שתף קטע נבחר

 

אסון ידוע מראש: כביש 554 עדיין גובה קורבנות

בכביש שבין טירה לכפר סבא נהרגו תוך שבועיים שני נוסעים ו-23 נפצעו. תושבים הפגינו נגד משרד התחבורה: יודעים על הסכנה ולא עושים כלום. המשטרה: המלצנו על הקמת מעקה הפרדה, אבל אין תקציב. נתיבי ישראל: הירוקים מתנגדים

מה עוד צריך לקרות כדי שיוקם מעקה הפרדה: תושבים מטירה הפגינו ביום שישי במחאה על כך שהרשויות לא פועלות כדי לפתור את בעיות הבטיחות החמורות של כביש 554, המחבר את טירה לכפר סבא. גורם במשטרה: ''מעקה הפרדה ימנע תאונות''.

 

בשבוע שעבר נהרגה בתאונת דרכים בכביש לובנה מנסור (20) מטירה ונפצעו עוד 18 בני אדם. שבועיים לפני כן באותו הכביש נהרג מוחמד חטיב בן 21 מקלנסווה וחמישה בני אדם נוספים נפצעו. במהלך השנים גבה הכביש הזה קורבנות רבים בנפש בתאונות קטלניות, שבהן גם נפצעו רבים.  

 

הרוגה ו-18 פצועים. התאונה האחרונה בכביש 554 (צילום: באדיבות דוברות אגף התנועה) (צילום: באדיבות דוברות אגף התנועה)
הרוגה ו-18 פצועים. התאונה האחרונה בכביש 554(צילום: באדיבות דוברות אגף התנועה)

 

כביש 554 ()
כביש 554

 

כביש 554 משמש את תושבי אזור המשולש והתושבים היהודים המתגוררים באזור. ביציאה מכפר סבא לכיוון מזרח ועד לצומת בית ברל בכביש יש שני נתיבים, אבל בהמשך ועד לטירה שני הנתיבים מצטמצמים לכביש עם נתיב אחד לכל כיוון וללא מעקה הפרדה בין הנתיבים, ובחלקו המזרחי הוא צר ומתעקל.

 

אלפי נוסעים עוברים בכביש מדי יום, בעיקר תושבי טירה, טייבה וקלנסווה העושים את דרכם לבית החולים מאיר בכפר סבא, ללימודים, לעבודה, לבילויים ולקניות. משנת 2009 נהרגו בכביש 11 בני אדם, 17 נפצעו באורח קשה ועשרות נפצעו באורח בינוני וקל.

 

ביום שישי הפגינו תושבים מטירה בכניסה לעיר. המפגינים הניפו דגלים שחורים, מתחו ביקורת חריפה נגד משרד התחבורה והמשטרה וטענו כי "הם יודעים על סכנת הכביש ולא עושים כלום". 

 

עוד חדשות ב-ynet:

קרי בישראל: "נתניהו מתנגד להקפאת הבנייה"  

הטלפון שורף, ההגה בוער: ארה"ב נמסה מחום

ברזיל: שודדים רצחו בן 5 כי "בכה יותר מדי"

 

פאדי מנסור תושב טירה טוען שהדרישה להרחבת הכביש נשמעה כבר מזמן: "לצערי הגורמים האחראים מפקירים אותנו. איבדנו כאן לא מעט צעירים שנהרגו בתאונות דרכים. כולם רואים את הסכנה ולא עושים דבר, מחכים לאסון הבא".

 

רוצים מעקה הפרדה. ההפגנה בטירה (צילום: פאדי מנסור) (צילום: פאדי מנסור)
רוצים מעקה הפרדה. ההפגנה בטירה(צילום: פאדי מנסור)

 

מיסם ג'לג'ולי, תושבת טירה, דווקא הפנתה אצבע מאשימה כלפי הנהגים: "נוהגים כאן במהירות מופרזת ולא לומדים את הלקח מתאונות הדרכים הקטלניות. למרות שהיו פעילויות להגברת המודעות בעניין הסכנה שנשקפת בכביש 554 אנו ממשיכים לראות נהגים משתוללים וגורמים לאסונות. הפתרון היחיד הוא הקמת מעקה הפרדה במטרה למנוע את התאונות". 

  

במשטרה מסכימים שנדרש שיפוץ תשתיות נרחב. "זה לא ייגמר עד שהכביש לא יורחב", אומר גורם במשטרה ומוסיף: "אחת הבעיות בכביש הוא העדר מעקה הפרדה בין הנתיבים. מעקה כזה ימנע עקיפות מסוכנות ותאונות חזיתיות וקורבנות בנפש ופצועים.''

 

באגף התנועה אומרים בתגובה: "לאור ריבוי תאונות הדרכים בכביש 554 המליצו מהנדסי האגף על הקמת מעקה הפרדה קשיח בכביש. המלצה זו התקבלה על ידי הצוות הבין משרדי לטיפול במוקדי סיכון, בו חברים משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואגף התנועה. יישום ההמלצה טרם יצא לפועל בשל היעדר תקציב".

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה כי בכביש יבוצעו עבודות להגברת הבטיחות. במסגרת העבודות במקום יקודמו שני פרויקטים של מעקה הפרדה בין המסלולים תוך הרחבת השוליים בלבד והקמת צומת חדש בצומת רמת הכובש.

 

עוד נמסר מנתיבי ישראל כי הסתיים שלב התכנון אבל הוא לא יוצא לפועל בשל התנגדות של אחד הגופים הירוקים. החברה מסרבת לציין באיזה גוף מדובר. נתיבי ישראל: "ממתינים לפסיקה בנושא על מנת לבצע את העבודות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פאדי מנסור
ההפגנה בטירה
צילום: פאדי מנסור
מומלצים