שתף קטע נבחר

 

ההתרסקות הקטלנית שמעידה על הבטיחות

הנחיתה הקטלנית של בואינג 777 בסן פרנסיסקו דווקא מדגישה את הבטיחות שממנה נהנים נוסעי חברות התעופה הגדולות בארה"ב - זוהי התאונה הקטלנית הראשונה של מטוס מסוג זה על אדמת המדינה ב-12 השנים האחרונות

דווקא ההתרסקות במסלול של מטוס חברת התעופה הדרום קוריאנית אסיאנה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, מבליטה את השיפור הרב שחל בבטיחות הטיסה בארה"ב. למעשה, זוהי התאונה הקטלנית הראשונה של חברת תעופה גדולה על אדמת ארה"ב זה 12 שנה. העובדה שנהרגו שתי נערות בלבד, מתוך 307 נוסעים שהיו על סיפון הבואינג 777 מעידה על נהלי פינוי יעילים שמעלים את הסיכוי לשרוד.

 

צפו בהדמיית ההתרסקות ובתמונות מהזירה

 

רשות התעופה הפדרלית NTSB עדיין חוקרת את נסיבות התאונה, והקופסאות השחורות הועברו לבדיקה. מנכ"ל חברת התעופה יון יונג-דו, טען כי לא היו כשלים מכאניים במטוס. מצילומים של נוסעים במהלך ההתרסקות והפינוי נראה שמגלשות הפינוי של הנוסעים נפתחו במהירות ויותר מ-300 בני אדם פונו ביעף מהמטוס, עוד לפני שהאש אחזה בו.

 

אתר ההתרסקות    (צילום: רויטרס)

אתר ההתרסקות    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

כתב התעופה והעסקים של CNN, ריצ'רד קווסט, טוען כי הוכח שניתן לשרוד תאונות מטוס, בתנאי שצוותי המטוסים עוברים אימונים מתאימים ושהנוסעים יודעים מה לעשות בשעת חירום, מודעים למיקום היציאה ומוכנים להתפנות במהירות ובצורה מסודרת בלי מזוודות וציוד. מטוס בואינג 777 בנוי כך שכל הנוסעים יכולים לצאת ממנו בתוך 90 שניות, גם אם רק מחצית הדלתות פועלות.

 

מצילומים של המטוס הדרום קוריאני עולה כי חלק מהדלתות בצדו הימני לא פעלו וכי חלק מהנוסעים ירדו עם מזוודות. ובכל זאת הצליחו לפנותם מבעוד מועד. התרסקות דומה של מטוס איירבוס של אייר פראנס בנמל טורונטו לפני שמונה שנים, הסתיימה גם כן בלי נפגעים. אף על פי ששריפה גדולה פרצה אז במטוס, הצליחו כל 309 הנוסעים ואנשי הצוות לצאת ממנו בשלום.

 

דברה הרשמן, ראשת רשות התעופה הפדרלית העומדת בראש חקירת התאונה, אמרה בראיון מסן פרנסיסקו שלנוכח לקחים שהפיקו יצרניות המטוסים לגבי עיצובם ובזכות אימון צוותי המטוסים "ניתן היום לשרוד תאונות מטוסים".

 

מעבר לנהלי החילוץ, התרסקות המטוס בנמל סן פרנסיסקו מלמדת שהמטוסים היום בטוחים יותר מאלה שטסו בשנות ה-90. הפעם האחרונה שבה מטוס נוסעים של חברה גדולה התרסק על אדמת ארה"ב הייתה בנובמבר 2001. היו תאונות של חברות תעופה אזוריות בטיסות פנים ארציות עם מטוסים מיושנים וטייסים מיומנים פחות, אבל לא בחברות תעופה גדולות. תאונה כזו נרשמה ב-2009, כשמטוס של חברת אייר קולגן התרסק ו-49 נוסעיו נהרגו.

 

"בעבר הייתה תאונה כל חצי שנה עד שנה", אמר בוב הייגר, שהיה כתב התעופה של רשת NBC

במשך עשרות שנים לפני שפרש לגמלאות.

 

לפני 18 שנה השתתפתי עם כתבים בטיסת הבכורה של הבואינג 777 מסיאטל לוונקובר וחזרה. במסיבת עיתונאים שאל אז כתב דרום קוריאני בדאגה, אם לא מסוכן לטוס במטוס עם שני מנועים בלבד מעל האוקיינוס השקט. בואינג 777 הוכיח עצמו מאז כאחד המטוסים הבטוחים יותר. זוהי התאונה הקטלנית הראשונה מאז השקתו ב-1995.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס / KTVU
אתר ההתרסקות. טס 18 שנים בלי תאונה קטלנית
צילום: רויטרס / KTVU
מומלצים