דווקא בחופש הגדול - אין יותר טסטים לקטנועים
הסכסוך המתמשך בין בוחני הנהיגה למשרד התחבורה מחריף, ופוגע מעתה גם במבקשים להוציא רישיון. מיום ב' לא יהיו כלל טסטים לדו-גלגלי, ובעוד שבוע יופסקו כליל המבחנים ביום שישי
אם מתוכנן לכם מבחן נהיגה לרכב דו-גלגלי בקרוב, כדאי לכם מאד לנסות ולהקדים אותו לימים הקרובים. אם לא תעשו כך אתם עלולים להפוך לקורבנות הסכסוך הארוך והמתוקשר בין בוחני הנהיגה למשרד התחבורה. שכן החל מיום ב' הקרוב (ה-1 ביולי) יפסיקו בוחני הנהיגה בכל הארץ לערוך מבחני נהיגה לאופנועים. מתי אמורה להסתיים המחאה? איש אינו יודע. וזה רק צעד ראשון בתכנית המחאה, שכן מחר (יום ו') יהיה השישי האחרון - עד להודעה חדשה - בו יערכו מבחני נהיגה.
הרקע לצעדים החריפים עליהם מכריזים הבוחנים נעוץ בשני סכסוכי עבודה מוכרים: הראשון קשור לסחבת הנמשכת לטענת הבוחנים כבר שמונה שנים, סביב דרישתם לחתום עמם על הסכם שכר קיבוצי. לטענתם, כל פניותיהם האחרונות למשרדים בנושא לא נענו כלל. במשרד התחבורה אומרים כי הנושא נמצא בטיפולו של הממונה על השכר באוצר, אך הבוחנים טוענים כי מתעלמים מכל פניותיהם, ולכן החליטו בשלב ראשון להפסיק לערוך טסטים לאופנועים עד להודעה חדשה.
לגבי הפסקת המבחנים המעשיים בימי שישי, טוענים הבוחנים כי הדבר קשור להחלטת משרד התחבורה - שבאה בעקבות דרישת משרד האוצר - לצמצם את מספר הבוחנים בימי שישי מ-90 ל-50, וזאת דווקא בתקופה של חופשת הקיץ בה תלמידים רבים שיוצאים לחופשות הקיץ מבקשים להוציא רשיונות נהיגה, והלחץ על הבוחנים גדל. המשמעות של קיצוץ מספר הבוחנים ביום שישי היא שמספר הטסטים שיערכו ביום זה יפחת מ-900 טסטים ביום ל-500 בלבד. הבוחנים דרשו להחזיר את מספר הבוחנים בימי שישי ל-90 אבל בקשתם נדחתה. לפיכך החליט הוועד לבטל אותם לגמרי.
במשרד התחבורה אומרים כי "בהתאם לסיכום עם אגף התקציבים במשרד האוצר ועל-פי דרישת משרד התחבורה, נקלטו בשנה האחרונה 11 בוחני רישוי, דבר המייתר את מבחני הנהיגה בימי שישי. עם זאת אישר משרד התחבורה להעסיק 50 בוחנים בימי שישי, במטרה לקצר עוד יותר את זמני ההמתנה למבחנים. ועד בוחני הנהיגה החליט באופן חד צדדי, וללא כל סיבה, שלא למלא את מכסת 50 הבוחנים המאושרים והודיע מציידו כי מבטל את העבודה בימי שישי".
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר כי "המשרד איתן בדעתו לא להכנע לדרישות ועד הבוחנים. מדובר בוועד חדש וחלש שאינו יודע מה הוא רוצה. הם מתקשים לצמצם את רשימת הבוחנים המשובצים לימי שישי מ-90 ל-50 ולכן מנסים להפגין שרירים. העיכוב בחתימת ההסכם הקיבוצי הוא בגלל סירובם של העובדים לחתום על הסכם חדש הממתין להם כבר 3 שנים.אם העובדים ינקטו עיצומים כפי שהם מאיימים- אנו נדאג שמשכרם ינוכו השעות שבהם ישביתו את העבודה".
כזכור, כפי שפורסם באחרונה ב-ynet, משך זמן ההמתנה המינימאלי בין טסט לטסט לתלמידים שנכשלו במבחן, הוארך לשלושה שבועות במקום שבועיים, בנימוק שכך יהיה לתלמידים יותר זמן לשפר את נהיגתם. אלא שבמקביל, לא הוגשה כל הנחייה המחייבת את הנכשלים לקבל מינימום של שעורי נהיגה בין הטסטים. אז הכחישו גם כי יש כוונה לצמצם או לבטל את מבחני הנהיגה בימי שישי.