רכבת המוות נסעה מהר מהמותר, 40 עדיין נעדרים
ארבעה ימים אחרי שרכבת שהובילה נפט סטתה מהמסילה בקוויבק, עלתה באש ומחקה חלק גדול מעיירה, 13 הגופות שנמצאו טרם זוהו ו-40 עדיין נעדרים. החקירה: הרכבת נסעה במהירות מופרזת, ייתכן ששריפה פרצה עליה כמה שעות לפני כן
כמעט ארבעה ימים אחרי התפוצצות רכבת המשא עמוסת הנפט בחבל קוויבק בקנדה, שגרמה למחיקת חלק גדול מהעיירה Lac-Megantic, אמרו היום (ג') החוקרים כי הרכבת נסעה במהירות גבוהה מהמותר. מספר ההרוגים עלה היום ל-13, אבל 40 איש עדיין נעדרים ויש חשש גדול שמספר ההרוגים יעלה בסופו של דבר ליותר מ-50. גם ההרוגים שכן נמצאו טרם זוהו.
עוד חדשות מהעולם :
- תומכי מורסי ברחובות, האחים: לא מוכנים לבחירות
- הכי קטנה בעולם: צפו באישה בגובה 62 סנטימטר
- לכבוש את ההר! גשושית מאדים פתחה במסע
- 3 החטופות נחשפות: "מתחילות חיים חדשים". צפו
האסון אירע בלילה שבין שישי לשבת. הרכבת, שנסעה ללא נהג בקטר, הייתה עמוסה במכליות נפט. עם ירידתה מהפסים או לפני כן ניצתה אש בחלק מ-73 הקרונות, ומהר מאוד גרמה הדליקה לפיצוצים בחמישה קרונות. תושבי הסביבה התעוררו אל מה שהגדירו "כדור אש", שהותיר פטריית עשן ענקית שנראתה גם מרחוק.
6,000 איש מתגוררים בעיירה, הממוקמת ליד הגבול עם ורמונט ומיין שבארה"ב. אחרי התמונות המבעיתות של כדור האש הענקיים שצולמו בשעות הלילה, הגיעו מקנדה תמונות היום שאחרי ובהן נראה מרכז העיירה חרב לחלוטין, ממש כמו זירת מלחמה. רק בלילה שעבר הודיעו הכבאים כי השיגו שליטה על האש, וכעת צפויים 1,200 מבין 2,000 המפונים לשוב לבתיהם.
בשיחה עם כתבים הערב חשף דונלד רוס, חוקר הרשות לבטיחות בדרכים בקנדה, כי הרכבת נסעה במהירות מופרזת. "הרכבת סטתה מהמסילה בשעה 01:14 לפנות בוקר", אמר, "ואף שאיננו יכולים לספק נתונים מדויקים על מהירותה באותה העת, היא נסעה בבירור במהירות גבוהה יותר מזו שהייתה מותרת לה".
בינתיים, בקנדה בודקים אפשרות שדלקה שפרצה בקטר של אותה הרכבת כמה שעות לפני כן, היא שגרמה לשרשרת אירועים שהובילו לפיצוצים. החוקרים בודקים את מוקד האש בניסיון להבין מה גרם לה. רוס אמר כי הקופסה השחורה של הקטר נמצאה, והחוקרים יבדקו גם אם בלמי האוויר או בלם היד היו פגומים.
"השאלה איזה תפקיד מילאה השריפה הזו באירועים הבאים היא נקודה מרכזית בחקירה שלנו", הסביר רוס. החברה שהפעילה את הרכבת
טוענת כי סביר להניח שכשל בבלמים הוא שגרם לאסון, ויש חשד שגם מכלי הנפט עצמם היו כאלה שאינם מתאימים למשימת התובלה או אינם בטוחים דים.
כל הקרונות ברכבת המוות למעט אחד נשאו נפט, ולפחות חמישה מהמכלים שהיו עליה התפוצצו. אסון הרכבת עורר שאלות בנוגע לבטיחות השירות ההולך וגובר של הובלת נפט ברכבות בקנדה. הוא עשוי גם לחזק את עמדת הטוענים שקו נפט חדש בין קנדה לארה"ב, קו שבו קנדה חפצה מאוד, יהיה בטוח יותר.