיים מהחברות הנמצאות בבעלות יו"ר הוועד - חברת א.י. הופס תעשיות בע"מ, המייצרת חומרי ניקוי ומוכרת אותם בין היתר לנמל, וחברת בן עידן הובלות בע"מ. על-פי המלצת הדו"ח, חברת א.י. הופס לא תוכל למכור יותר מוצרי ניקוי לנמל, וחברת בן עידן תיאלץ לשנות את הבעלות על-מנת שתורשה לפעול בשטח הנמל.
בעקבות ההודעה על הפסקת פעילות החברות של חסן בנמל, אמר עורך דינו, בני כץ, כי "מהחלטת הדירקטוריון נודף ריח פופוליסטי. ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, אינה חוקית ונוגדת את כל זכויות היסוד. נעשה ככל שלאל ידינו לבטלה, בכל האמצעים העומדים לרשותינו".
דברי עו"ד כץ עוררו מיד הערכות כי בכוונת חסן לעתור נגד ההחלטה להפסיק את פעילות החברה. יש לציין כי מאז פורסמו לראשונה ידיעות אודות עסקיו הפרטיים, לפני כשנתיים, טען חסן כי כל העסקים אותם הוא מנהל גלויים, מוכרים להנהלת הנמל, ואף קיבלו את כל ההיתרים הנחוצים.
בהכנת הידיעה השתתף נרי ברנר