שתף קטע נבחר
 

כיסוי הפנס מותך - בעיה נקודתית או סדרתית?

האם מאזדה 3 מדגם 2008-2009 סובלת מנורית אור אחורי קרובה מדי לכיסוי הפלסטי, ומתיכה אותו פעם אחר פעם? במוסך אומרים שזו בעיה מוכרת, בדלק מוטורס היבואנית מסבירים שזו אינה "תופעה"

מ. הוא בעלים של מאזדה 3 האצ'בק (חמש דלתות) משנת 2009. עוד בתקופת האחריות לרכב גילה כי כיסוי הפלסטיק האדום באחד הפנסים האחוריים התעוות. כאשר בחן את הרכיב טוב יותר, גילה כי מה שגר לעיוות הוא כנראה החום הנפלט מהנורה. כאשר הגיע למוסך מורשה בו טיפל ברכבו, גילה כי זו תופעה מוכרת בדגמי ההאצ'בק משנות היצור 2008 ו-2009, שכן "בכלי רכב אלה הנורות קרובות מדי לכיסוי הפלסטיק, והחום הנפלט מהנורה גורם להמסה", אך אמרו לו במוסך. עם זאת החליפו לו את הכיסוי ללא תשלום שכן הרכב היה עדיין באחריות.

 

את ההמשך אתם יכולים כנראה לנחש. לאחר פחות משנה שוב הופיעה הבעיה, אך הפעם בשני כיסויי יחידת התאורה. כאשר הגיע מ. למוסך הוסבר לו כי תקופת האחריות הסתיימה, ולכן עליו לשלם. מכיוון שהחליט לחסוך, הרכיב שני כיסויים תחליפים במחיר של 740 שקלים "בלבד". ואכן, אלה החזיקו מעמד פחות מחודשיים.

 

זה כבר היה יותר מדי עבור מ. ב-17.4.13 שלח מכתב למחלקת השרות של דלק מוטורס, והתלונן כי למרות שתופעת הכיסויים הנמסים היא פגם יצור, החברה אינה לוקחת אחריות על הבעיה. לאחר ששלח מספר תזכורות נוספות, קיבל תשובה הנושאת תאריך 27.5.13 ובה נאמר: "ברכבך שבנדון נדרשת החלפת הפנסים האחוריים. החלפת פריט זה או אחר נדרשת לעיתים אפילו ברכבי מאזדה הידועים באמינותם. אחריות לרכב מוענקת על-ידי היצרן לתקופה של שלוש שנים או עד 100 אלף ק"מ, המוקדם מבין השניים. רכבך סיים את האחריות בפברואר 2012, לפיכך עם כל הרצון הטוב, לא נוכל להגיש ליצרן כל תביעה בעבור רכבך הנ"ל".

 

בצר לו פנה מ. אלינו. "איך יתכן שהם מתנערים מאחריות? הרכב שלי עבר בקושי 65 אלף ק"מ. בחברה יודעים על פגם היצור, אבל מתעלמים ממנו וזורקים אותי לכלבים. התשובה שקיבלתי מהם היא חצופה"- כתב לנו. והאמת היא שחשבנו כמוהו - מה עוד שגלישה באינטרנט העלתה שאכן מדובר בתופעה שמאפיינת לא רק את רכבו של מ., אלא מכוניות רבות נוספות מאותו דגם.

 

פנינו אם כך ליבואנית, דלק מוטורס, כדי לבדוק מדוע נדחתה פנייתו של מיודענו. והתשובה שקיבלנו הייתה דווקא מעודדת: "מצאנו לנכון לשקול מחדש את בקשתו, ונראה כי היה מקום להיענות אליה מלכתחילה. התיקון המדובר (החלפת הפנסים האחוריים) יבוצע ללא חיוב למרות תום תקופת האחריות מקורית על הרכב. מנהל מרכז השרות המטפל קיבל הנחייה לפנות למ. ולהזמינו לביצוע התיקון האמור".

 

לאחר שבוע פנינו אל מ. כדי לבדוק אם אכן פנו אליו, וגילינו כי זה לא קרה. כאשר התקשר מ. למרכז השרות ובדק מי (אם בכלל) אמר היה להתקשר אליו, גילה כי "אף אחד לא ידע במה מדובר. לבסוף מישהי אמרה שתבדוק. חזרה אלי והודיעה שדיברו עם המוסך והורו לו לזמן אותי לביצוע התיקון". ואכן, בראשית השבוע זומן מיודענו למוסך וזוג הפנסים שלו הוחלף.

 

בכל זאת, למרות הסוף הטוב מבחינתו, ביקשנו לבדוק בדלק מוטורס מה קורה לכיסויי הפנסים. "הכמות הגדולה מאוד של מכוניות הנושאות את סמל מאזדה הנוסעת בכבישי ישראל, חושפת אותנו לכל סוגי הבעיות שעלולות לצוץ במוצר אוטומטיבי, גם כשמדובר במכוניות בעלות מוניטין של אמינות גבוהה, כמו במקרה של מאזדה. במקרה של מאזדה 3 מדובר במספרים גדולים במיוחד, וכל תקלה מופיעה בדרך כלל ביותר מאשר במכונית בודדת. הבעיה שמ. העלה מוכרת לנו ממספר מקרים נוספים, אולם אין לראות בכך "תופעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
מאזדה 3 האצ'בק - המנורה חמה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים