"בחינה הוגנת" בלשון ב': הציצו בפתרון
עשרות אלפי תלמידים סיימו את מחויבותם החינוכית במקצוע הלשון ויצאו מהכיתות בתחושות טובות
כ-60 אלף תיכוניסטים סיימו היום (א') את בחינת הבגרות בלשון ב' והתפנו להנאות החופש הגדול. רובם הגדירו את המבחן כהוגן ומורים שונים הבטיחו כי "מי שלמד בהחלט צלח את הבחינה".
בחינת הבגרות בלשון ב'
הפתרון לבחינה באדיבות רשת אנקוריבחלקה הראשון של הבחינה עסקו התלמידים בטקסט על געגועים לטכנולוגיה, מקצועות ותחביבים מהעבר. בהמשך נדרשו לכתוב מאמר על שני נושאים אפשריים: ביקורת על הדור הצעיר מצד המבוגרים או זכויות התלמידים. בחלק השלישי נדרשו הנבחנים לענות על שאלות שעסקו בתחביר ובמערכת הצורות.
"הבחינה הייתה הוגנת מאוד ותאמה את מה שלמדנו בכיתה", סיכם ספיר שוקרון. "הנושאים שהתבקשנו לכתוב עליהם היו מעניינים ונגעו לעולם התוכן שלנו. בגלל שהבחינה ברובה עוסקת בכתיבה והבעה קשה לדעת עכשיו אם התשובות נכונות וברמה המתבקשת, אבל באופן כללי יצאתי בתחושה טובה".
אלמוג, נבחנת נוספת, סיפרה כי חששה מאוד לפני המבחן, "אבל בסופו של דבר הלך לי טוב. הבחינה הייתה הוגנת ומתחשבת, אבל ארוכה". גיא מקריית אונו, לעומתה, סיים את המבחן מהר מאוד, כהגדרתו. "הנושאים בחיבור היו מעניינים ואני חושב שכל אחד מצא מה לכתוב בהם".
רונית רובינסקי, מורה ללשון מרשת החינוך אנקורי הגדירה את הבחינה כהוגנת והוסיפה כי "היו שאלות שדרשו העמקה והבנה, אבל זה לגיטימי. הנושאים שהתלמידים התבקשו לכתוב עליהם היו מעניינים וקרובים לליבם". מורה אחר ללשון הוסיף כי "הבגרות הייתה הוגנת ותאמה את החומר הנלמד. לא היו הפתעות מיוחדות והתלמידים שלי יצאו בתחושה טובה. נושאי הכתיבה היו ראויים וזימנו כתיבה ערכית, תוך מתן מקום לקול האישי של התלמיד".