שתף קטע נבחר
 

מבחני ריסוק חדשים, ומערכות בטיחות מתקדמות

הונדה CRV וסיטרואן C4 פיקאסו עברו בהצלחה סדרת מבחני ריסוק. פיאט ומיצובישי מציגות מערכות בלימה אוטומטית מתקדמות. צפו בקטעי הווידאו

שני דגמים רלוונטיים לשוק הרכב המקומי עברו בהצלחה את מבחני הריסוק של היורו-נ'-קאפ. רכב הפנאי הונדה CRV זכה בחמישה כוכבי בטיחות וציון משובח בהגנה על נוסעים, ואילו המיניוואן סיטרואן C4 פיקאסו - שזכה אף הוא במספר כוכבים מרבי - זכה לציון מרשים בהגנה על נוסעים צעירים. בנוסף ציין ארגון הבטיחות לשבח שתי מערכות בטיחות מתקדמות - האחת במיצובישי אאוטלנדר והשנייה בפיאט 500L.

 

הונדה CRV - חמישה כוכבי בטיחות

 

רכב הפנאי המקורי של הונדה, הנושא את השם CRV מאז 1995, זכה בציון מרשים במיוחד בקטגוריה לה הוא שייך - חמישה כוכבי בטיחות עם ציון של 93% בשמירה על נוסעי הרכב. לציון מרשים במיוחד זכה ה-CRV גם בהגנה על נוסעים בעת פגיעת רכב אחר בצד המרכב. ב-Ncap אומרים עוד כי במפגש עם עמוד, פגיעה המדמה תאונה קשה יותר, הייתה ההגנה לחזה הנוסעים "ראויה" בלבד. כמו-כן, המושבים ורצועות הבטיחות תפקדו היטב בהגנה על הנוסעים בכל מושבי הרכב.

 

בסעיף מערכות הבטיחות לא הרשימה ה-CRV, בעיקר לאור חסרונה של מערכת הגבלת מהירות בחלק מהשווקים בהם תימכר המכונית. גם בסעיף שמירה על ילדים ותינוקות איבדה הונדה נקודות, שכן לטענת הבוחנים, הרכבת מתקני ריסון לא הייתה פשוטה דיה.

 

סיטרואן C4 פיקאסו - חמישה כוכבי בטיחות 

 

נוסעי הסיטרואן זוכים להגנה מיטבית, ובארגון מציינים כי נוסעים צעירים ומבוגרים בכל אחד ממושבי הרכב זוכים להגנה טובה. גם סיטרואן - כמו הונדה - מעניקה הגנה שכונתה "מושלמת" על הנוסעים במקרה של פגיעת רכב מהצד. בתאונה המדמה פגיעה בעמוד נרשמה הגנה לא טובה מספיק לצלעות הנוסעים. לעומת זאת, המושבים ורצועות הבטיחות עשו עבודתם נאמנה, כולל הגנה מפני פגיעה מסוג צליפת-שוט.

 

ה-C4 זכתה גם לציון גבוה בסעיף מערכות עזר לבטיחות, אך איבדה נקודות בסעיף הגנה על הולכי רגל בעת תאונה, שכן תכנון חלקה הקדמי של המכונית לא מגן טוב מספיק - כך בוחני ה-Ncap - על ראשו של הולך רגל בעת תאונה.

 

מערכות בטיחות מתקדמות

שתי מערכות העזר הבטיחותיות שזכו לציון לשבח של ארגון בטיחות, הן מתוצרת פיאט ומיצובישי. בשני המקרים מדובר במערכות המזהות תאונה אפשרי ומזהירות את הנהג מפניה, ובמקרה ולא מזוהה התערבות מצד האוחז בהגה, הן "מכינות" את מערכות הבלימה להתערבות מהירה. במקרה והנהג עדיין לא מגיב, תופסות המערכות פיקוד ובולמות את הרכב באופן עצמאי, עד לעצירה מוחלטת - במקרה של מיצובישי, בעוצמת בלימה משתנה בהתאם לנסיבות.

 

בפיאט ממוקם חיישן בחלקה העליון של השמשה הקדמית, המזהה מכוניות במרחק של 10-12 מטר לפנים. במקרה והחיישן מזהה קרבה מסוכנת לרכב אחר העשויה לגרום לתאונה, מפעילה המערכת את משאבת הבלימה באופן שלחץ גבוה יותר - המסייע לתגובה מהירה יותר של מערכת הבלימה - יעמוד לרשות רגלו של הנהג בעת הצורך.

 

כאשר האפשרות לתאונה הופכת "סבירה", גוברת רגישות מערכת הסיוע בבלימת חירום, כך שכאשר ילחץ הנהג על הדוושה, הסיוע יוענק במהירות עוד יותר גבוהה. במקרה של תאונה המוערכת כ"וודאית", תבלום הפיאט באופן עצמאי ובעוצמה מלאה. בפיאט מסבירים כי המערכת מתוכננת לפעול בטווח מהירויות 5-30 קמ"ש, ומיועדת על כן בעיקר לתנועה עירונית איטית ולמניעת תאונות פגוש. לטענת ה-Ncap, קטגוריה האחראית לכ-50% מכלל התאונות המדווחות.

 

 

במיצובישי מדובר במערכת המיועדת דווקא לתנאים בינן עירוניים ונהיגה במהירות גבוהה יחסית. בהתאם, המערכת אמורה לפעול עד מהירות של 180 קמ"ש, מרחק מרכב אחר שמגיע ל-20 מטרים, והיא מבוססת רדאר. כאשר המערכת מזהה כי המרחק מהרכב שלפנים הצטמצם במהירות ולקרבה מסוכנת, היא מתריעה בפני הנהג באמצעות צליל ונורית חיווי, תוך כדי בניית לחץ גבוה במשאבת הבלם.

 

אם הנהג לא יגיב לאזהרה, תופעל מערכת הבלימה מיידית ובעוצמה שתאט את הרכב, אך לא תעצור אותו לגמרי. אם עדיין לא תהיה כל התערבות מצד הנהג, תבלום המערכת את המיצובישי לחלוטין.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
euroncap
הונדה CRV - מעולה בהגנה על נוסעים
euroncap
euroncap
סיטרואן C4 פיקאסו - שומרת על ילדים
euroncap
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים