שתף קטע נבחר

 

צריכים מועד ב'? פורסמו התוצאות במתמטיקה

אחרי שהוחלט שבחינת הבגרות הייתה קשה מדי, משרד החינוך הקדים בשבועיים את פרסום התוצאות. הנימוק: "כדי שתלמידים יוכלו להיערך כבר עתה לבחינה נוספת ב-11 ביולי". איילת גילתה שקיבלה 100: "הייתי בטוחה שאצטרך מועד ב'"

סערת הבגרות במתמטיקה : שלושה ימים אחרי שהודה שהבחינה בחמש יחידות הייתה קשה מדי, הקדים הבוקר (ה') משרד החינוך את פרסום תוצאות הבחינות בשבועיים, כדי שתלמידים יוכלו להיערך בהתאם כבר עתה ולהירשם למועד ב'.

 

לבדיקת הציון באמצעות מספר ת"ז וסיסמה - לחצו כאן

לשאלונים ופתרונות הבחינה במתמטיקה - לחצו כאן

 

לאתר משרד החינוך הועלו הציונים של מועד א' בשאלונים 806 ו-807 ולשאלונים של נבחנים אקסטרניים. מהמשרד נמסר שהבחינה במועד ב' תתקיים ב-11 ביולי, "כך שלרשות התלמידים עומד זמן ראוי לצורך היערכות מיטבית".

 

ענבל מגני תקווה ניגשה לשאלון 807 עם ציון מגן של 92, אבל הציון הסופי שלה בבגרות היה 40 אחרי הפקטור. "לא הצלחתי לענות על רוב השאלות, פשוט נכנסתי להיסטריה", היא מספרת. "הצלחתי לענות רק על כמה סעיפים בכל שאלה. האכזבה היא גדולה אבל יש מועד ב'".

 

שחר יהל, מורה למתמטיקה בתיכון עירוני ט' בתל אביב, סיפר שרוב תלמידיו מרוצים מהפקטור שניתן להם: "מהתלמידים שלי לפחות קיבלתי פידבקים מאוד טובים. לרובם הפקטור שיפר משמעותית את הציון".

 

איילת שניגשה לשאלון 806, קיבלה לאחר הפקטור 100. "כמובן שאני ממש מרוצה", היא אומרת. "זה בעיקר נורא מקל כי כשיצאתי מהבחינה הייתי בטוחה שאצטרך לגשת למועד ב'. מתמטיקה זה המקצוע האחרון שרוצים לעשות בו מועד ב'. זה גם מעודד לראות שמשרד החינוך אכן ראה שהייתה טעות ושהתלמידים לא התלוננו סתם. לפחות עבור חלק מאיתנו תוקן העוול".

 

מורה אחר מהמרכז סיפר: "הממוצע של התלמידים שלי בבחינה הזו, לאחר הפקטור, היה 80, וזה הכי גבוה בבית הספר. בסופו של דבר הציונים תואמים את השנים האחרונות. יש לי כמה תלמידים שקיבלו 100 וכמובן שיש כאלה שנכשלו. זה תמיד קורה. משרד החינוך עשה את מה שצופה ממנה לעשות".

 

משרד החינוך הודה: טעינו

אחרי הבחינה במתמטיקה במהלך מאי האחרון התלוננו תלמידים רבים שהשאלות היו קשות,

הזמן היה קצר מדי ולא הייתה התאמה בין השאלות לבין החומר שנלמד לאורך השנה.

 

בעקבות כך הציגה השבוע מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר את ממצאי צוות הבדיקה שהוקם בעקבות תלונות התלמידים. צוות הבדיקה ציין כי הבחינה אכן הייתה קשה מהרגיל, ולכן ממוצע הציונים של כלל הנבחנים היה נמוך מהמקובל. לפי ממצאי הבדיקה, הבחינה אופיינה בעומס רב של שאלות, שלא הותאמו להיקף הזמן אשר ניתן לתלמידים לצורך מתן הפתרונות.

 

כחלק מהמלצות הצוות, יקבלו הנבחנים פקטור משמעותי. על פי ההמלצות, בשאלון 806 ייבחרו ארבע התשובות הטובות ביותר מתוך שש השאלות, וכן יתווסף מקדם של תשע נקודות לכל ציון בחינה. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על שש מתוך תשע שאלות. בשאלון 807 ייבחרו שתי התשובות הטובות ביותר מתוך השלוש, וכן יתווסף ציון של ארבע נקודות לכל תלמיד. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על שלוש מתוך חמש שאלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הבחינה במתמטיקה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים