ריקול - שברולט מזמינה טריילבלייזר למוסך
מאות מכוניות שיוצרו במהלך 2006 ו-2007 יוזמנו למוסכי היבואנית, חברת UMI. הסיבה: בעיה במערכת החשמל עלולה לגרום לשריפה
קונצרן הרכב האמריקאי GM, מזמין בישראל מאות מכוניות מתוצרת שברולט למוסכי היבואנית. זאת לאחר שהתגלה כי במכוניות מדגם טריילבלייזר עלולים מתגי החלונות ונעילת הדלתות בצד הנהג שלא לתפקד כשורה עקב אטימה לקויה. לדברי היצרנית, החשש הוא מהתלקחות אפשרית כתוצאה מהקצרים.
ברחבי העולם הזמינה היצרנית כחצי מיליון מכוניות מדגם זה, או דגמים-אחים תחת מותגים שונים של הקונצרן הגדול - למשל מבית ביואיק, GMC ואיסוזו. רובם של רכבי הפנאי נמכרו בארה"ב, אך כ-40 אלף מהם בשאר מדינות העולם, כולל ישראל.
חברת UMI, יבואנית מותג שברולט לישראל, תזמין 413 מכוניות מדגם זה שיוצרו בשנת 2006, ובנוסף להן 60 מכוניות שיוצרו ב-2007 - בסך הכל 473 כלי רכב. בכל המכוניות תיבדק תקינות המתגים הרלוונטיים. ביבואנית מסבירים כי אם אכן תתגלה בעיה כלשהי ביחידה החשמלית השולטת על פעולת החלונות והדלתות, "ישופר איטום היחידה החשמלית". לפי דיווחים בארה"ב, יחידות שמתפקדות כראוי יאטמו באופן טוב יותר כדי למנוע קצר אפשרי, ואילו יחידות שאינן מתפקדות כנדרש, יוחלפו כליל.
ב-UMI אומרים כי עד עתה לא דווח ברחבי העולם על תאונה או אירוע חריג אחר כתוצאה מהבעיה, אך לפי דיווח בדטרויט ניוז, GM הודתה כי עד עתה נרשמו 64 מקרים של שריפה כתוצאה מהיחידה המקצרת, ב-12 מהם עם פציעות קלות לנוסעים. עוד אומרים שם כי הזמנה למוסכים המורשים תשלח לכל בעלי המכוניות הנדרשות לבצע את הבדיקה, ובמידת הצורך התיקון. משך זמן הבדיקה והתיקון לפי היבואנית - כשעה עד שעתיים. יש לציין כי שהודעה רשמית לתקשורת, אומרים ב-GM כי שריפה עלולה לפרוץ גם כאשר הרכב אינו בשימוש.
יש להזכיר כי על בעל רכב שהוזמן לבצע ריקול, מוטלת חובת טיפול בבעיה. במידה ולא יעשה כך, לא ניתן יהיה להעביר בעלות על הרכב, ולא ניתן יהיה לחדש את רישיון הרכב בעת מבחן הכשירות השנתי (טסט).