שתף קטע נבחר

 

צפו: חילוץ צוות המטוס שהתרסק מול חופי עזה

דובר צה"ל פרסם סרטון המתעד את חילוצם של הטייס והנווט שנטשו את מטוס ה-F-16 שהתרסק בצהריים בים, אחרי שמנועו כבה. הם עדיין מאושפזים בבית החולים, ומצבם מוגדר טוב. ההערכה בצה"ל היא כי כשל טכני גרם להתרסקות

דובר צה"ל פרסם הערב (יום א') סרטון ובו מתועד חילוץ טייסי ה-F-16 שהתרסק בים מול חופי רצועת עזה אחר הצהריים. מצבם של הטייסים, שנטשו את המטוס וצנחו אל המים אחרי שגילו כי המנוע כבה ולא ניתן להפעילו שוב, מוגדר טוב. הם נפגעו באורח קל בלבד.

 

חילוצי הטייס והנווט מה-F16 שהתרסק בים    (צילום: דובר צה"ל)

חילוצי הטייס והנווט מה-F16 שהתרסק בים    (צילום: דובר צה"ל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הרמטכ"ל מסייע בפינוי חלקי המטוס (צילום: באדיבות דובר צה"ל) (צילום: באדיבות דובר צה
הרמטכ"ל מסייע בפינוי חלקי המטוס(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
 

 

מטוס ה"סופה" F-16I, מהחדישים בצה"ל, המריא בסביבות השעה 15:40 לטיסת אימון בשמי הדרום, מטייסת 107 שבבסיס חצרים. בסביבות השעה 16:10 גילו הטייסים כי המנוע של המטוס כבה, מסיבה שעדיין אינה ידועה ושנחקרת כעת בחיל האוויר. הנווט והטייס, קצינים בדרגת סגן וסרן המשרתים בשירות סדיר, ניסו במשך כמה דקות שוב ושוב להפעיל את המנוע, ומשלא הצליחו - החליטו להכריז על נטישה בהתאם להוראות, לא לפני שדיווחו על כך ברשת הקשר.

 

עוד חדשות ב-ynet:

 

אחרי שצוות המטוס צנח אל הים, הוזנק לעברם כוח חילוץ מיחידה 669 וחילץ אותם תוך שימוש בסירות גומי. הטייסים שהו במים כשעה עד שהכוח הגיע אליהם בעזרת מסוק יסעור. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע עולה כי כשל טכני במנוע הוא זה שגרם לתקלה החמורה.

 

בעקבות התאונה קורקע לאימונים מערך מטוסי הקרב "רעם" ו"סופה" של חיל האוויר עד לתום בדיקת האירוע. "זו הפעם הראשונה שמטוס רעם או סופה, שניהם בעלי אותו מנוע, מתרסק כתוצאה מכיבוי מנוע באוויר", הסביר גורם בכיר בחיל האוויר, "הסיכוי למצוא את המנוע במעמקי הים קלושים כעת, אך ננסה לאסוף את השברים שנותרו צפים ונקווה שהם יסייעו לנו בחקירת האירוע. יצרנית המנוע האמריקנית צפויה להשתתף בחקירת התאונה".

 

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: אתר חיל האויר, רויטרס) (צילום: אתר חיל האויר, רויטרס)
(צילום: אתר חיל האויר, רויטרס)
 

הגעת הטייסים לבית החולים    (צילום: גלעד מורג ואורי דוידוביץ')

הגעת הטייסים לבית החולים    (צילום: גלעד מורג ואורי דוידוביץ')

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הרמטכ"ל ודובר צה"ל שהיו היום בסיור מקצועי בחיל הים שהו בזמן ההתרסקות על כלי שיט יחד עם מפקד חיל הים לא הרחק ממקום ההתרסקות. עם היוודע דבר ההתרסקות, הם שינו את מסלול הסיור והגיעו לאתר ההתרסקות. הרמטכ"ל ומפקד חיל הים ניהלו מחפ"ק בלב ים את מבצע החילוץ. המטוס שהתרסק היה חלק מרביעיית מטוסים שביצעה את האימון

במסגרת תרגיל רחב יותר של חיל האוויר, שבו נטלו חלק מטוסים נוספים. נטישת הטייסים אירעה בגובה של כקילומטר מעל פני הים. עלותו של מטוס מדגם זה עומדת כיום על כ-50 מיליון דולר, כ-10 מיליון דולר יותר מהמחיר ששילם חיל האוויר בשנת 2000 כשהזמין את המטוסים.  

 

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר: "חיל האוויר פינה אלינו שני אנשי צוות אוויר, מצבם נראה יציב וקל, הם עוברים בירור רפואי נוסף, אבל בסך הכול מצבם טוב ופציעתם קלה מאוד. הם מתקשרים עם הסביבה ודאגנו שידברו גם עם הבית. הם היו כשעה במים אבל אנחנו בקיץ והם לא סובלים מהיפותרמיה. אנחנו בתקווה לשחררם מהר, אם כי בדרך כלל נהוג להשאיר להשגחה לפחות 24 שעות במצבים כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות דובר צה"ל
חילוץ חיילים טייסים פצועים אחרי התרסקות מסוק חיל האוויר חופי עזה
צילום: באדיבות דובר צה"ל
מומלצים