מאזדה 3 חדשה נחשפת - כל התמונות והפרטים
המכונית החשובה והנמכרת ביותר של מאזדה בעולם ובישראל, זוכה 10 שנים לאחר השקתה למחליפה מודרנית בעלת מראה יוצא דופן והבטחה לשיפור ניכר באיכות. התמונות והמספרים לפניכם, כולל וידאו רשמי
מאזדה מחדשת את ה-3, ולפניכם פרטים ראשונים ותמונות רשמיות. המכונית החשובה ביותר של מאזדה בעולם ובישראל, נכנסת לישורת האחרונה של חייה, ועומדת לפנות את הבמה למחליפה מודרנית. כל זאת בדיוק 10 שנים לאחר שהוצגה לראשונה ב-25 ביוני 2003, ולאחר שמכרה עד כה כ-3.6 מיליון יחידות בכל רחבי העולם והפכה למכונית הנמכרת ביותר של המותג.
במקביל משחררת היום (ד') מאזדה את האמברגו על הנתונים והתמונות אותן נמנעה מלפרסם עד עתה. בדלק מוטורס, יבואני מאזדה לישראל, נמנעים עדיין מהתייחסות מקומית ורשמית לחדשות, מלבד לומר כי הם "נרגשים וחדורי התלהבות לקראת השקתה הקרבה וצופים לה קבלת פנים נלהבת בישראל". מתי תנחת אצלנו המכונית? תשובה רשמית אין, אך בניגוד להערכה ראשונית אשר הציבה את תחילת 2014 כתאריך יעד, מכוניות ראשונות יעלו על כבישי ישראל כבר בחודש ספטמבר הקרוב. (עדכון)
מראה הוא כמובן עניין של טעם, אבל ספק אם מי מהצופים בתמונות של ה-3 החדשה, לא יתרשם כי מדובר בשדרוג ביחס למכונית המוחלפת. מאזדה השתמשה כאן שוב, כמו ב-6 החדשה, בשפת העיצוב עליה הכריזה לפני מספר שנים, "קודו" (Kodo) - ובתרגום לעברית: הנשמה שבתנועה. גם כאן, כמו ב-6, קורות A הקדמיות זוכות לזווית חדה יחסית, ויחד עם מכסה מנוע קמור מוענק לחלק הקדמי מראה דינמי יוצא דופן.
גם סביבת הנהג והנוסעים נראית כמי שביצעה קפיצה של ממש לפנים. בתמונות ניתן לזהות מסך מגע בגודל "7 אשר יספק לא רק מידע על מערכות הרכב וישלוט על חלקן, אלא גם יאפשר - במדינות מסוימות - ניווט וחיבור לאינטרנט. בין היתר ניתן יהיה לשלוט בעזרתו על מסך תצוגה עילית מול עיני הנהג. השליטה לא תתבצע אגב רק בעזרת מגע, אלא תתאפשר גם בעזרת חוגה המזכירה את ה-Idrive פורץ הדרך של ב.מ.וו, אשר זכה במהלך השנים לאין ספור חיקויים.
אורכה של ה-3 החדשה נותר במפתיע זהה לחלוטין (446 ס"מ) לזו של המכונית המוחלפת. לעומת זאת, ממד הרוחב צמח ב-4 ס"מ (179.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך כעת ב-6 ס"מ (270 ס"מ) מאד משמעותיים, בעיקר לפוטנציאל מרחב הפנים ואם לדייק, למרחב שיוענק ליושבים מאחור. כל זאת מבלי להקטין - ולמעשה להגדיל ב-10 ליטר - את נפח תא המטען, שיהיה מעתה 350 ליטר. משקל ה-3 החדשה יעמוד על 1,190 ק"ג לגרסת הכניסה, ועד 1,330 ק"ג לדיזל הכבדה מכולן.
בתחום המנועים צפויה גרסת-כניסה חדשה לחלוטין, מונעת בנזין מסדרת הסקייאקטיב, עם ארבעה צילינדרים ובנפח 1.5 ליטר, עם הספק מרבי של 100 כ"ס. גרסה זו צפויה להגיע ארצה, אך כנראה עם נתונים שונים מאלה המוצגים כעת (עדכון), ואשר עלולים היו לייצר בעיה תדמיתית מסוימת. מאזדה מבטיחה לגרסת ה-100 כ"ס זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות בלבד, אך הגרסה שתגיע ארצה תהיה חזקה יותר, כך מקורות במאזדה. כמה כ"ס יהיה ל-1.5 ליטר המקומי? לא ברור עדיין.
מנועים נוספים בארסנל יהיו אף הם מסדרת הסקייאקטיב המודרנית, בנפח 2.0 ליטר עם 120 ו-160 כ"ס. מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר יציע 150 כ"ס ונתון מומנט מאד משכנע - 38 קג"מ. כל המנועים ישווקו כשהם משודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. מאזדה תציע חישוקי "16 או "18 עם צמיגי 205-60 או 215-45 בהתאמה לגודל החישוק.
באירופה תעלה ה-3 החדשה על הכביש כבר בסתיו הקרוב, אצלנו נדרש לקצת יותר סבלנות. כך גם בכל הנוגע להמתנה לגרסת MPS מהירה, שאמורה לערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2014)