שתף קטע נבחר

 

צפו: רגע התרסקות המטוס בסן פרנסיסקו

צלם חובבן קלט בזמן אמת את התרסקות מטוס הבואינג שהביאה למותן של שתי נערות ולפציעת 182 נוסעים. במקביל, החקירה מגלה כי כלי הטיס הגיע לנחיתה במהירות נמוכה מדי ובגובה נמוך

רגעי האימה בזמן אמת: רשת CNN האמריקנית פרסמה הלילה (יום ב') תמונות של צלם חובבן שקלט את התרסקות מטוס הבואינג 777 בסן פרנסיסקו של חברת Asiana Airlines שהביאה למותן של שתי נערות סיניות ולפציעתם של 182 בני אדם.

 

התרסקות מטוס הנוסעים בסן פרנסיסקו בזמן אמת

 

עוד כתבות בערוץ החדשות של ynet:

קהיר: רבבות בעד ונגד מורסי, 'בראדעי סגן הנשיא'

עד המדינה בפרשת הברנוער יקבל 120 אלף שקל

תמונות השבוע: ערום בפריז ונשיא מצרי שגומר בחול

 

הצלם, פרד הייז, סיפר ל-CNN כי צילם את ההתרסקות קילומטרים בודדים מהזירה. במקביל, חקירת התרסקות המטוס בסן פרנסיסקו צוברת תאוצה. במסיבת עיתונאים שנערכה הלילה אמרה מנהלת רשות הבטיחות הפדרלית בתעופה NTSB, דברה הרסמן, כי מטוס הנוסעים הדרום קוריאני הגיע לנחיתה לאט מדי ובגובה נמוך מדי.

 

אתר ההתרסקות    (צילום: רויטרס)

אתר ההתרסקות    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הרסמן ציינה כי המהירות הייתה נמוכה בהרבה ממהירות של 137 קשר (220 קמ"ש) כפי שהייתה צריכה להיות. עוד סיפרה הרסמן כי ממצאים שעולים מהקופסה השחורה של המטוס מסוג בואינג 777 מגלים שהטייסים נקראו על ידי מגדל הפיקוח לחמוק מנחיתה ולבצע הקפה נוספת לפני נחיתה מסודרת. עם זאת, המהלך בוצע מאוחר מדי - רק שנייה וחצי לפני ההתרסקות.

 

בנוסף אמרה כי שבע שניות לפני האסון, נקראו הטייסים להאיץ את מהירות הטיסה כדי להימנע מהתרסקות על קיר מכשול המים שלפני תחילת מסלול הנחיתה. "יש לנו עוד דרך ארוכה בחקירה ואנחנו רוצים להבין מה קרה לצוות כדי שנלמד מזה", אמרה מנהלת רשות הבטיחות ונמנעה מלהטיל את האחריות להתרסקות על הטייסים.

 

נראה שלא הייתה כל בעיה מכנית במטוס עצמו והחוקרים מתכוונים לראיין את הטייסים, אנשי הצוות ונוסעים ובמקביל לבדוק את בסיס הנתונים של הטיסה בדקות האחרונות שלה כדי להבין מה קרה.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

ראש רשות התעופה של דרום קוריאה, צ'וי ג'יאונג הו, אמר כי לטייס שהטיס את המטוס שהתרסק היו 43 שעות טיסה על מטוס מסוג בואינג 777. ראש הרשות הדרום קוריאנית מסר עוד כי מדינתו יחד עם הרשויות בארה"ב יחקרו את הטייס כמו גם את טייס המשנה. מנכ"לית חברת התעופה Asiana מסרה כי לטייס היו כ-10 אלף שעות טיסה על מטוסי 747 אבל לא היה בעל ניסיון על מטוסי ה-777. בנוסף אמרה כי הסיבה להתרסקות אינה כשל במנוע.

 

עוד התברר אתמול כי מערכת הניווט האוטומטית של נמל התעופה בסן פרנסיסקו אינה פועלת מאז חודש יוני וייתכן שאילו פעלה, ההתרסקות הייתה נמנעת. הנהלת הנמל השביתה את המערכת, שמנחה את הטייסים לנחיתה בטוחה, מ-1 ביוני עד 22 באוגוסט.

 

בימי קיץ עם ראות טובה משבית הנמל את המערכת לצורך עבודות תחזוקה. זהו אמצעי שנעשה בו שימוש למרות שטייסים מנוסים אינם זקוקים לה בזמן שתנאי מזג האוויר נוחים והראות טובה, כפי שהיה בזמן נחיתת המטוס הדרום קוריאני.

 

בינתיים לא בטוח שאחת הנערות הסיניות שנספתה בתאונה מתה כתוצאה מההתרסקות. דוברת שירות הכבאות בסן פרנסיסקו, מינדי טלמדג', מסרה כי ייתכן שהנערה נדרסה למוות על ידי רכב הצלה שעשה את דרכו לזירת התאונה.

 

"הפציעות על גופתה של הנערה תואמות לפציעות של דריסה על ידי מכונית", אמרה טלמדג' והוסיפה כי סיבת המוות תתברר לאחר ביצוע הנתיחה במכון הפתולוגי בסן פרנסיסקו.

 

בבית החולים בסן פרנסיסקו עדיין מאושפזים 19 מנוסעי המטוס, שישה מהם במצב קשה.


פורסם לראשונה 08/07/2013 02:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס / KTVU
המטוס באתר ההתרסקות
צילום: רויטרס / KTVU
מומלצים