איך לקבל כמה שיותר פניות באתרי הכרויות?
לחשוף או לא לחשוף? להישיר מבט למצלמה או להסתכל הצידה? סקר שנערך בקרב 7000 פרופילים עלה על שאלת השאלות של אתרי ההכרויות: כיצד להצטלם כדי לקבל את מספר הפניות הרב ביותר
בכל פעם שפותחים פרופיל או כרטיס ברשת חברתית כלשהי, עולות דילמות רבות לגבי התוכן שלו. באתרי הכרויות במיוחד, הפרופיל חשוב פי כמה, משום שאין היכרות קודמת עם האנשים שנפגוש, והדרך היחידה לספר להם מי אנחנו היא באמצעות הפרופיל שלנו - כרטיס הביקור הרשמי שדרכו אנחנו נשפטים.
עוד בנושא:
הכרויות ברשת: 5 סוגי תמונות שאסור לכם לשים
פייסבוק: אתר הכרויות או שוק טורפים?
בגיל 23 כבר להירשם לאתר הכרויות?
עוד על הכרויות בפייסבוק של ערוץ יחסים
במובן הזה ניתן להשוות את הפרופיל שלנו לדף קורות החיים שברצוננו לשלוח למקום עבודה מסוים. כפי שנרצה שקורות החיים שנשלח יהיו כמה שיותר מעניינים ומרהיבים, ויגרמו לבוסים העתידיים שלנו לזכור אותנו ולבחור ליצור קשר דווקא איתנו, כך גם באתרי ההכרויות למיניהם - הפרופיל שלנו הוא-הוא שיקבע את כמות הפניות שנקבל או לא נקבל מגולשי האתר.
וגם כאן יש היררכיה: כמדיום שהוא קודם כל וויזואלי, התמונה שלנו היא לא פחות מהמסנן הראשון - הפילטר המרכזי, שדרכו יחליט המחזר הפוטנציאלי אם לפנות או לא לפנות אלינו. ברור אם כן, שכולם ירצו לשים תמונה שבה הם נראים טוב, אך נמצא כי מרבית האנשים לא מייחסים חשיבות לסוג התמונה, לאיכות שלה ולזווית הצילום שבה נלקחה.
מחקר שנערך באתר ההיכרויות okcupid סקר מעל 7,000 תמונות בפרופילים שונים, ובחן את אחוזי ההצלחה של סוגי התמונות בקרב שני המינים. קיבצתי עבורכם את עיקרי המחקר. הכינו את האייפונים.
פלרטטי עם המצלמה
מתוך הנתונים עולה כי מבחינה סטטיסטית, ישנה כמות כפולה של נשים מחייכות בתמונות שלהן לעומת גברים. כשזה מגיע להבעה פלרטטנית - כאן הנתונים גבוהים פי ארבעה. באופן לא מפתיע, נמצא כי תמונות פלרטטניות של נשים זכו למספר הפניות הרב ביותר. במקום השני נמצאות תמונות החיוכים למיניהן. גם מבט ישיר לתוך המצלמה הניב יותר פניות מגברים, ועלה על תמונות בהן מבט האישה הופנה הצידה, למטה או למעלה.
המדד בו השתמשו במחקר, היה מספר פניות מגברים בחודש פעיל באתר. לדוגמה, פרצוף מפלרטט היישר למצלמה - זכה לממוצע של 9.3 פניות, לעומת 7.5 פניות בלבד, אותן קיבלו אלו שלא הסתכלו ישירות על המצלמה.
אל תחייך ותסתכל הצידה
משום שגברים עדיין נתפסים מבחינה חברתית בתור המין היוזם והאקטיבי, המדד שנבחן עבורם היה שונה מזה של הנשים: אחוז ההצלחה חושב בתור היחס שבין מספר השיחות שיזמו הגברים למספר הנשים שהשיבו להן. כך, בניגוד לנשים, נמצא שגברים לא זקוקים לחיוכים או להבעות פלרטטניות, להפך - גברים שלא חייכו ולא הביטו למצלמה - זכו לממוצע של 0.9 שיחות לפניה, לעומת 0.63 בלבד שקיבלו החייכנים או הפלרטטנים למיניהם.
אהבה ללא פנים
ואחרי הדיון על איזה פרצוף כדאי לעשות, נתונים אחרים מאותו מחקר מצביעים שעבור שני המינים, כלל לא משנה אם רואים את הפנים בתמונה. מסקנה מוזרה ומפתיעה, אך הנתונים מדברים בעד עצמם: עבור נשים - ממוצע הפניות החדשות מגברים בחודש עבור תמונה בה רואים פנים היה 8.69 ועבור תמונה ללא פנים - 8.66, הבדל מזערי וזניח.
אצל גברים הנתונים דומים - עבור כל 10 פניות, תמונות עם פנים נענו בממוצע 5.91 פעמים, ו-5.92 עבור תמונות גוף בלבד. מבצעי המחקר אומרים שתמונה ללא פנים אפילו יכול לשחק לטובה, אם יש תמונת פרופיל אחרת שהיא מספיק סקסית או מסקרנת.
תרימי! (את הטלפון)
תמונה נוספת שזכתה להתייחסות במחקר, היא תמונת ה"מיי ספייס" - כינוי לתמונה הנפוצה שבה אנשים מרימים את הטלפון החכם שלהם מעל לפניהם ומצלמים עצמם מלמעלה. תמונת המיי ספייס נחשבת לפופולארית ביותר עבור נשים, וזכתה לממוצע של 15 פניות גבריות חדשות בחודש. הסברה הראשונית של החוקרים לפופולאריות תמונת ה"מיי ספייס" היא משום שהיא מספקת הצצה יותר נוחה למחשוף.
לחשוף או לעטוף?
ואם במחשוף עסקינן - באופן לא מפתיע, נמצא כי נשים עם מחשוף מקבלות יותר פניות, ושהשיפור אצל נשים מבוגרות גבוה מאצל הצעירות. נשים בנות 32 קיבלו 79% יותר אנשי קשר מאשר בנות גילן ללא מחשופים, בעוד שאצל בנות 18 ההפרש עמד על 24% בלבד.
אבל פה כמובן, יש מדד נוסף שיש להתחשב בו, והוא איכות הפניות. הגיוני שנשים עם תמונה חושפנית תקבלנה הודעות בסגנון של "היי, סקסית" (במקרה הטוב), עליהן הן לא יענו כמובן, ולכן לא ניתן להסתכל על ההודעה שכזו כעל "הצלחה". לכן, בחנו באתר את ההסתברות לקיומה של שיחה ממשית (כלומר החלפה של מספר הודעות) ולא רק את הפניות הראשוניות שהתקבלו.
ומשכך, נמצא כי התמונות עם המחשוף הניבו הכי פחות שיחות של ממש. המסקנה: כמו בחיים, כך גם באתרי ההכרויות - מחשוף מוביל להרבה פניות, אך רובן רחוקות מלהיות רציניות. אם ברצונכן בקשר לא מחייב, מחשוף הוא פתרון מצוין. לקשר רציני - כנראה שקצת פחות.
צ'ייסרים בחוץ, גיטרות וכלבים בפנים
אז אילו תמונות כן מגדילות את הסיכוי להתחלה רצינית? התמונות המובילות אצל נשים היו תמונות שהוגדרו כ"תמונות תחביב" (למשל כלי נגינה, צלילה וכו') עם סיכוי של 40% ותמונה עם חיה עם 37.5%. במקומות האחרונים היו תמונות עם אלכוהול עם 19%, ה"מיי-ספייס" עם 21%, ותמונת המחשוף שהוזכרה בסעיף קודם עם 26%.
אצל גברים התמונות הפופולאריות ביותר היו עם חית מחמד - תמונות שהניבו כ-9 שיחות עם נשים על כל 10 ניסיונות. לאחר מכן מגיעות תמונות חשופות חזה עם 8.8 שיחות, ותמונות תחביב עם 8.3. במקום האחרון נמצאו תמונות הטיולים והשתייה עם כ-4.5 שיחות בלבד.
שרירים ונהנים
כנראה שהניינטיז טרם הסתיימו, מאחר שבין היתר נמצא כי גברים שחושפים שרירים עדיין זוכים להצלחה מרובה בקרב המין הנשי. גברים ללא חולצה זכו בכ-9 תשובות בחודש, כאשר גברים לבושים זכו לממוצע של 6 פניות בלבד. כמובן שכאן מעט בעייתי לתת המלצה גורפת לכלל הגברים, כי סביר להניח שמי שחושף - יש לו מה לחשוף, וכן סביר שגברים שריריים שנראים טוב יותר - בין כה וכה יקבלו יותר פניות.
מה שכן, בניגוד לנשים, במקרה הגברי השפעתם של השרירים פוחתת עם הגיל. בעוד גבר חשוף חזה בגיל 19 זכה למענה של 1.4 נשים לניסיון, גבר בן 31 זכה ל 0.8 בלבד. הממוצע של הנתון הזה עבור כלל התמונות של הגברים אגב, נשאר פחות או יותר זהה בין הגילאים, ועומד על אזור ה-0.6.
המסקנה הנגזרת מהנתונים הנ"ל תהיה שככל שאתה יותר שרירי וצעיר - כך יותר משתלם לך להוריד חולצה. לא תובנה מהפכנית או מעודדת במיוחד, אך המספרים מדברים בעד עצמם. לבגדים עצמם אגב, לא הייתה השפעה רבה וההבדל בין הצלחתו של גבר שלבוש בבגדים רגילים לגבר שלבוש מהודר או מחויט היה מזערי ביותר.
שיהיה סוף שבוע מוצלח, הן באתרי ההיכרויות והן מחוצה להם :)
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
ל"ערה?"- בלוג הפייסבוק של עדי רם