שתף קטע נבחר

חוזרים לשוק התעסוקה: 8 טיפים למציאת עבודה

הפעלת הפרופיל ברשתות החברתיות, הכרת ההיסטוריה העסקית של המעסיק הפוטנציאלי ושימוש נכון בקשרים אישיים - מציאת עבודה היא אתגר לא קטן, בעיקר לאחר תקופה ארוכה מחוץ למעגל התעסוקה. כך תעשו זאת

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מחוץ למעגל התעסוקה, לעתים על רקע צמצומים ופיטורים, לעתים בשל תחושת מיצוי ולפעמים מסיבות אחרות. רבים מהם תוהים כיצד נכון לפעול על מנת לחזור אליו לאחר תקופה ארוכה בה לא היו מועסקים. כיצד עושים זאת?

 

עוד על חיפוש עבודה - בערוץ קריירה

 

חיפוש עבודה בתקופה שבה אדם אינו מועסק מעורר אתגרים וקשיים לא מבוטלים, בעיקר לאור העובדה שהוא לא חלק מליבת העשייה וההתרחשות הענפית. כתוצאה, מצטמצמים גם המעגלים המקצועיים והממשק עם קולגות מחברות אחרות שמייצרים הזדמנויות.

 

לאור העובדה שמדובר בתקופת ביניים שדורשת היערכות מיוחדת ונקיטת צעדים מתאימים - לפניכם מספר עצות שימקדו את התהליך ויסייעו לכם לצלוח את התקופה בצורה המיטבית.

 

שדרגו את קורות החיים

זה הזמן לעדכן את קורות החיים ולהציג את הניסיון באופן אטרקטיבי ומושך. הפרופיל המקצועי שתציגו יהפוך לכרטיס הביקור שלכם וישווק אתכם אל מול מנהלי הגיוס והקולגות. קורות החיים חייבים להיות כתובים ללא רבב, כאשר מומלץ להבליט את היתרונות הייחודיים ולהעביר למעסיק מסר ברור בנוגע למה שיש לכם להציע.

 

הקפידו על שילוב מילות מפתח מרכזיות שמופיעות בדרישות המשרה הספציפית. אלו בדיוק המילים שהמעסיק מחפש ושימוש מושכל יעניק לכם יתרון ובולטות מול מועמדים אחרים. בנוסף, הקפידו על יצירת קורות חיים מותאמים לכל משרה – בנפרד. מועמדים רבים נוטים לדלג על השלב הזה ולהניח שורסיה אחת איכותית של קורות החיים תעשה את העבודה. אך לא כך הדבר.

 

הבינו מה הניסיון והדרישות הייחודיות של המשרה ובהתאמה הציגו את ניסיונכם הרלוונטי בקורות החיים. קורות חיים עמוסים בניסיון ורקע שאינם רלוונטיים למשרה ולאופי התפקיד, יעיבו על התהליך ויעלו את הסיכוי שקורות חייכם ינופו בשלב מוקדם.

 

הפעילו את הפרופיל ברשת

עם תחילת תהליך חיפוש העבודה, חובה לוודא כי כל הכלים האינטרנטיים שעומדים לרשותרם מייצגים אתרם בצורה מושלמת. כמעט כל המעסיקים ייכנסו לדפי הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות (בעיקר בלינקדאין ופייסבוק) כדי לקבל עליכם מושג ראשוני. לכן, חשוב ביותר להיכנס לעמודים הללו לפניהם ולוודא שאין שם כל מידע שעלול להזיק לכם בתהליך חיפוש העבודה.

 

בנוסף, מומלץ להיכנס לעמוד ולאשר הזמנות של חברים, להרחיב את הנטוורקינג, להצטרף לקבוצות מקצועיות, לפרסם מאמרים מקצועיים ועוד. בלינקדאין קיים ערך מיוחד להיקף מעגל החברים - מי שמחזיק במעגל של מעל ל-500 חברים מסווג כבעל קשרים ענפים ומעסיקים רבים מוצאים זאת אטרקטיבי במיוחד במועמד המבוקש.

 

עבדו במציאת עבודה 

חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה. אין הכוונה לכך, שתמצאו את עצמכם משוטטים באופן אקראי בין האתרים השונים ומגישים קורות חיים לכל משרה מזדמנת. חשוב מאוד להגדיר שעות קבועות מדי יום בהן תיכנסו ללוחות דרושים, לאתרי חברות ההשמה, ללינקדאין ולאתרי חברות שמופו מראש כרלוונטיות ותבצעו הגשות של קורות חיים למשרות מוגדרות.

 

תקופת חיפושי העבודה ממילא רוויה בלחץ וחשש, לכן חשוב להקל במעט על חוסר הודאות, על ידי בניית לוח זמנים ממוקד ומתוכנן היטב.

 

טפחו קשר עם הממליצים

שוק התעסוקה הוא קטן וכשמעסיק רואה בקורות החיים כי המועמד עבד אצל המתחרה, הוא כמעט תמיד יכיר שם אנשי מפתח ויוכל לברר עליו פרטים בקלות. לפיכך יש חשיבות רבה לצבירת המלצות חיוביות ממעסיקים מפרגנים, שיעידו על אופייכם ועל יכולותיכם וכישוריכם כעובדים.

 

על מנת להבטיח שימור התחושות והזיכרונות החיוביים מכם, זו גם הסיבה שחשוב כל כך לשמור על קשר עם הממליצים גם לאחר סיום תקופת העבודה המשותפת. חשוב לזכור, כי למעסיקים קודמים יש כוח והשפעה חזקים על עתידכם המקצועי ובחירתם אם להעניק המלצה פושרת או לשווק אתכם מול מעסיקים תקבע פעמים רבות אם בכלל תוזמנו לראיון הראשוני.

 

הפעילו קשרים אישיים בחוכמה

האם יצרתם לאורך תקופת עבודתכם קשרים מקצועיים איכותיים? השארתם רושם חיובי אצל הקולגות? זה הזמן למנף את הקשרים אבל בחוכמה. חשוב מאוד לשתף את הקולגות בכך שאתם מחפשים עבודה ולהדגיש את התחומים שאתם פתוחים אליהם.  

 

בנוסף, מומלץ לבקש ממכרים בחברות שאתם מסמנים כרלוונטיות, להעביר את קורות החיים עם המלצה אישית למחלקת משאבי האנוש או למנהל המגייס במחלקה, שאחראי על התפקיד בו אתם מעוניינים.

 

עם זאת, חשוב לשמור על הגבול ולא לעשות שימוש מוגזם בקשרים. לפני הפנייה, חשבו מתי ועבור איזה תפקיד נכון להפעיל כל אחד מהקשרים. זכרו, אם תבקשו להשתמש לאורך השנים באותם קשרים שוב ושוב, אתם עשויים לעורר אנטגוניזם. לכן, שמרו קשרים טובים והשתמשו בהם בתבונה.

 

התכוננו לכל ראיון כאילו הוא היחיד

זה הזמן לשבור מיתוס – אין הכנה מוגזמת. הזמן הנדרש להכנה טובה לראיון עבודה לא צריך להיות פחות מהזמן שאתם מקדישים להכנת פרזנטציה עסקית. יש להתייחס לראיון העבודה כאילו הוא היחיד ואין לנו כל ערובה אם ומתי נוזמן לראיון הבא, מתוך הבנת מגבלות שוק התעסוקה.

 

כשאתם מתכוננים, נסו לענות על השאלה מדוע דווקא אתם המועמדים הטובים ביותר למשרה. שאלו את עצמכם – מדוע בחרתם להציג את המועמדות למשרה, כיצד תתמודדו עם עבודה תחת לחץ, עם ניהול עובדים, מה אתם יכולים לתרום למחלקה ועוד.

 

כדי למקסם את תוצאות התהליך מומלץ להכיר את המשרה המוצעת על 3 מאפייניה העיקריים:

 

הכירו את המעסיק – הכירו את ההיסטוריה העסקית של המעסיק, תחומי העיסוק, לקוחות מובילים, מידע חדש שהתפרסם אודותיו לאחרונה והתרבות הארגונית.

 

הכירו את משרה ודרישותיה – בררו מה הניסיון הדרוש ואילו כישורים, ידע ותכונות אישיות חשובים, מה מהות העבודה ומה מסגרת האחריות שתוענק למי שיקבל את התפקיד.

 

הכירו את המראיין – בדקו מראש מה תפקיד האדם שעתיד לראיין אתכם, שכן קיים הבדל משמעותי אם המראיין הוא מנהל משאבי אנוש או אם מדובר בסמנכ"ל או בראש המחלקה המגייס בחברה.

 

האמינו בעצמכם והיו חיוביים

נכון, תקופת חיפוש העבודה אינה קלה ומעוררת פעמים רבות ייאוש ותסכול. אצל מועמדים שאינם מועסקים האתגר כפול, גם בשל העובדה שאתם מתחרים עם מי שכבר מועסקים כרגע ונתפסים כיותר אטרקטיביים המעסיקים. עם זאת, נקודת המוצא הזו דווקא מחייבת אתכם להרים את הראש מעל למים ולשמור על חיוביות שתקדם אתכם בתהליך.

 

מה יכול לסייע לשיפור התחושה? מיפוי השוק והבנה מי השחקנים הרלוונטיים מבחינתכם, הכנה מעמיקה, בלתי מתפשרת ויסודית לכל ראיון, איסוף כל מידע אפשרי לגבי החברה בה אתם מתראיינים כולל ממכרים שעובדים, עבדו או מכירים מישהו שעובד שם, והסתכלות על כל ראיון עבודה כאילו הוא היחידי.

 

בהיבט האישי, יש לחדד את התובנה מה היתרונות הבולטים שלנו מבחינה מקצועית, להכיר את התכונות והמאפיינים שהופכים אותנו למצוינים, להאמין בעצמנו ולראות בתקופה הזו רק מקפצה להצלחה הבאה.

 

הישארו מחוברים ומעודכנים

אחד האתגרים עמם אתם מתמודדים נעוץ בניתוק מהעשייה היומיומית ומהמפגשים הענפיים. לפיכך  מאוד מומלץ לשמר את המסגרות החברתיות בעולם התוכן המקצועי כך שתישארו מעודכנים ולא תצאו מה"לופ".

 

איך כדאי לעשות זאת? הקפידו על קריאת עיתונות כלכלית ומדורים רלוונטיים, עקבו אחרי בלוגים, פורומים ופורטלים פנים ענפיים, השתתפו בדיונים בקבוצות בלינקדאין, דעו מה קורה בענף שלכם והתכוננו לשוחח על אקטואליה מקצועית במהלך הראיונות.

 

בנוסף, מומלץ ללכת מעת לעת לכנסים ותערוכות מקצועיים ולחדש קשר עם קולגות לשעבר. זה גם הזמן להעמיק ולשפר את המומחיות המקצועית, ולהעשיר את עצמכם בקורס מקצועי ממוקד שיפתח את כישוריכם ויעניק לכם יתרון נוסף, בדרך למציאת המשרה המיוחלת.

 

הכותבת היא מנהלת השיווק של קודקס שיווק, חברת השמה המתמחה בהשמת אנשי שיווק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים